![]() |
Jag kan också beta-testa (om du vill)
Jag kör OR sedan länge och har kört både många olika banor och dessutom en mycket lång räcka lok (och vagnar).
Hör gärna av dig! /Med vänliga hälsningar Torgny "Tågny" Palm 08-749 05 20; 070-749 05 20 torgny@torgny-palm.se |
Jag har ett stort litet bekymmer som hemsöker mig.
Precis som Bönan redan fått uppleva, fungerar inte längre min 4shared, som jag tänkt använda som grundpelare i hela betatestet. Eftersom Y2 1379 är på TOK för stor att skicka i e-mail, måste jag klura ut ett annat sätt. Hjälpsamma förslag mottages med öppna armar. Allt gott Granders |
Speedy.sh brukar jag använda för att dela filer. Alternativt kanske DropBox eller Google Drive kan fungera? :)
|
Dropbox fungerar bra! Jag själv har sån.:tumupp:
|
Google Drive & Skydrive använder jag. Där kan man välja vilka som ska få filer man delar med.
|
Jag är tacksam för alla förslag som trillat in. Jag ska genast undersöka vilken som blir smidigast (och framförallt snabbast) att ladda upp till.
Finns intresse för en demonstrationsvideo om vad min Y2 klarar av att göra? :) Y2KR 1384 är sist ut med nya fronten. http://i1125.photobucket.com/albums/...ps586728e5.png |
Jag, som inte har MSTS/ORTS, är väldigt nyfiken på vad motorvagnen är kapabel till.
Har du tankar på att göra en IC3-Variant, både DSB och Israel? (Jag har ingen aning om det finns dansk ATC till msts, än mindre om israel, men repaints vore inte fel.) |
Oja, demofilm vore kul att se! Jag har inte heller MSTS/OR.
|
Nice! Vore kul att se den i RW/TS också. Har inget emot msts/or men TS är enligt mig ett bättre spel samt att spelet skulle behöva mer svenskt.
Annars rekommenderar jag dropbox. |
Jag har tagit ett beslut. Eftersom jag inte har tid att sitta inne på modellen och "tweaka", som man säger på svengelska, så kommer jag att släppa den ikväll.
I första versionen, som jag kommer släppa, gäller följande.
I andra versionen, som kommer utvecklas som nr 2 i prio-listan (X31 tar över Y2ans plats i min prio-lista), kommer eventuellt följande saker SJ's färgschema. Anpassning till ORTS senare versioner med 3D-hyttkontroller. Fler fordonsindivider, bland annat ett gäng IC3 samt andra Y2K som användes på BKB. m.m Håll ögonen öppna ikväll. Jag kommer bifoga länk här i tråden samt i en ny tråd i Downloads-sektionen. Modellen kräver ORTS Nästa projekt på listan, X31. |
Det låter trevligt!
Snart är det helg så då får det bli till att damma av MSTS/OR och provköra skönheten:D |
Den är nu släppt och länk finner ni i tråden nedan!
http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...918#post285918 |
Hej granders :D
Tack, nu är helgen räddad. :D:D |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Tack för den fina kanontåget! Helt underbart! Visar en bild från min rutt!:Yeah: |
Suverän motorvagn!
Hur snygg som helst. Kommer att bli något i toppklass när du byggt färdigt! Kommer en interiörvy (passagerar-vy) i ett senare skede? Svårt att bromsa i tid vid stationsuppehållen (men det är väl en vanefråga). Y2:an kom ju upp i en ansenlig hastighet på slätmark ;-) Lycka till! |
Hur många polygoner fick modellen till slut?
|
Skulle tro att den har hög poly för MSTS och kraschar spelet. Bara OR klarar sig.
Granders varnade ju! |
Citat:
|
Citat:
Jag kommer inte ihåg exakt hur många det var, så jag får be om att återkomma med svar nästa gång jag startar upp den datorn! Kul att ni är ett gäng som laddat hem modellen. Det är lite extra kul när jag får se bilder på den, som t.ex Tottes bild. Skönt att den fungerar på samtliga maskiner i ORTS :) |
Jag har inte msts + OR installerat på datorn just nu men vilken rutt skulle du rekommendera till din fina y2? Är inte så inne i spelet, men har blivit nyfiken nu så klart!
Återkom när du vet! :D |
Har också testat nu och den fungerar utmärkt på "veckoversionen" av ORTS! Väldigt trevlig att köra! Bra gjort! :applad:
|
Hej!
Jag skulle vilja rekommendera er att prova Aktiviteten här Jag tycker Granders Y2:an är toppenfin och tycker om att köra den. Tycker att det är värt att prova!:Yeah: |
Citat:
Trevligt med en aktivitet, bra jobbat! Om jag får tillåtelse från skaparen av NMJ, dvs Hawk, kan jag rekommendera min egen variant av hans bygge. Helt nytt spår i Scale Rail med realistiska samt doseringsvänliga kurvor. Miljöerna har fått en facelift med mina egna spårnära objekt och skyltar. Även signaler och hastigheter har redigerats samt att sträckorna Nåttebo - Nerhärad, Nerhärad - Grims blivit oelektrifierade sträckor. Hastigheterna varierar från allt mellan 80 km/h till 120/kmh med ett flertal obevakade plankorsningar. Nerhärad - Grims är System R och Nåttebo - Nerhärad är System M :) |
Påbörjar, lite smått på sidan av X31, andra versionen av min Y2. Open Rails har nu släppt möjlighet att skapa 3D-Cab, vilket jag förstås redan förberett och bara behöver optimera lite nu :D
|
Nu blir det 3D, kära simulatorfreaks! :)
Gaspådrag, broms, kontrollampa för avbländning, kontrollampor för färdriktning m.m är funktioner som FUNGERAR nu :) Mer om detta när jag gjort fler kontroller och lampor. http://i1125.photobucket.com/albums/...ps20452c6a.png |
Jasså, kan man ha reglage och instrument i 3D i OR nu? Bra jobbat av OR-teamet, och av dig, såklart! :applad:
|
Citat:
Jag har suttit och slipat lite på ett tågdatorsystem som beter sig lite mer realistiskt än vad man kan få till med en platt cabview i OR. Det kommer dock innebära ca 20-25 individuella texturer och animationer men på så vis kan jag fixa stora delar utav Y2's tågdator att visa lite korrekt data (som kul grej för den som gillar realism) :) Som jag nämnde tidigare, men glömde att visa.. Diverse kontrollampor. På bilden nedan har jag slagit stopp mitt på en bro (Dumt). Lampa för färdriktning, lampa för parkeringsbroms, blå lampa för helljus samt tågdatorn till höger med inloggningsskärmen. http://i1125.photobucket.com/albums/...pse0a07a83.png |
Fint!:tumme_upp:
Du glömmer väl inte instrumentbelysningen.:Fnissa: |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:31. |