![]() |
Citat:
God fortsättning! |
Har börjat bygga norrut och har lagt spår upp till Karlberg. Tyvärr kommer sträckan CST - Karlberg att bli ganska klent detaljerad, eftersom den ligger inom samma tile och är redan uppe på 1500 objekt, trotts att bara spåren är utsatta.:vetej:
|
Citat:
Kommer det byggas ut från Flemmingsberg till Södertälje centrum i framtiden? Ingen brådska hur som helst. :) |
Citat:
|
Ja, då har jag lagt spår fram till Solnatunnlarna och byggt landskap upp till Karlberg, dock ganska "tunt" pga utrymmesbrist. Blir kanske så att jag får ta bort alla människor från centralen, de tar upp massor. Tomteboda är lite nerbantat, blev till slut 18 spår på bangården, men det ser skapligt stort ut ändå.;)
|
Hej Bönan :)
Verkligen fin rutt du har gjort,den är toppen 5 :tumme_upp: Aktiviteterna gillas :D Lycka till ! |
Citat:
|
Tjena bönan!
Jag känner mig lite efter här, men nu har jag ÄNTLIGEN kunnat ta hem din rutt, och jag måste säga att du har gjort ett fantastiskt jobb! Vilken känsla att komma med sin lilla x10a och köra in mot centralen!! Jag önskar dig stort lycka till i fortsättningen!!! :):) |
Citat:
|
Har nu så smått fått landskapet upp till solnatunneln någotsånär klart. Tycker det är jobbigt med alla spår och komplicerade bangårdar, och ännu är inte Hagalund ens påbörjat.:rolleyes:
|
Hejsan
Blir lite sugen att lägga in MSTS igen och testa lite....Men det är ju det här med tid :( Jaja, kanske man kan rota fram skivorna och testa lite, är enormt sugen på att bygga lite, har backup på mina gamls bygge så.... /Kenneth |
Citat:
Liten fråga bara, har du kört nya KMJ_4? |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
En liten uppdatering, var skulle vi kunna befinna oss någonstans? Helt baserat på flygfoton, har aldrig vare sig besökt, passerat eller ens befunnit mig direkt i närheten av platsen i fråga!:rolleyes:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Rapid 8 far förbi ovan nämnda station med veterantåg.:)
|
4 bifogad(e) fil(er)
Biltransporttåg påväg söderut. Kommentera gärna!:)
|
Hej!
Kul att se hur du bygger pendeltågspår! Bra gjort! Upptäckte en av bilderna så växer träden på husen. Hihi! |
Ojdå, det får jag ta och rätta till!;) Tack så mycket Totte! Jag har börjat bygga på gamla banan mot Södertälje och har landskapet klart fram till tunneln efter Tullinge.:)
|
2 bifogad(e) fil(er)
Två bilder till, kommentera gärna!:)
|
Hej Bönan!
Puuh,du milde...... :tumme_upp: Verkligen helt underbara bilder du visar från din rutt. Är mycket imponerad av ditt byggande. Eller har du fuskat med vykortsklipp,hehe :visslar: Kört hårt :kora: (akta trädet). Lycka till med ruttbygget,må kraften vara med dig. :D Mvh. Traingoal |
Hej! Nej, inget vykortsfusk här inte...;) Tack så mycket!:grin:
|
Också imponerad av ditt byggande, ruskigt fina bilder du visar!
|
Citat:
|
|
1 bifogad(e) fil(er)
Snabb översiktsbild på en halvfärdig station, någon som törs gissa vilken?:)
|
Jag tror bestämt att det föreställer Tumba. Mvh Johnny
|
Helt korrekt!:) Jag antar att Tumba var någon form av omkörningsplats från tiden före Grödingebanan eftersom det är en ganska lång fyrspårig sträcka där.:)
|
2 bifogad(e) fil(er)
En liten uppdatering, kommentera gärna!:)
|
Två små ord: vad fint! Mvh Johnny
|
Tack! :)
|
Bravo, Bönan!
http://cdn.content.sweetim.com/sim/c...s/000204AE.gif |
Citat:
|
Landskapet klart fram till precis före Rönninge.:)
|
Har börjat lite på Rönninge och spåren är lagda till Östertälje. Har beslutat mig för att bara bygga fram till Södertälje Hamn samt spåret in till Södertälje Centrum, detta för att slippa ge mig in i samma tile som Södertälje Syd på Grödingebanan, eftersom den tilen redan är uppe i ca 1700 objekt utan signaler. Hoppas ni kan nöja er så, det ger iaf möjlighet att köra hela pendelns Södertäljegren.:o
|
Helt underbart, vi kommer bli så nöjda så. Du gör ett kanonjobb! Mvh Johnny
|
Låter jättebra! Att få med Södertälje hamn och Södertälje C är viktigast tycker jag...
|
Citat:
|
Citat:
|
Lite hjälp av film. http://www.youtube.com/watch?v=78-R-Vj3hOg
och övriga http://www.google.se/webhp?sourceid=...bf770c1052c085 |
Tummen upp!:tumme_upp:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:08. |