![]() |
Citat:
Det skall vara två spår på uppställningsplatsen |
OK, tack för info!
Andreas: Ska bli, det hade jag glömt!:grin: |
Har nu byggt uppställninsspåren och jobbat lite med miljön, men har inte haft så mycket tid på mig idag. Så ni får dessvärre vänta tills nästa helg.:)
|
Hur går det Bönan? Är det den här helgen du har tänkt släppa rutten? Mvh Johnny Nilsson
|
Ja, eller nästa vecka, beroende på hur mycket tid det behövs. Jag var tvungen att dra spåren från hörn till hörn på rutten mellan Märsta och Myrbacken. Därför går det inte att använda copy & paste för att få till skogen, så jag måste sitta och sätta ut träna ett och ett, vilket tar en herrans massa tid. Apropå copy & paste, jag har lite problem med det. När jag har valt ett antal objekt att kopiera och sedan klistrar in dem kan det ta nästan en minut innan de dyker upp. Alltså TRS fryser fast tills objekten kommer. Och det är samma sak oavsett hur många objekt jag kopieerar. Men i andra rutter går det snabbt, under 5 sek.
|
3 baseboards kvar att bygga, ynkligt lite jobb men det tar tid när man inte kan kopiera. Jag funderar på att lämmna verkligheten ytterliggare och bygga åkrar istället för skog. Det kommer gå minst dubbelt så fort.:)
|
Hur går det? Mvh Johnny Nilsson
|
Jodå, det är bara korta snuttar landskap som inte är helt färdigt samt nästan all signalsättning. Det har varit mycket med skolan senaste tiden och så har vi haft klassresa nu i helgen så mycke byggtid har försvunnit.:)
|
När kommer denna bana blir klart?
|
Den är klar, titta under Downloads så får du se. mvh Johnny Nilsson
|
Några nya bilder? :)
|
HEJ! Jag har ett problem, jag försökte köra ett tåg från yttersta till innersta spåret mellan Stockholm och Karlberg och det gick fint tills ai föraren på tgv tåget kom till Karlbergs infartssignal som visar rött och tåget stannar några sekunder, sen när tåget ska rulla iväg därifrån så kommer errorutan upp och spelet avslutas obönhörligen varenda gång. Det vart visserligen error när jag hade aiförare och följde denna före Arlanda på upptåget, men, det var nog bara en engångshändelse, jag ska visa med hjälp av fraps hur det ser ut på min skärm. Förrut körde tåget på yttersta spåret förbi Karlberg, men nu på innersta, alltså längst till vänster. mvh Johnny Nilsson
|
Jag har också upptäckt det felet, komme man från vissa spår på centralen så är man hopplöst fångad på fel spår förbi Karlberg. Jag ska se om det går att ändra på i en ny version.:)
|
HEJ! Nja, i det här fallet är det ju delvis mitt eget fel för det var jag som ville ha stortågen som passerar Karlberg Norrut på innersta spåret som i verkligheten liksom, så det måste vara nåt som händer just där efter
infartssignalen på det spåret. Dessutom har jag själv satt ut fyra till växlar på Centralens bangård så att tågen kan komma från yttersta till innersta o.sv Plus att jag gjort så att tågen kan köra in på höger perrong vid Uppsala med hjälp av två signaler till Allt för att det ska vara verklighetstroget och mera kul. mvh Johnny Nilsson |
Nu har jag provat att ta bort signalen, men det hände iallafall på samma ställe, kan det vara dom där ATC plattorna före Karlberg på innersta spåret som är orsaken? mvh Johnny Nilsson
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:04. |