![]() |
Citat:
|
7 bifogad(e) fil(er)
Hyttbilder Work In Progress Bifogad fil 65477 Bifogad fil 65478 Bifogad fil 65480 Bifogad fil 65479 Bifogad fil 65481 Lights Off Bifogad fil 65482 Bifogad fil 65483 |
Det ser ju sjukt bra ut! :)
Kommer ATC-panelen vara aktiv och plocka upp hastighetsbesked från banan, dvs att den visar samma STH som HUD:en gör? |
Om det är så att jag kan lista ut vilka "meddelanden" signalerna skickar är det 100% möjligt :tumupp:
Antagligen skickar olika ländernas signaler i RW olika meddelanden, så kanske inte kan få den att funka på alla sträckor. Jag planerar att få hastigheterna att visas, men resten tror jag att jag hoppar :) |
Mawkish höll ju på med att fixa "riktig" ATC. Kanske kan installera hans i X2:an?
|
Kan knappast bli bättre än så här. Helt grym hytt, bästa jag nånsinn sett. Otroligt bra jobbat!
|
Oao! Bra gjort! Ska bli intressant med ATC.:Yeah:
|
Hur talar jag om för tåget/skriptet att arbeta efter egna inputmappers?
|
Känns som handtagen för pådrag och broms är för små. Annars ser det helgrymt ut! :)
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Okej...jag sitter fast. ;)
För saker som synes i bilden nedan när objektet måste rotera kring en lokal axel istället för "världsaxlarna" finner jag ej framgång. Roterar pivoten för att matcha objektet och animerar sedan med Euler eller TCB kring den lokala pivoten (Dvs så att gizmon på bilden är vriden såpass att y-axeln är vinkelrät mot kontrollbordet), fungerar fin fint i MAX och exporterar utan problem. Väl inne i RW...så är spaken osynligt eller borta. Ibland "poppar" dem till origo. Ibland syns den men...beter sig som ett vindkraftverk på ecstasy... Jag animerar endast rotationerna och inte positionerna...ty det verkar inte göra någon skillnad. Vill också kunna flytta fram allt ca 2,5m för manövervagnens hytt är såpass längre ifrån den modellens origo. Just nu finns 3 lägen för strålkastarna, varpå jag animerar 3 frames [0-2]. Det är väl rätt? Samma situation för rattarna på "overhead"-panelen m.fl. Och bromsen försvinner också, trots att den är superenkelt animerad precis som körkontrollern kring x-axlen. (Körkontroller fungerar 100%). Det får mig att tro att det är något annat som ligger bakom problemen än animationerna i sig. Kan också tillägga om jag tar bort animationerna från BP och exporterar utan dem försvinner inga knappar eller liknande. Tips? Nån som vet vad som brukar funka? Okej, allt är inte urbuggat och många knappar och rattar funkar...men de viktigaste gör det inte, och det är kanske lite mer prio på bromskontrollern än kokplattans rattar :rolleyes: Bifogad fil 65524 |
Testa använda Linear Rotation som controller istället. ECB ska väl fungera men kan vara värt att testa. Objektet råkar inte vara med i en grupp eller något annat som kan påverka objektet i övrigt?
|
Använd inte Local Mode, utan Gimbal Mode (Duh!)...med Euler XYZ, och i detta fall fick jag ändra rotationsordningen till YZX istället för XYZ. Naturligtvis funkar det nu.
Tricky, tricky. |
Citat:
Allt ser kanon ut! :ber: |
Wow alltså, det är verkligen helt underbart snyggt, bästa tåget jag har sett.
Hoppas verkligen vi får se fler av dina alster i framtiden :Yeah: |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:38. |