![]() |
Och du har testat att installera om signalpaketet?
|
Citat:
P.S Hade samma problem även på min andra dator :o Dock med en annan rutt, men samma problem.. EDIT: Nej det hjälpte inte. jäklar vad störigt det är..................... |
Har du testat med det nya signalpaketet?? Alså det uppdaterade? Finns här i downloads och även hos oss på banbyggarna
|
Det är bara dvärgarna som är uppdaterade. Dom funkar som dom ska, det är blocksignalerna som krånglar.
|
Citat:
När du säger att alla blocksignaler slår om till rött tittar du på översiktskartan då? Det står signaler vända åt båda hållen vid blockgränserna och cirklarna med rött o grönt ligger på varandra så det kan vara signalen i andra riktningen som du ser. Måste zooma in nära för att se båda signalerna och då ser man att en är röd och den andra grön. /æ |
Hej, jo precis så brukar det funka för mig som du beskriver. Men inte nu.
Nu så slår en en blocksignal om innan tåget har passerat, och samtidigt som den slår om slår alla blocksignaler om tills en station med mer än ett spår. För där är ju signalerna utplacerade så att dom skyddar en växel, och inte bara utplacerade som block. Så dessa signaler funkar precis som dom ska. De signaler som krånglar är H2 (som blocksignal), H4 & H5. När dom är placerade som blocksignaler. Annars funkar dom som dom ska. |
1 bifogad(e) fil(er)
Jag testade nu att göra en teststräcka som bara var rak och sen ett mötesspår. Här funkade alla signalerna som dom skulle, och då testade jag att gå in på min rutt och testa igen, funkade fortfarande inte där.
Dock hade jag inte placerat ut signaler åt andra hållet här, ska testa detta nu och se. Bifogar en snabb screen från testet. EDIT: Testade med signaler åt båda håll, fungerade korrekt. Vad tusan kan då vara problemet? Jag tror jag kan ha funnit ett problem, mina downloads. Kan det vara så att det stör signalerna? För i testrutten är endast News saker aktiverade och där funkar det.. Dock behöver jag ju mina downloads, eller jag vet inte exakt vilka som finns med i rutten förutom de svenska grejerna.. Kanske är problemet i news rutt? |
Tagit bort väldigt långsam dubbelpostning, då förhandsvisning låg kvar och lurade mig.
/æ |
Det där skrev du ju där uppe :o
|
Andra downloads ska inte vara några problem så länge du inte försöker blanda in andra typer av signaler.
Svenska signalerna är inte kompatibla med tyska, engelska osv. Mycket möjligt att vi släpper norska signaler eftersom de skulle behövas ner till Narvik och de skulle då fungera med svenska. Andra saker som hus osv påverkar inte alls och kilometerstolpar eller lutningsvisare påverkar inte heller. För att jag ska kunna kolla något mer måste du ange ett scenario där det konsekvent inträffar när du gör på ett visst sätt. Att det ibland händer på alla scenarion i en rutt är inte bra nog som beskrivning. Någonting skiljer det som lyckas från det som misslyckas. /æ |
Citat:
Skulle det hjälpa att ta bort alla signaler och sen placera ut dom igen? Fast det förklarar ju inte varför det inte funkar på News rutt heller :/ |
Du missar fortfarande att notera det viktiga.
Att det sker på alla scenarior du testar när det väl har börjat är av underordnad betydelse och ger mig ingenting att jobba med. Viktiga frågor är vad du har gjort precis INNAN det sker? Är RS nystartat eller har du kört något scenario innan eller jobbat med en rutt? Har du t.ex. sparat just innan det inträffar? När det har inträffat på din rutt sker det då också om du byter rutt? Fortsätter det ske om du startar om RS? Och snälla, ge mig ett namn på det scenario du kör när det sker första gången efter du startat upp RS. Så svårt är det inte att plita ned även om du tycker det saknar betydelse. /Anders |
Okej.
Det har ingen betydelse om jag går in i rutten efter att ha kört en annan eller om jag går in direkt. Det inträffar i alla scenarion (ska testa att inte starta från slutstationen utan att starta någonstans mitt på sträckan). Det händer endast blocksignaler. Det sker inte bara på min rutt utan även på Swens, dock fungerar alla övriga rutter utan svenska signaler bra. Signalerna funkar som dom ska om man kör mot andra hållet, Problemet uppstår även om jag startar spelet och går direkt in i rutten, samt om jag varit inne och byggt och sen ska testa. Det fortsätter ske även om jag startar om RS. Varje dag, varje gång jag startar fungerar det inte. Har varit så i kanske en vecka nu. Något annat du behöver veta? :) |
Konstigt att News inte säger nå´t om signalproblem på hans egen rutt. Kan det vara strul på nå´t sätt i din dator?
|
Citat:
Men jag gör ju inget fel med min rutt eftersom det händer på News rutt också.. :confused: |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:22. |