![]() |
Citat:
|
Hej :)
Väldigt snygga vagnar måste jag säga. Inte utan att man blir sugen att återuppta något gammalt T-baneprojekt. Det enda jag önskar är att den hemska "sjökaptenen" eller vad det nu ska föreställa försvinner ur hytten och ersätts med en a.driver0 istället. För mig drar den tyvärr ner utseendet på en massa annars väldigt fina lok och motorvagnar. :( mvh .... Mats |
Citat:
|
Citat:
|
En annan sak till dig Lan! Se på denna video så får du en ide om hur C6 och C4 låter. (Min video, slipper vi bråk om det?)
http://www.youtube.com/watch?v=8ANhjQMFRkI&feature=plcp&context=C44cb9c6V DvjVQa1PpcFNEz0Vvt9e7odMQKofCP3xNIaOA1VsdNqQ%3D Länkar en till då du tydligt kan höra accelerationsljudet från C14/C15. (Notera att dessa har ett mer elektroniskt ljud än C1-C6) http://www.youtube.com/watch?v=pqfA2...eature=related |
Citat:
|
Jaså....
Citat:
...nu duger inte Åssbon längre? Men det är kanske dags han går i pension? Han har haft ett hårt liv. Detta med Drivercharacter härstammar från när Svenolov skriptade Xoa7/Uoa7. Trainz klarar inte av att placera föraren rätt vid vagn- och hyttbyte på vagnar med förarplats i båda ändar, men det klarar Svenolovs skript galant! Nu har jag "lånat" mesherna till de AAA Lokis 1-2-3 som Ekan målat till och satt in dom som förare i C1-2-3. Dessa är dessutom animerade! Det fungerar då enligt Svenolovs koncept. C4, C5, C13 och C14, som bara har hytt i A-änden är detta system borttaget och ni kan placera vilken "kis" ni vill i förarstolen, men kom inte och gnäll om det inte fungerar med parkopplade vagnar för då skickar jag Åssbons bror Åssian[OCCNAH] (som är torped för ryska maffian) på ER :oskyldig: |
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
EDIT; Såg nu det blev dubbelpost! Sorry! Jo, taket har jag inte tänk på. Det är ju en viktig detalj det med! Bra att du ska försöka efterlikna ljudet! Ljudet gör ju så mycket för körkänslan. Vet också inte om det är till någon hjälp med bifogar två bilder på min C6 från OpenBVEs engine-spec; |
5 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Några bilder på C14 i kvällsljus, efter senaste ändringarna, fungerande vindrutetorkare. ljusväxlingar, animerad förare och "rillat" tak. Förarväxlingen fungerar faktiskt när man byter vagn! |
Snyggt! Bara två saker; Föraren står/ Sitter i mitten i hytten och kör. Den andra är att fönstrena på hytten ser lite för små ut?
http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/...lan_910709.jpg Fönstrena där fram går ju ut lite på sidan av vagnen. En sak till ska jag vara jobbig med...:visslar: Har inte lite av tak-texturen hamnat på destinations-skåpet? Och Hantaget/ låset på gaveldörren. |
Tålamodet tryter....
... det är synd att Svenolov skall behöva sitta och städa i Downloadtråden bara för att ni inte kan lära er posta saker i tillhörande tråd, nämligen i denna tråd -
OCH INTE I DOWNLOADTRÅDEN !!! Svenolov är duktig på massa saker men att behöva sitta och städa efter oss är han väl något överkvalificerad för, eller hur!!!???? |
Citat:
Fönstren kommer jag inte att dra ut över sidorna, det blir för mycket jobb för en liten detalj!!! De andra smådetaljerna är också saker som jag låter vara. Detta började som ett experiment med att konvertera "Ketchup"-produkter till Trainz och nu börjar vi prata om smådetaljer. Detta har hittills varit intressant och lärorikt men jag har andra planer också, långt från Stockholms Tunnelbana. Men fortsätt komma med synpunkter, mycket blir ju tillrättat, men jag kan inte lova allt. Dessutom kan kanske nån annan fortsätta, jag delar gärna med mig av mesher och texturer!!! |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Att flytta föraren till mitten är ju lätt gjort men det stämmer inte med hytten men skit samma, den vet jag inte ens om den blir av!
|
Nu ser det rätt ut! :tumupp: Måste ju inte vara en 100% realistiskt hytt. Bara en lite mer modern. Du kan ju i princip använda samma hytt till alla vagnar. Så det kanske är värt att stuka till något litet?
http://imageshack.us/photo/my-images...mg06152wp.jpg/ Körspakarna är ihopkopplade så man skulle kunna köra med höger, vänster eller båda händerna. Vart även så smart att man kunde välja mellan att stå och sitta och köra. Ergonomiskt såre smäller omt'! Nu för tiden har man bara en körspak. |
Ser grymt snyggt ut just nu!!!
Kom och tänka på, att man kan "nummerge" vagnarna i Trainz! lägg till denna lilla grejen under varje vagnnummer Kod:
name "name" Dd kanske visste det redan, men jag bara påminner. |
Citat:
Jag hade skickat detta vidare till Svenolov och Korvtiger för skriptning, men det är ju helt onödigt! Det intefererar inte alls med destname och linjenummer som ju är skriptade. STORT JÄTTETACK X2an !!!! :applad: |
Citat:
|
Kom på en kompromiss för hytten Lan!
På de tyska U-bahn vagnarna har hytten rätt form, men bara förarbordet är modellerat och "korrekt" återgivet. varför gör inte du det samma? En hytt med rätt former i en färg och sedan bara förarbordet som är välmodellerat och väl texturerat? På detta sätt blir det mindre arbete medans tåget får en bra hytt. Då man bara tittar rakt fram då man kör är förarbordet allt som räcker! Bara en ide! |
Tycker också att fönsren är lite för små på sidorna, dom ska vara bredare så att dom går ut på svängen lite om du förstår vad jag menar... :);)
|
Citat:
|
Dumsnäll Göteborgare...
7 bifogad(e) fil(er)
...eller ej, har iallafall försökt stuka till tunnelbanavagnarna efter alla "kisars" synpunkter. Nån modern hytt har det inte blivit men en fiktiv hytt till C6-C16 som i alla fall fungerar att köra i centerläge. Breddat förnsterna på C13-14 så mycket det går utan att göra om hela fronten. T.o.m. vänt på gaveldörrarnas dörrhandtag - é inte jag hygglig? Dessutom gjort en bakboggi till C13-14 som kortkopplar vagnarna parvis.
Om ni inte är nöjda snart flyttar jag mina tillgångar till Lichtenstein! :Fnissa: Det var som f-n vad detta projekt svällde på både bredden och längden! :mad: Lite bilder på dagens vedermödor: |
'A pro på...
... sista bilden i föregående post. Dessa a.outsideview är satta ganska nära vagnsidan så man ser inte dörrarna på vagnarna om man inte står i en innerkurva, men kan jag flytta ut dom en bra bit så man ser hela tågsidan på en raksträcka men det innebär att vi får tänka oss förarna med "giraffhalsar" eller låtsas att dom hoppar ut och kollar. Hur tycker ni vi gör med detta???
L |
Citat:
Var du börjat peta på interiören (inte bokstavligt dock ;))? Bara undrar, eftersom att exteriören är väl så gott som perfekt. |
3 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Inredningen har färgsatts så att C1 - C3 går i grönt, C4-C5 i gult och C13-14 i brungult, det jag fått ut av alla bilder ni bidragit med. |
Alldeles för grönt på C1-3 i mina ögon.
Mer som på Rasmus96 bild i detta inlägg. http://www.e-buzz.se/forum/showpost....2&postcount=42 |
Skitsnyggt Lan! Enda som behövs fixas är ju att man får "gå ut" lite ur hytten så man har översikt över hela tåget. Man ska ju kunna hålla koll på åtta vagnar på en raksträcka och minst fyra i en kurva. (Resten har man kameror med TV-skärmar som sköter)
Bra med en centrerad hytt! Den blev snygg! EDIT; Hittade ett fel; alla rutor ska vara öppningsbara på C1-C6. Men på C11-C15 är bara vart annan ruta öppningsbar. Men spara en grön med alla öppningsbara då man kan byta nummer på den och kalla den för C6. ;) http://farm3.staticflickr.com/2264/1...4ea9db67eb.jpg |
Citat:
|
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
det är alltså fönsterhandtagets fäste man ser som två ljusa punter upptill på fönstren ? Det måste ju dit! Här justerat innerfärgerna till C1-C3 till blekt ljusgrön och C4-C5 till blekt vitgult enligt RobertEs utmärkta foton! C13 och C14 börjar väl annars närma sig originalen så smått ? Svenolov har löst vagnnummersättningen på ett mycket elegant sätt så alla mjukvarubitar är snart på plats och hårdvaran gör jag väl klar efterhand som era synpunkter inkommer!:Skvaller: |
Bra! Jag gillar särskilt den blå färgen på den andra vagnen i ditt senaste inlägg.:)
|
Fina bilder. Lan är inte du lite av en veteran här på forumet, hängt här sedan några åt tillbaks va? Du är en ikon! Jädrans snygga bilder hörru, det blir för snyggt alltså.
|
Jadu, dessa börjar ju bli klara. Hittar inte några fler fel nu förutom hytten! Allting är skitsnyggt och jag beundrar dig för dig goa' arbete! Asbra Lan!
Vill du bygga varianter så; Gör alla fönster öppningsbara på C13 och måla den blå så har du C6. Måla om C14 i C9 färger så har du C9. Vissa C4:or har varit blå under 80 och 90-tal. C2:orna fick fönstret under destinationsrullen övertäkt mot slutet. En C13 var målad röd med stor text GEVALIA på sidan. (I denna vagn delade de ut kaffe och annat varm drickat!) Vädrade versioner (något för Ekan?) - tunnelbanevagnarna är rena i en vecka, sen ser de ut som fan igen. C1-C6 hade STH 70 tror jag? C7-C8-C11-C15 STH 80 C9 STH 90 (vet inte riktigt dethär med STH, är vad jag minns) Hängande destinationsskyltar i rutorna var inte ovanligt förr ifall du vill ge dig på något sådant. |
Citat:
|
Citat:
Jag respekterar att Lan vill arbeta i lugn och ro, det gör jag verkligen, jag försöker bara hjälpa Lan med hans arbete, och jag tror faktiskt Lan också tycker att jag hjälpt till. Om du är missnöjd med mig, klaga via PM eller gå in i Pisstråden och klaga. jag gör inget mer än att jag försöker hjälpa till och få Lans skapelser att bli så bra som möjligt. Hade Lan misstykt med mig hade han nog sagt det. |
Citat:
Hoppas du förstår. Mvh |
Citat:
|
Åter till ämnet!
4 bifogad(e) fil(er)
Senaste ändringarna på C1-C3 med blekgrön inredning och "öppningsbara" fönster samt C4 och C5 med blekare inredning:
|
Citat:
Blir bara snyggare och snyggare Lan! Helt otroligt arbete. Min post högre upp ser du förslag för fler varianter på vagnarna! Grymt arbete, och längtar tills dessa vagnar släpps! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:39. |