![]() |
|
|
Citat:
En annan faktor är också hur RW använder filerna. Den här biten är vääääldigt dåligt dokumenterad. Nu råkar det vara så, till vår fördel, att jag har jobbat som ljudtekniker så det kommer lösa sig fint ;) |
Citat:
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Jag och Zaphr jobbat hårt med skript och simulering. Kanske inte lika intressant att visa upp bara :)
Jag har jobbat i stort sett enbart med lutningen i veckan. Att få vagnarna att luta är inte svårt men att luta rätt och vid rätt tillfälle är. RW vet inte om nästa kurva går åt höger eller vänster...vilket som ni kan förstå erbjuder på en buffé av komplikationer. I bilden nedan kan ni se ytterligare ett ganska tråkigt besvär. Hyttkameran är inte skriptbar vilket ger oönskad effekt när manövervagnens hytt lutar. Här kör jag extra snabbt för att uppnå så nära maximal lutning som möjligt. Jag tror....tyvärr, att vi skeppar x2an utan "interiör"-lutning. Dock, utifrån ser det fint ut :tumupp: Zaphr jobbar med bromssystemen och vi kommer så smått börja med ljudet inom kort :) Bifogad fil 65965 |
Personligen måste jag säga att effekten i hyttens ser riktigt cool ut.
|
Ja för man sitter ju verkligen och lutar huvudet åt andra hållet i kurvorna när man kör X2... :rolleyes:
|
Citat:
Hur lutar X2:an i verkligheten? Är det inte lite samma dilemma där, eller hur "vet" tåget att det är dags att börja/sluta luta och hur mycket? (Eller gör lokföraren detta manuellt?? ) Skulle det inte kunna gå att luta lite mindre inuti, så man "simulerar lutningen", så att säga? |
2 bifogad(e) fil(er)
Kanske kan man ha en "liten" lutning, alltså så att man kan få intrycket av att
det lutar utan att det blir överdrivet. Jag gjorde lite tester med att animera kring förarens huvud, istället för mitten av tåget för att se om det kunde ge en bättre effekt. Bifogad fil 65969 Bifogad fil 65970 |
Mycket snyggt gjort :D
När kommer nästa uppdatering ut? :D |
Nja vet inte, någon gång nästa vecka kanske :)
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Det ser mycket bra ut med lutningen! Är det möjligt att fixa korgen rör sig på boggien i sidled? |
Ja, Totte. Det går :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:06. |