Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Positiva tråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20236)

Schulz 2010-12-10 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 224654)
Paketet innehållande två julklappar till min flickvän som jag beställde för 1,5 vecka från Florida, USA sedan kom alldeles nyss levererat till dörren. Nästan en vecka tidigare än vad de lovat - och det trots alla snöoväder i Europa.
FedEx har alltså gjort ett ruskigt bra jobb i kombination med Posten Logistik:-)

Har inte DHL ett finger med i spetsen?

_gege 2010-12-10 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av Joel (Inlägg 224635)
Klargjorde och körde fram ett fordon åt _gege idag, även fast jag inte fick veta att det var han förrän efteråt. :D

Haha jasså det var du ;) Hur länge åker du omkring här uppe då? :)

Joel 2010-12-10 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av _gege (Inlägg 224687)
Haha jasså det var du ;) Hur länge åker du omkring här uppe då? :)

Har tyvärr bara en vecka kvar på praktiken. Trivs väldigt bra så jag hade gärna stannat längre. :)

Dson 2010-12-17 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz (Inlägg 224671)
Har inte DHL ett finger med i spetsen?

Säkert möjligt, men skickades hursom med FedEx från Florida, via en hub i USA, till FedEx i Paris och sedan till Stockholm där det sedan gick med bil upp hit och Posten levererade hem till dörren:-)

Fredrik1996 2010-12-17 15:33

Har fått mina första betyg i skolan idag:tumupp: Så nu har jag jullov i 3 veckor!

Rasmus96 2010-12-17 16:05

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik1996 (Inlägg 225030)
Har fått mina första betyg i skolan idag:tumupp: Så nu har jag jullov i 3 veckor!

Har du jullov nu? Går på jullov nu på tisdag. Ska bli skönt med lite lov. Men har jäkligt ont i halsen men förhopnings vis är det bra till jul.

Schulz 2010-12-17 22:18

Fredagsmys med Social Intercourse på Radioseven! ;)

_gege 2010-12-18 11:33

Citat:

Ursprungligen postat av Joel (Inlägg 224697)
Har tyvärr bara en vecka kvar på praktiken. Trivs väldigt bra så jag hade gärna stannat längre. :)

Okej, åter till skolan sen? :) Själv har man inte många skift kvar innan nya utmaningar väntar ;)

Kristian 2010-12-18 13:59

Fyra trevliga saker:

Har jobbat nio dagar i rad, så nu ska det bli skönt med ledigt söndag-måndag. :)
Idag har jag en bra tur, mer rast än jobb. :D
Jag såg just lönebeskedet, jag får ut mer efter skatt än jag får före skatt.
Nu är jag uppe på slutlön.

Joel 2010-12-18 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av _gege (Inlägg 225074)
Okej, åter till skolan sen? :) Själv har man inte många skift kvar innan nya utmaningar väntar ;)

Japp, efter jullovet är jag tillbaka i skolbänken.

Är det på grund av den kommande effektiviseringen som du lämnar Tågkompaniet? Tråkigt i så fall, men jag gissar att det blir bra även på TrainDrivers. :)

Dson 2010-12-18 15:53

Både jag och tjejen är sjuka, men man får se det från den positiva sidan; Man får ett otroligt bra skäl att bara ligga under täcket och sova...

Marcus Gustavsson 2010-12-18 18:04

Detta blir en bra helg! Slutade skolan i går, och på avslutningen fick man diplom för årets game design på grund av spelet jag var med och skapade, Flare.
Så fyller jag 18 i dag, och är på god väg att ha pengar nog för att köpa kameran jag har på min inköpslista.
Och nu strax så ska jag åka iväg för att käka middag med lite vänner.

ekankal 2010-12-18 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 225094)
Både jag och tjejen är sjuka, men man får se det från den positiva sidan; Man får ett otroligt bra skäl att bara ligga under täcket och sova...

Sova?
Ä're de man har tjejer till? :D:D
(Krya på dej).
------------------
Marcus: GRATTIS :).

X2an 2010-12-21 19:01

2 bifogad(e) fil(er)
Ja, heja och hå! Så var det snart jul igen. Gick på jullov idag. Men skolar var inte en hemsk lokal idag, nä, vi fick en lång filmstund. En flaska Cola och två små påsar chips räckte inte långt. (;)) Men Päronet (Och Company) lyckades glädja dagen med mycket skratt! (Film: Ett päron till farsa firar jul)

Och sedan är det julafton, längtar till man får öppna klapparna.
Annandag: Min födelsedag! (13 år)
Och sedan nyår, får väl trösta mina kattungar:
Bild 1: Kattis
Bild 2: Grållan

FÖRLÅT BILDSTORLEKEN!!! :(

Micke.L 2010-12-21 19:32

Av någon anledning blev det en tidig jul hos oss igår när vi köpte en tv, högtalare, ps3, guitar hero wariors of rock super bundle, gran turismo 5 och en extra kontroll.

Mycket oväntat inköp. Men jag gillare! :Yeah:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:11.