![]() |
Citat:
|
Kan du lägga ut den på trainz download? Den är jete jete jete snyyyyyggggg. gp3119
|
Citat:
Naturligt vis ska jag lägga ut den i downloads! men inte förens den är färdig. |
4 bifogad(e) fil(er)
Nu har lokisen klättrat så mycket upp å ner på stegen, så att den börjar bli "nött" :D.
Å ledstängerna har fått "fästen" i buffertbalken, mm, mm, mm. Så nu återstår endast lite finputs på boggierna för måleriavd. (om inte chefen har nått' mer på G), så börjar väl texturerna i stort sett bli (beta-) klar. |
Nr blir den klar? gp3119
|
Ekan! snyggt som vanligt!
-------------------------------------------------------- Citat:
|
3 bifogad(e) fil(er)
En blå T44:a är väl ett måste nästan :).
Återstår dock (som vanligt) en hel del pyssel på den blåa. Hoppas att det funkar lika lätt i RW med ommålningar på loken, så att "ni" oxå kan få lite varianter utan allt för mycket krångel :). Inom kort kommer en (påbörjad) grön/blå TGOJ:are oxå :). |
Citat:
Kommer det en grön också kan man hoppas. Sedan vill jag personligen väldigt gärna se MTAS båda lok. /æ |
Citat:
Ska försöka fixa MTAS-loken oxå. Man kan ju "offra" ;) sej lite, och ge en hjälpande hand till er som kör RW, och försöka fixa till lite fler varianter av loket oxå, så ni har liiite mer svenskt att välja på :). För vad jag har förstått, så finns det väl inget överflöd (ännu) av "blågult" material att välja mellan. |
Vad är det för godsvagnar i bakrunden? Gp3119
|
Citat:
Något överflöd av svenskt till RS/RW vore en stark överdrift fast vi jobbar långsamt på att ändra på saken. /æ |
3 bifogad(e) fil(er)
Citat:
--------------------- Marcus har monterat "nytt" tak, och måleriet har gjort sin sista finputs före beta-releasen :). |
Man blir ju en aning avundsjuk på de som har trainz nu iom betan må jag säga tur att KMW fick ut Z66 att gotta sig i annars hade man sett ut som ett barn efter tomten gått och man sitter där med de mjuka paketen och suktar efter LEGO ;)
|
Citat:
|
Låter trevligt det, kan det komma en Z66 åt andra hållet.
/æ |
1 bifogad(e) fil(er)
T44 fick agera lok i förrgår kväll på min testbana..
Då hittade jag lite skönhetsfel som jag tänkte dela med mig av 1) på en balk (längst bak eller fram) så verkar det vara dubbla polygoner som ligger på varandra, då dessa växlar mellan sig, svårt att få på bild. (det mörka till höger är kopplet) 2) Byter man körriktning så hamnar man utanför hytten, så den punkten skulle behöva uppdateras 3) hjultexuren skulle behöva uppdateras, då dessa skarvar (ovan och under i bild) syns rätt tydligt när man kör lagom fort 4) tåget verkar sväva någon cm ovan marken. Min tanke är att flänsen på hjulet är det som ligger på 3 dm höjd, och inte själva hjulet i sig. 5) axeln till hjulet kanske går att se till så den inte är så kantig, typ lägga nån smooth effekt på? 6) Skuggan verkar mycket mindre än modellen, så den hamnar på helt fel ställen även så kanske den skulle polygonbantas rätt mycket, då den verkar innehålla (för mycket) detaljer |
Lägg märket till att loket ännu endast är en Beta version, skuggen är gjord med ett 3d-party program.
Och dessa saker ligger redan på min to-do-list, och vissa saker är redan åtgärdade på versionen som jag har. Det enda jag inte riktigt får någon kontroll över är just när man byter håll, men jag jobbar på det i mån av tid, då jag aldrig jobbat med en hytt, eller ett lok för den sakens skull, före jag påbörjade T44:an. Så det finns mycket att åtgärda. Men är tacksam för att få feedback, dom flesta bara tankar och kör, utan att lämna någon info. |
Kan man ladda ner den nu? Vill så gärna testa den :):)
|
En beta version av loket finns på följande länk.
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28617 |
Hei, er det noen som vet om detta T44 loket kommer til Railworks ? :)
|
Citat:
|
Tappat lusten helt !
Hej:) (:rolleyes:)
Oavsett om loket kommer eller inte kommer, så har jag ledsnat på allt vad tågsimulatorer heter, det händer ju liksom inget...... Det kommer ju mycket mer nya saker till MSTS.. Inte att undra på, så "dåligt" som RW är.:( Kolla denna sida: Started by OTTODAD, en av dom "stora"....! http://www.otto-wipfel.co.uk/rw-2-to-do/index.htm Nej, det lär nog dröja innan jag blir "frälst", med eller utan t44 |
Citat:
|
Citat:
du är ju en gammal räv i simulatorvärlden och borde väl veta att om tågsimulatorer utvecklas eller ej beror på deltagarnas aktivitet! Jag håller själv på med Trainz och där sjuder det verkligen av aktivitet. Jag kan inte uttala mig om MSTS, RW, BVE och andra simulatorer men Trainz "lever" i alla fall (än så länge). |
Till OCVN:
Ja, det är tanken, jag ska bara få tummen ur och skicka alla filer till KMW så att han kan påbörja arbetet! Till Hawk: Tråkigt att höra, men på vilket sätt var det ett relevant svar för frågan ? |
Citat:
Men jag använder inte Trainz. |
Citat:
Nu råkar det vara så att jag har en utbildning och en framtid att tänka på, och det går före att passa upp på folk som inte ens kan bemöda sig att säga så mycket som tack, för allt arbete som folk får lägga ner på att få fram till simulatorerna. Och KMW råkar också ha saker att göra, så att även om jag hade haft tid att få allt färdigt för att skickas, så hade det ändå dröjt med att få ut det till RW. |
Citat:
Dessutom är du kunnig och delar med dig av ditt kunnande inom 3D till oss som behöver hjälp, något som jag själv verkligen uppskattar! :tumme_upp: |
Citat:
Jag kan sätta hatten på att ALLA, utom Hawk möjligtvis, har full förståelse att Rom byggdes inte på en dag ;):). Desutom "offrar" ni byggare er fritid, och gör det HELT GRATIS, för att glädja andra med mängder av fina objekt. Det ska ni ha en stor eloge för. Och som sagt, passar inte galoscherna för alla, skit i det :D. ALLA vi andra har tid att vänta. Och sen är det väl så, att skulle man inte ha tid att vänta, så är det väl "BARA" att bygga själv då, i stället för att gnälla på "leveranstiderna", och skylla att man har lessnat på tågsim. på en stackars skapare av superfina objekt, Marcus i det här fallet ;). |
Citat:
Nu fick du ett svar, men självklart så är det ju verkligen inte bara T44 som jag ledsnat på, jag har ledsnat Helt :godnatt: Men vem vet, kanske kan man komma igen, jag hoppas det. Jag har nog gjort mitt för tågsim (läs MSTS), men det har väl alla glömt !!!! |
Citat:
Hihi, jag är väl en av de tomtar med stora planer, men som har svårt att trycka på upload-knappen... Nåja, bara hösten kommer och trafiksäsongen är avklarad, så fortsätter 3D-äventyren... Marcus, sagolikt fin T44 du gjort! Det är roligt att se hur många nya 3D-byggare vi har nu och att vi samarbetar mellan de olika simulatorerna... God och trevlig stämmning som det ska vara! Sen får det ju ta den tid det tar, det är på konstruktörernas villkor, inget annat. |
Trevlig läsning, Mazz. Mer sånt!
Nisse |
Citat:
ocvn |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:29. |