![]() |
Hej! Jag luskade runt lite i CMP och kom fram till följande: Alla missing kuids utom den allra sista är gjorda av Emges, och följer med i Svenska tåg 2004 eller 2005. Testa att installera allt igen! Den sista är en grej byggd av KalleLok, och heter "Kvarteret Gotes". Det finns att ladda ner här på forumet.:)
|
Det ber jag att få tacka för, men Kvarteret Gotes av KalleLok har jag sökt efter här på forumet med sökfunktionen, men jag hittar den inte var kan den finnas här på forumet? mvh Johnny Nilsson
|
Här finns det::grin: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=15340
|
Ja, nu har jag installerat om allt från Svenska tåg skivorna och det är ju rött utropstecken på vissa av grejerna, Kuiden till Kvarteret har iallafall försvunnit ur missing kuid listan för Ostkustbanan, men trots alla ansträngningar så vill inte fler missing kuids försvinna ur listan.
mvh Johnny Nilsson |
Snabb byggrapport: Miljön i Uppsala 90 % klart, har 6 baseboars kvar att bygga. Sedan är det allt jobb med signaler & skyltar. Jag kan inte heller alls hur ett korrekt svenskt signalsystem fungerar. Om någon av er duktiga, erfarna ruttbyggare vill åta er detta jobb så är vore jag väldigt tacksam. Jag efterlyste denna hjälp innan jag släppte den första versionen, men då var intresset ytterst svalt. Tänkt på att det blir en betydligt bättre rutt om någon vill hjälpa till med signaler & skyltar...:o
|
HEJ! Jag lägger ner att försöka hitta catnarysarna till Ostkustbanan för jag tror inte jag kommer att hitta dom. mvh Johnny Nilsson
|
1 bifogad(e) fil(er)
Jag lägger upp dem här, är det någon som har något emot det så säg till.:) Nu är skälva rutten klar och jag jobbar med signalsättning. Har satt signaler från Stockholm C till Uppsala i ena riktningen. Ska sätta signaler åt andra hållet också. Sedan är det skyltar och sedan är det ganska mycket tråkjobb med att byta ut standarväxlarna mot svenska automatväxlar. Vore skönt om TRS kunde välja dessa växlar automatiskt.:vetej: Jag vet inte riktigt hur verkligt signalsystemet blir, men det kommer nog att fungera iaf.;) Jag tror att alla luftledningarna kom med. Säg till om nåt fattas!:)
|
Citat:
EDIT: Om du läser Deskgrunts inlägg. Så kan du gå in på din banas config och skriva in Deskgrunts kod i configen, så slipper du ändra manuellt. http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10060 |
Det var så dags att få reda på nu, när allt är klart... Nåja, ska göra detta och fixa i framtiden.:)
|
Citat:
|
Hej! Har namngett signalerna, men inte växlarna. Tack för hjälpen!:grin:
|
Arlanda
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
En mycket trevlig bana som det varit en hel del handpåläggning för få att fungera i TS2009. Arlanda C får jag inte fungera, trots att pemetro island station finns i mitt content. Kan du lägga upp en bild hur det ser ut hos dig, så kan jag modifiera själv? //portin |
1 bifogad(e) fil(er)
Ja, eftersom rutten är byggt i TRS06 kan det ju uppstå problem. Så här ser det iaf ut för mig. Att spåren försvinner är inte för att de fattas utan för att man inte kan se längre än så.:)
|
Tack!
Nu fixar det sig! //portin |
Ska bara säga att jag också har laddat upp rutten till trainsim.com. Fast det är en engelsk variant, så att den är "vänligare" mot den "internationella" publiken.:)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:25. |