![]() |
Åh, insidan är lika snygg!!!!
Kan inte vänta till TMTS kommer... Otroligt tåg Sigma, bra jobbat! |
Pierre, har du planer på att fortsätta med Lidingöbanan så vi får en perfekt svensk rutt med en lika perfekt spårvagn till ?:)
|
Jobbar du eller är du utbildad som 3D-animatör? Jag är fortfarande mållös :eek: :eek: :eek:
|
Jag får inte ord! :eek:
Hur bär du dej åt!! Så mycket detaljer och alla stämmer. Vet inte vad jag ska säga,ja menar mycket bra är för lite :D Jag ger dej :tumupp: :tumupp: :tumupp: :tumupp: :tumupp: :tumupp: :tumupp: :tumupp: för tåget.(mer kan jag tyvärr inte ge) |
Lite OT...
Björne: Skulle gärna fortsätta med den, men jag vet ej hur det ska se ut!? Meningen var ett besök i verkligheten i somras, men det blev inte av tyvärr. |
1 bifogad(e) fil(er)
Tack så hemskt mycket för alla inlägg! :) .
Har precis fått in tåget i MSTS, gissa hur många fel har jag gjort...lol...: |
Vadå för fel?????
Skämt o sidå, hoppas du får till problemen och ger oss den första svenska spårvagnen till MSTS... |
Nu har det gått nästan 10 dagar sen vi hörde något. Har det hänt något nytt?
|
Säger som föregående talare... Hur går det med spårvagnen, Sigma?
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hhmmm jag känner på mig att det är dags att vara lite mer aktiv här på forumet... ;) .
Här kommer en lägesraport: Jag har bara bygggt lite på tåget sedan mitt senaste inlägg. Ett stort problem jag har fastnat på är om jag ska andvända mig av 2 "textur plattor" på 512x512 eller endast en. Om jag kör med 2 så blir säterna, golvet och reklamen mycket snyggare, även väggarna i A24an blir mycket bättre. Om ni har några synpunkter om detta så tag jag gärna imot dem. Här kommer en bild på en A30B som håller på att förvandlas till en A24, flaggorna är bara där som prydnad och kommer att tas bort i MSTS (om ni tittar noga så ser ni lite nya saker till A30Bn också): |
A30B ser mycket bra ut!!!!
Om två "plattor" blir bättre och snyggare, så varför inte använda två???? Finns det nån nackdel att använda två? |
Med tanke på den ypperliga kvaliten i din spårvagn, så skulle jag tveklöst lägga en röst för 2st texturer. Om det är 512 x 512 så är det ju relativt blygsamt, det finns ju en hel del fordon som nu har en 1024 x 1024-trextur och redan det är ju dubbelt så stort som 2st 512 x 512. Skulle möjligtvis vara dom som ännu inte har så mycke minne i sina grafik-kort möjligtvis, men vil man köra tågsim med njutning så bör man ändå överväga ett bättre kort i sånt fall... Man kan inte räkna med att köra värsting-fordon på gamla datorkomponenter... Dessutom lär nog nya simulatorer hantera texturer på et bättre sätt, eftersom det är en vital del i simulerng.
2st 512 x 512 röstar jag för... :) Som vanligt... Svindlande snyggt! :tumupp: |
Nu sitter ju inte alla med "värstingdator", så att försöka göra vagnen så "lättdriven" som möjligt skulla iallafall jag uppsaktta... ;)
|
Citat:
För det andra, så blir datorkomponenter billigare hela tiden, i takt som nya "värsting-grejjer" fylls på i nyhetshyllorna... För det tredje, bygger man för gårdagens datorer eller dagens/morgondagens? En fråga man själv som byggare får ställa sig... 2x 512x512, säger jag... Ganska blygsamt ändå, tycker jag i förhållande både til vad det ger och vilken liten ökning det är i "tunghet"... vad jag förstår, så kommer kanske antalet polygoner isåfall i Sigmas fina spårvagn vara det som gör att den kan bli tung att köra i äldre datorer, inte att det är två 512x512 -texturer... :) |
Hur mycket "tungkördare" blir det med 2 x 512 jämfört med 1 x 512 eller 2 x 256? Nån som vet det? 1-5 FPS mindre eller är det mer?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:24. |