Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Tips på hårddisk (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=17366)

Sparkfot 2007-11-08 13:13

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz
Nej men jag får väl ringa honom isf.

Tradera både köper och säljer jag. Där kollar man ju omdömen, det gör man inte på Blocket tyvärr. Tycker faktiskt Blocket borde ta lite efter Tradera, de kan ju lägga till omdömen och att man måste ha användarkonton.

Ring på, han kan ju lägga på? Eller bara låta bli att svara? Om du blivit blåst så kan du ju glömma dina pengar..

Schulz 2007-11-08 16:12

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot
Ring på, han kan ju lägga på? Eller bara låta bli att svara? Om du blivit blåst så kan du ju glömma dina pengar..

To be continued......:cool:

Pierre 2007-11-14 14:56

Hallå Schulz!

Ska inte råda om att göra si eller så, utan bara intresserad/nyfiken på hur det har gått. Hänt nått? Fått datorn?

Schulz 2007-11-14 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre
Hallå Schulz!

Ska inte råda om att göra si eller så, utan bara intresserad/nyfiken på hur det har gått. Hänt nått? Fått datorn?

Han har testat den med det nya moderkortet och den är ivägskickad. Bevis finns, eftersom han lämnade det förväntade fraktsedelnumret och paketet är scannat och inlämnat. I skrivande stund är den i Västervik. :)

Men vågar inte jubla förrän jag fått den och den funkar som den ska.

Pierre 2007-11-14 19:14

Fint att den är på väg!
Verkar som det inte var en lurendrejare ändå, trots det var så mycket strul och väntan...

Schulz 2007-11-14 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre
Fint att den är på väg!
Verkar som det inte var en lurendrejare ändå, trots det var så mycket strul och väntan...

Ja, förhoppningsvis blir det att installera Vista och börja lira KRS.

Förresten så sålde jag min gamla Dell Dimension på Tradera för 1300 kr (bara burken då). Turen jag hade så fick jag en köpare som bor i närheten och vill hämta den, så jag slipper krångla med emballage och frakt. :tumupp:

Schulz 2007-11-19 18:49

Nu har jag fått den och den ser väldigt bra ut. Men eftersom jag inte fick med en nätsladd kan jag ju inte prova den (ingen annan har en i närheten heller). Brukar man int få med sladden också när man säljer begagnat?

Pierre 2007-11-20 09:43

Härligt att du fått nya datorn. Nätsladden glömde han väl bara att packa ner!? Fast å andra sidan...står det inte i annonsen, så behöver den ju inte vara med.

Fint att du fick sälja gamla burken!
"Turen jag hade så fick jag en köpare som bor i närheten och vill hämta den, så jag slipper krångla med emballage och frakt." Nja jag tror att dom som köper dator/tv/stereo på Tradera/Blocket, helst köper av nån som bor i närheten. Så dom kan kolla grejerna och även undvika ev. fraktskada.

Schulz 2007-11-20 18:43

Sant.

Så nu jävlar köpte jag nätsladd och är igång och Vista är installerat! Snyggt som fan!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:22.