![]() |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej på er alla! :)
Tack ante, Jonmpa och elektro! Ja, Sverige är jo ett stort land, men vågar jag säga ambitionerna är minst lika stora? ;) - med ett glimt i ögat^^ Idag och ikväll är det plattformsbygge som gäller. Började klockan 8 imorse, - arbetet fortsätter :D Här är en bild från.. ja ni kan ju gissa vart :) Borta är den gamla stationen och dit med plattformarna, än så länge utan tak och clutter. Nu blir det en massa textur arbete, pyssel arbete och modellbygge för att få plattformstaken på plats med alla objekt vi tycker hör till. Bästa hälsningar till er alla från Teamet bakom Stockholmsrutten Scandinavia |
Göteborg C, som får en ansiktslyftning.
Trevligt. |
Hej!
Så du bygger om Gbg-station. Trevligt! Du fick tillstånd av mig för länge sen.:grin: Jag ser att du bytt bryggorna. Du kunde ha behållit mina bryggor på plats för att spara tid. |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej på er alla :)
Dags för en liten uppdatering. Efter 7½ times arbete är tidtabellen för Göteborg Central nu på plats, med reservation för ändringar. Kvarstår lite lösa tider för specialtåg, men det löser sig. Vi närmar oss 200 tidtabeller för persontåg som kör i fyra olika länder. Nu blir det att laga natt samt dag texturer till destinationsskyltar. 55 stycken är målet, tills vidare. Planen är att Göteborg ska trafikeras av bl.a. Västtrafik, Öresundstågen, SJ Regional, SJ Snabbtåg, SJ Nattåg, TågAB, och NSB i rutten. Och roan slutar inte när mörkret faller på. Planen är att det ska skyltas för nattåg mot Malmö (alt. Köpenhamn/Kontinenten?), Oslo, Stockholm, Östersund-Storlien, Luleå samt Kiruna-Narvik, Mora-Oxberg-Älvdalen, med reservation för ändringar. @Micke321 shout-out till dig Micke321, tåg till Lyrestad, nu får du dra en sväng med din systemare i trakterna dina och skicka oss bilder! Hoppas ni har en toppen Onsdag än så länge!:) Teamet |
Jösses vilket jättearbete och jätteprojekt mycket imponerande och beundransvärt wow!!!:tumme_upp:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Tack Jonmpa för dina fina ord! Du motiverar oss alla =) Ikväll blir det en snabb uppdatering, - hälften av destinations-skylternar är nu färdiga. Hoppas ni har en trevlig Torsdag kväll :) Teamet |
Grymt jobb ni lägger ner på rutten och det ger ju också resultat. Otroligt snyggt och väl detaljerat. Tack alla inblandade!
|
Bra jobbat.
Pssssst ingår dom nya biljetauomaterna? Skämtar bara. Fint som bara den. |
1 bifogad(e) fil(er)
Tusen tack Pierre och Traingoal för komplimangerna! @ Pierre; Att du bemärker detaljerna känns bra. Även mer så när vi får komplimanger. Det innebär att vi jo gör något rätt ;) @ Traingoal; Behöver du köpa biljett? Biljetautomater finns, men det kommer bli fler varianter. Vi har redan texturer. Dags för en liten uppdatering Göteborg Central, 64 destinationsskyltar färdiga, natt och dag. Hoppas ni får en underbar Måndag kväll allihopa :) Teamet |
Fungerar skyltarna eller är det så att säga "bara" en textur?
|
Citat:
Som svar på din fråga, det er en statisk textur som skifter mellan en dag och en natt textur. Då en destinationsskylt har två sidor kan den i teorien skylta för 4 olika destinationer. Destinationsskylten vill som oftast visa ett ankommande tåg på ena sidan och ett avgående tåg på andra sidan. Nattetid kan vara två andra tåg. Dock kan det finnas undantag, vi kan skylta för "nästa avgånger från detta spår" eller vad vi nu kan tänka oss. OpenRails håller på att implementera nya scripts som jag förstår det, det kan i framtiden tillåta destinationsskyltar att visa ett tågs destination beroende på aktivitet, men det lär tiden visa. Än så länge har vi små 200 tidtabeller för tåg över hela Sverige, som också kör in grannländerna. Ambitionen är att alla stationer ska ha skyltar för tåg som har tidtabell, på så vis vill en tidtabell från boken vi har gjort, passa med skyltarna. Med vänlig hälsning :) Teamet Ps. Upptäckte ett stavfel på texturen, detta är rättat. |
2 bifogad(e) fil(er)
Hoppas ni har en underbar Lördag kväll Idag, har det blivit många timmar, så ungefär 25 mellan oss. Hjulskadedetektorer, 150+ nya texturer och objekt, mer natur, mer walkspawn, mer målning för hand och vi har börjat på lutnings skyltar. Planerad är att lutnings skyltarna på bilden ska bli en av flera varianter. Obs. Work in Progress, bilden är en ögonblicksbild från under arbetet Med en bild från Krokvik önskar vi er alla en fortsatt trevlig Lördag kväll :) Bästa hälsningar från Team Stockholmsrutten Scandinavia |
1 bifogad(e) fil(er)
Hoppas ni har en magisk och underbar helg Lämnar en liten bild från arbetet idag Ha det bäst! Teamet |
4 bifogad(e) fil(er)
Arbetet fortsätter, den senaste tiden vi har blandt annat - jobbat med signal.cfg filen, löst problem med flimmer i signalerna - jobbat med stationerna Rautas, Abisko Östra, Abisko Turist & Krokvik - börjat på olika detektorer som ligger vid rälsen - signalsatt längs Malmbanan - jobbat med ljud och utrop till banorna i Lappland Bifogat följer lite bilder på Abisko Östra. Planen är att stationshuset och gångtunnel också ska med. Vi letar bilder än så länge. Hoppas ni mår bra allihopa! :) Team Stockholmsrutten Scandinavia |
Mycket imponerande arbete. Härligt det går framåt.
|
24 December 2019
1 bifogad(e) fil(er)
Från oss alla, till er alla, en riktigt GOD JUL :)
|
God (h)jul och gott nytt (sp)år till er och resten av forumet!
|
God hjul ett riktigt mästerverk som ni ska vara stolta över att ha kommit så långt med keep up the good work mina herrar. Med vänlig hälsning, Johnny:tumme_upp:
|
31 December 2019
1 bifogad(e) fil(er)
Gott Nytt År 2020 önskar Stockholmsrutten Scandinavia :)
|
1 bifogad(e) fil(er)
hoppas det nya året har börjat bra! Just nu händer det en del i rutten. Lok, hytter, lastbilar, byggnader, plattformar och så vidare. Bland det vi har jobbat med är Gradient Texturer. Så vi vill visa upp en bild på början av en station. Kanske någon till och med kan gissa vart objektet på bilden hör hemma? Vi är medvetna om att detta kan vara en svår fråga. Bästa hälsningar från oss alla på Stockholmsrutten Scandinavia :) Tänder ljuset för natten ;) |
2 bifogad(e) fil(er)
En nyhet från Stockholmsrutten Scandinavia är att jag numera är del i teamet. Och jag har börjat jobba en bit upp i landet, närmare bestämt i Älvsbyn. Nedan följer några bilder från när dem första tågen provkörde bangården i Älvsbyn.
|
Hej!
Fina bilder på det jobb ni gör. Kul att ni är fler som jobbar på rutten. Lycka till. Med vänlig hälsning Anders |
Snygg nattextur på stationshuset.
|
4 bifogad(e) fil(er)
Tack ante och smajlet! @ ante, Ja att vi blir fler är alltid positivt, men att kunna dela av glädjen med andra är ännu bättre! @ smajlet, vi tackar så ödmjukt! Stationshuset har det jobbats på 6-7 timmar idag, och det har blivit ännu bättre, bilder kommer snart! :) Många timmar har det blivit till idag. Första taket till en plattform har nu blivit färdigt, också efter 6-7 timmar. Vi har bifogat några bilder. Kanske någon känner igen sig? Vi hoppas ni mår bra allihopa och önskar er en trevlig Onsdag! Teamet :) |
Snyggt! Alltid lika spännande att se hur bygget fortsätter.:tumme_upp:
Plattformstaket under byggnad tycker jag ser ut som Herrljunga. |
Ah, så det är Herrljunga plattformstak.:tumupp:
|
Jäklars vilka härliga bilder och härligt att en gammal tågräv som Micke knutits till projektet
|
Citat:
|
Hej.
-Ja, VÄLKOMMEN Micke321 till Stockholmsrutten Scandinavia. Kul att få med en gammal räv som är duktig på att bygga objekt, men även bygge i själva rutten!! Ett starkt tillskott till rutten då den har vuxit under åren... Kan förresten nämna att Goku har kommit med en ny version av TSRE5 med editering i vintermode!!! Kan hämtas på vanliga URLen http://koniec.org/tsre5/data/ Ha en fin söndag... |
...............
|
3 bifogad(e) fil(er)
hoppas ni mår fantastisk som altid! Vi inleder Lördagen med lite bilder, sparkar igång bygget, det händer sakar i rutten Första bild, utgång, Herrljunga, spår 4-5 wip, där jobbas med gradient texturer i dagsläget Andra bild, Norska tunnel skyltar Ofotbanen/Malmbanan Tredje bild, trappa på Hyllie station, wip Fler bilder följer Mvh Teamet, nu inkl. räv ;) |
Hej o tack mikban.
Som alltid snygga bilder på rutten. Ger rysningar av den fina kavaliteten. God fortsatt skapande av diverse objekt och dylikt. En stillsam fundering, vid utgivning skulle jag rekommendera att använda torrent vid nedladdning. Men ni avgör själv vilket. Mvh. bengt |
Citat:
|
Hej.
Givetvis från Banbyggarna med Torrent. För nedladdning. Beklagar jag inte skrev det, men det kommer Inte bli av har Jag En Stor känsla av. Det var ett.......enbart förslag. Är hjärtligt trött på detta forum. Kommer inte mer skriva något i detta ....... |
Hej Traigoal!
Jag menar inte dig illa. Det är bra att ge förslag, så fortsätt skriv. Jag litar inte på Torrent, för de kan hitta på och kanske tar rutten till försäljning. Det är olagligt. |
8 bifogad(e) fil(er)
@ Traingoal, tack för komplinagen! Ikväll blir det bilder från Flåmbanan med egna snöskydd, plattformar mm. Hoppas ni har en fantastisk kväll! Mvh Teamet |
Oj, va roligt att du bygger Flåmsbanen. Jag förmodar att du fick VBSR8 av jkriste2 och mergade den till Stockholmsrutten. Verkligen spännande!:tumupp:
|
3 bifogad(e) fil(er)
Ännu en helg, det händer så mycket så det är svårt att komma ihåg allt vi hinner med. Men ikväll/inatt blir det en liten sneak peek på.. ja ni ser jo själv. Wip as usual. Hoppas ni har en fantastisk helg allihopa! :) Mvh Stockholmsrutten Scandinavia |
Fantastiska bilder som vanligt. Lite av tortyr att se dom, men en trevlig tortyr liksom!
|
:tumme_upp:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:56. |