![]() |
Ser ruskigt bra ut! Jag överväger att kanske minska ner själva lyckhuset i fronten på loket, då den kommer i vägen för det vita sträcket, och jag vet inte hur mycket mer det kan sänkas utan att det ser konstigt ut.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Istället för att minska ner lykthuset. Så kanske det är smidigare, att flytta ner ledstången här en bit. Tycker att den vita linjen, går lite för högt upp. Om man tittar på dörren vid hytten, där går den vita linjen jämns med nedre fönsterram på andra bilder på T44:an. Så får man ner ledstången en bit, så kan man dra ner det blåa en bit plus den vita linjen och då borde den gå fri vid lykthuset i fronten. Sen om man tittar på bilden, som KMW länkade till. Så går även det blåa ner en bit, på ventilationsgallret tillsammans med den vita linjen. |
Citat:
Tänkte faktiskt inte på den detaljen själv, så det är bra att andra är vaksamma så att vi har en större möjlighet att få en riktigt bra modell! |
Citat:
Så får man ner ledstången en bit, så passar det blåa och den vita linjen perfekt med fönstret. http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=101 Ventilationsgallret på luckorna, ska väl egentligen vara på vänster sida. Har inte hittat någon bild på T44:an, där gallret är på högersidan. Vet inte, om varje sida av loket är mappad på samma texture eller om du har två olika sidor på henne i texturen. |
Citat:
|
Inga problem att flytta ned det vita strecket, eller att ta bort gallret på hö. sida.
Ibland ser man inte skogen för alla träd, och ibland är det tvärtom (gallret), så lite extra ögon som granskar är nog bara bra :). Marcus: Antar att det inte behöver mappas om, ifall du flyttar ned ledstången en bit? |
Citat:
Blir lätt, att man stirrar sig blind, på saker och ting. Hade inte själv, tänkt på det hela. Om in KMW, hade nämnt något om fronten och Marcus om lykthuset. |
Citat:
|
En väldigt bra bildsida finns hos våra norska vänner på http://www.jernbane.net/db/type.asp?ID=258
Många bilder och ordnade per individ med fina närbilder också. Ser ut som att det arrangemang med luckorna som du gjort är det mest vanlig, handtagen på den yttre luckan verkar finnas på en del av senare individer. /æ |
2 bifogad(e) fil(er)
KMW: Jo, det är en MYCKET bra sida, finns en enormt stor bildbank på massor av div. lok, och andra tåg.
------------------- En liten lägesrapport från "måleri-avd.": "Inrapporterade" fel åtgärdade (vent.galler bara på v. sida nu, nerflyttat vitt streck, mm). Har även börjat detaljera underrede, boggies, mm, + en hel massa annat. Det går framåt, sakta men säkert, typiskt bara att det ska dyka upp så mycket annat runt ikring, just när man håller på med detta :). Men men, Rom (eller om det var en T44:a :D) byggdes ju som bekant, inte på en dag :):D. Nu bir det lite armbrytning i ämnet mappning av buffertbalk, mm. med Marcus ;):D. |
ser riktigt bra ut det där! Jag ska skicka en ny version av loket till dig om någon dag, vet inte riktigt vilken dag det blir, då jag är ganska upptagen med skolarbete, och nästa helg så är det jultåg på VKB så då är jag upptagen med.
Ska försöka hinna. |
4 bifogad(e) fil(er)
Efter att det "nya" loket har anlänt, som "chefen" har pillat dit multiple-dosor på buffertbalkarna, flyttat lite ledstänger, osv, så kan man ju visa några bilder till på vad måleriet håller på med.
Har blivit en helt ny uppsättning handtag på ALLA luckorna, lite krimskrams på buffertbalkarna, en hel massa skuggningar här å där bl.a :). |
Ser riktigt bra ut! Funderar på om jag möjligtvis ska höja det där räcket i fronten lite, även om det sitter som det ska enligt ritningen.
Och jag ska kolla på det där med positionen av slutljuset, håller dock på att installera om TS09 då det har krånglat. |
Marcus och Ekan, ser smaskens ut!!! Denna T44 kommer att bli en pärla i lokparken. Snyggt teamwork av er båda!
|
Citat:
|
Citat:
slutar skolan den 17:e, fram tills dess så är det ganska fullt upp på annat håll. |
Tja det är ju så snyggt att man nästan får komplex och ger upp det här med att försöka bygga och texturera saker till Trainz. Men det skall bli riktigt kul när det blir färdigt.
|
Ekan ska ha en stor eloge för dessa texturer, dom lyfter modellen något otroligt! Om man jämför modellen med texturerna så ser modellen riktigt dålig ut i jämförelse, dom ligger på två helt olika nivåer. Men en bra instegs modell det var det i alla fall!
|
Kan bara hålla med dig Markus, en bra textur kan göra underverk med vilket object som helst. Titta bara på Ekans ommålningar av de gammla STV loken.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Du har gjort, och gör, ett storartat arbete med loket, inget snack om den saken. Har "grovat" in slutljusen i.a.f. Det ligger ett "facit" i din mail snart, så får du finjustera det sista själv, hehe. |
Snyggt jobbat, Markus och Ekan.
Ni får till, en kanonmodell tillsammans. Ser döläckert ut. |
Marcus och Ekan,
har skickat lite synpunkter till er nyss. En sak som skulle vara ruskigt fräckt vore väl en moderat night-mesh för inredningen? Jag hjälper gärna till om ni vill. Öppningsbara motorluckor och skakande motor är också möjligt men ta nu det i er takt först och återkom om ni behöver idéer och råd! T44 artar sig till årets (eller nästa års) modell!!! |
Otroligt snyggt! Vore häftigt om det kunde lysa från hytten i nattetid, men det kanske är det Lan menar? :)
|
Den kvällsbilden är ju bara för mycket :drool::ber: Fantastik modell med fantastiska texturer, supersnyggt helt enkelt :)
|
Snyggt det har blivit, Marcus! Skulle du kunna skicka den senaste versionen, har varit ut o fotat lite i verkstan så nya texturer tänkte jag testa. :)
|
3d - modeller
Var laddar man ner såna där (gratis) 3d-modelleringsprogram?:o
|
Citat:
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....84&postcount=1 där finns allt du behöver men börja med nåt enkelt! |
2 bifogad(e) fil(er)
"Se upp för" Marcus T44:a, om inte annat :D:D.
Lite mer finlir på boggier, underrede, tankar, toning på rutor, mm. Och ett nytt SLUTljus, avSLUTAR vi med, den här gången :D:D Men, det kommer mera ;):D. |
fin T44 340 nice nice nice....:Yeah::Yeah::Yeah::Yeah::Yeah::Yeah::Yeah: :ber::ber::ber::ber:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Kanske i framtiden så gör konstruktören lite ändringar på T44an o byter ut lite saker så kanske min TD blir fullständig :)
Men självklart så ska T44an få bli färdig ^^ Ekan och Markus gör ett fantastiskt jobb! :tumupp: En bild på min TD textur. |
Hej:)
Kommer det att bli lika fint i RW, eller blir det en massa nerbantning av diverse detaljer mm som det blev på X7 ? Eller den kanske inte kommer till RW, huvudsaken är ju att Trainz får sitt....;) |
Citat:
Jag tog inte bort saker vid konverteringen så det låter konstigt. Förhoppningen är att få in T44 i RS/RW med de fina texturer som här visas. /æ |
Hej KMW :)
Då får du ursäkta mig, men jag hade starkt för mig att jag för länge sedan läste angående din konvertering av X7, att du var tvungen att banta ner den rejält, för att få in den i RW. Men jag kanske har drömt det.:oskyldig: EDIT http://www.e-buzz.se/forum/showpost....28&postcount=9 Jag visste att det var något som hade bantats bort;) |
Citat:
Nu är det inget som jag har kontrollerat hur en Trainz-hytt skulle kunna konverteras till RS/RW. Det är säkerligen en hel del jobb och jag lägger hellre den tid jag lyckas lägga på att konvertera och bygga huvudmodellerna då hytter för min del är av underordnad betydelse. Vet att andra inte tycker så men det är mitt beslut, bättre en modell utan avancerad hytt än ingen modell alls. Vill någon ta tag i att bygga och konvertera hytter så tänker inte jag stå i vägen. Därmed släpper vi tillbaka tråden till Marcus, Ekan och T44:an. /æ |
Är det trainz och railsimulator.gp3119. :confused::confused::confused:
|
Citat:
Jag bygger primärt till Trainz men är villig att dela med mig till andra som vill, och så är det med Marcus, KMW, Mazz m.fl. Vilken simulator de bygger för primärt kan dom säkert tala om! Förstår att det är lite förvillande så det är bra att du frågar! |
Tack!
Citat:
EDIT:Det sista behöver ni inte svara på då jag redan har tagit reda på det. |
Välkommen i "byggänget", Henrik645!
Tveka inte att ställa frågor i http://www.e-buzz.se/forum/showpost....84&postcount=1 eller 3D-design. Lycka till: |
4 bifogad(e) fil(er)
Det börjar närma sej, sakta men säkert.
"Kollegan" 334 (på sista bilden) fick prova ut en omgång gula räcken :). Kanske att det blir två stycken t.o.m. :D |
Något som jag tänkt på är om chefen har tänkt göra taksplåten?
Tror loket skulle få en ännu mer realistisk känsla då :ide: |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:36. |