![]() |
Tack till Totte för hjälpen och till Nejmeg för trevlig kommentar!:) Bygget står stilla just nu pga datakrångel.:(
|
Hoppas att du gjorde backup!
|
Jovisst, tar backup efter varje byggpass och har på extern hårddisk.:)
|
Rönninge station klar med landskap är i stort sett färdig.:)
|
Citat:
Ska bli roligt när du är klar! |
3 bifogad(e) fil(er)
Hoppsan, så virrig man kan vara...:rolleyes:
Tack iaf!:) |
Jag måste säga att jag är mycket imponerad av ditt bygge! :tumme_upp:
En sak bara, på andra bilden syns ju bara själva rälerna på spåret som tåget kör på. Ska det verkligen vara så? Lycka till i fortsättningen iaf! :) |
En lite konstig bieffekt när man använder banvall som jag tyvärr inte lyckats få bort.:) Tack iaf!
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Här kommer en film från dagens byggpass. Vi startar en bit utanför Rönninge och kör upp till Tumba utan uppehåll i Rönninge. Kommentera gärna!:)
http://www.youtube.com/watch?v=Dlgmv1C2ZEo |
Det blev ju bra byggt! Lyckades du få spåret synligt ovanför Bermvallen?
|
Ja, det blev bra när jag kryssade i terrain object. Tack så mycket!:)
|
Bra video och det ser bra ut också...längtar till släpp!
|
Citat:
|
En fråga: Jag gjorde om Älvsjö lite så att tågen från Västerhaninge inte behöver korsa södergående spår för att komma upp på huvudlinjen norrut. IRL så sker ju detta genom en kort tunnel under spåren som sedan kommer upp igen på andra sidan. Det gick inte att få till särskilt bra. Jag gjorde då istället en bro övre spåren. Tycker ni att det gör något? Det måste ju vara såhär om det ska fungera med aktiviteter...:vetej:
|
3 bifogad(e) fil(er)
Lite nya bilder. Kommentera gärna!:)
|
Vaa, har det kommit påskliljor redan! Fina bilder!
|
Tack så mycket!:)
|
Det ser bra ut! :)
|
Tackar! :)
|
Ser ruskigt bra ut Bönan! Lite jobbigt att nu måste jag få till det minst lika bra....
|
Tack så mycket! Nu har jag kommit fram till Östertälje, så nästa byggpass blir väl att börja på själva stationen.:) Förresten, vet någon om det finns några svenska villor/radhus till MSTS? Jag har bara lyckats hitta röda lanthus, och det blev inte speciellt trovärdigt i ett villaområde. Några tipps?:)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Bron över Södetälje kanal. Inte helt likt, men jag tycker att det duger.:)
|
2 bifogad(e) fil(er)
Östertälje är klart!:)
|
Härligt!
Den här Södertäljebron i verkligheten liknar Trollhättanbron. |
Har bestämt mig för att bygga Södertälje Hamn - Södertälje Centrum dubbelspårigt, eftersom det är så det kommer att se ut i framtiden. Rutten tar slut direkt efter Södertälje Hamn. Det har blivit så pass fel i rutten att Södertälje hamn är lååångt från Södertälje Syd på Grödingebanan, så någon sammanbindning i framtiden är nog inte på tal. Anledningen till detta var att jag var tvungen att hålla gamla banan nog långt från Grödingebanan för att de inte skulle hammna i samma tile.:visslar:
|
8 bifogad(e) fil(er)
Vad tycks? Kommentera gärna!:)
|
Det ser mycket bra ut! Blir kul att köra till Södertälje centrum. Var får man de där "undergångarna" ifrån? Skulle behöva en sådan till Tvärbanan.
Den nya Södertäljedepån finns ju i Södertälje hamn, men det kanske blir för svårt att bygga? :) |
Tack!:) Jo, den södra delen av bangården började slinka in i en tile som används av Grödingebanan, så jag var tvungen att kapa av före depon. Hoppas det kan duga ändå. Undergångarna, som egentligen är inbyggda rulltrappor som ska leda upp till en övergång, finns på den här sidan: http://www.msts-objecten.nl/index.html
Vet inte riktigt vilken kategori, du får leta lite.;):) |
Ser bra ut Bönan! Men jag tycker det är lite synd att du att inte fick med hela Södertälje hamn. Har du mycket i den tilen, där Grödingebanan går? Om du kan vore det fint att få med hela bangården och att spåren försvinner bort sen (så det ser ut att fortsätta)...
|
1763 objekt i tilen med Grödingebanan, utan signaler. Vill helst inte gå högre.:vetej:
|
OK, då förstår jag...det var synd...
|
Har varit lite dött i tråden ett tag, men jag jobbar vidare. Håller på med landskapet mellan Södertälje Hamn och Centrum. Går lite småtrögt, är inte så speciellt intresserad av just denna sträcka...:visslar: Men jag bygger en liten stund nästan varje dag iaf, har dock ännu inget som är värt att visa.:rolleyes:
|
6 bifogad(e) fil(er)
Har nu byggt klart till Södertälje Centrum, har beslutat mig för att bygga dubbelspårigt eftersom linjen i verkligheten håller på att byggas ut. Blir ju också enklare med aktiviteter då. Spåren är alltså inte så där jättekorrekt lagda, men det kanske duger iaf... Vet inte hur likt eller snyggt det egentligen blev, var tvungen att snåla lite på objekten för att inte komma för högt. Landade på 1621 så kan gå en bit högre också, ska väl använda den marginalen för att detaljera Södertälje Centrum samt till signalerna när jag till slut kommer till det skedet av byggandet.;)
Kommentera gärna!:) PS: Vad tycker ni om spårtexturen? Har bytt sen första versionen av rutten släpptes.:) |
Ser mycket bra ut. Längtar tills du släpper rutten.:grin::tumme_upp:
|
Tackar!:) Du har ju den stora turen att få titta på rutten innan den släpps...;)
|
Kan bara hålla med förgående talare, det ser jäkligt bra ut!
|
Kul att man får så positiva kommentarer, är roligare att bygga när fler uppskattar ens arbete!:grin: Har fått en hel del positiva kommentarer på UKtrainsim och train-sim.com också. Nu tror jag att jag bygger vidare antingen norrut eller mot Västerhaninge, norrut är väl egentligen det som lockar mest men Hagalund är rejält avskräckande...:rolleyes:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:58. |