Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vbsr4 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28138)

lukas 2011-02-20 07:55

Citat:

Ursprungligen postat av jkriste2 (Inlägg 230347)
Jeg vet ikke om det har blitt noe feil på zip filen under opplasting.
Hvis jeg pakker ut zip filen før den blir lastet opp virker VBSR_4.
Men jeg har prøvd å laste ned filen og pakke den ut og da for jeg samme feilen som dere.
Jeg har sjekket før opplasting og etter nedlasting og de er nøyaktig like store.
Så jeg kan ikke si hva feilen er.

Kan årsaken være at det først ble lastet opp 183 mb , så ble feilen på serveren rettet og så ble resten lastet opp . Hvis det ble gjort slik da. Kanskje man skal fjerne den som nå ligger til download og laste den opp på nytt ?

lukas 2011-02-20 09:00

Jeg laget to pather : Gvarv - Nordagutu og Gvarv - Bø. Jeg kjørte gvarv - nordagutu uten problemer og returnerte passerte gvarv og gikk i svart halveis til bø.

Håper man finner problemet , blir gal av lengsel :):)

Pierre 2011-02-20 09:53

Var är tågen? Hittar ingen zip med dom i ruttmappen???????

bönan 2011-02-20 09:54

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 230371)
Var är tågen? Hittar ingen zip med dom i ruttmappen???????

Nej, de verkar fattas liksom några extra global shapes som följde med i version 3.:)

Pierre 2011-02-20 10:12

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 230372)
Nej, de verkar fattas liksom några extra global shapes som följde med i version 3.:)

Synd, hade velat köra aktiviteterna. Provade med X2000 från Drammen nyss och kunde köra ett par minuter och sen kraschade det...nått är ruskigt fel med rutten! Hittar även w-filer i ruttmappen???? Dom ska väl ligga i nån av undermapparna?

abjol 2011-02-20 13:14

Hei jeg har funnet feilen på ruten. Dere må ta bort alle filene som heter noe med *.w fra hoved mappen på ruten. Da fungerer ruten fint. Takk for en fin rute.:grin::ber::applad:

bönan 2011-02-20 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av abjol (Inlägg 230396)
Hei jeg har funnet feilen på ruten. Dere må ta bort alle filene som heter noe med *.w fra hoved mappen på ruten. Da fungerer ruten fint. Takk for en fin rute.:grin::ber::applad:

Det hjälpte inte...:(

lukas 2011-02-20 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 230399)
Det hjälpte inte...:(

:( Det samme her

Bombardier Train 2011-02-20 14:38

Hej! Jag har laddat ner rutte n nu och körde från Drammen. Verkar fungera bra, men jag har inte testat rutten i de nya delarna.

Hittar inte heller någon mapp med tågen i.

Konstigt att det inte funkar för så många, jag använder Windows 7 Pro med 64 bitar. :)

bönan 2011-02-20 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 230404)
Hej! Jag har laddat ner rutte n nu och körde från Drammen. Verkar fungera bra, men jag har inte testat rutten i de nya delarna.

Hittar inte heller någon mapp med tågen i.

Konstigt att det inte funkar för så många, jag använder Windows 7 Pro med 64 bitar. :)

Det verkar ju nästan som om rutten fungerar (bättre?) för de som kör Win7. Vill du testa i Kristiansand och se om det funkar?:)

lukas 2011-02-20 16:09

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 230412)
Det verkar ju nästan som om rutten fungerar (bättre?) för de som kör Win7. Vill du testa i Kristiansand och se om det funkar?:)

Håper ikke det er slik , vil tro det er noe annet som er galt. Jan kristensen lastet den jo ned og fikk samme problemet som oss. Mener å huske at han bruker windows 7.

bönan 2011-02-20 16:12

Citat:

Ursprungligen postat av lukas (Inlägg 230415)
Håper ikke det er slik , vil tro det er noe annet som er galt. Jan kristensen lastet den jo ned og fikk samme problemet som oss. Mener å huske at han bruker windows 7.

Sant. Hoppas verkligen att det är något annat som är galet, jag installerade XP just för att MSTS skulle funka ordentligt...

Roar H 2011-02-20 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av lukas (Inlägg 230315)
Kondolerer med svigerfaren din.

Tusen takk for det.

coffiehans 2011-02-20 19:55

Hej alla.
Får ej heller det att fungera men jag får att jag saknar filen
A2t1mStrt.s som ska ligga i Global Shape är det någon som vet vad det
är för fil ?

M.V.Trainzhälsningar
Coffiehans alias H-E Hedström

bönan 2011-02-20 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av coffiehans (Inlägg 230449)
Hej alla.
Får ej heller det att fungera men jag får att jag saknar filen
A2t1mStrt.s som ska ligga i Global Shape är det någon som vet vad det
är för fil ?

M.V.Trainzhälsningar
Coffiehans alias H-E Hedström

Den följer med i version 3 av rutten, och borde vara med i 4:an också, tycker man.:)

coffiehans 2011-02-20 20:30

Har laddat ner 3 också men jag hittade den inte
ska ladda ner update få se om den är där

Bombardier Train 2011-02-20 20:46

Ladda gärna upp mappen med tågen! (Krävs för aktiviteterna) :)

bönan 2011-02-20 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 230458)
Ladda gärna upp mappen med tågen! (Krävs för aktiviteterna) :)

Fungerar rutten för dig?:)

coffiehans 2011-02-20 20:49

Hej jo det har jag gjort
men filen fanns inte hos update heller

Bombardier Train 2011-02-20 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 230459)
Fungerar rutten för dig?:)

Ja, det tror jag. Har dock inte kört till Kristiansand, pga att jag inte vet vilken start-path jag ska välja, är inte så hemma på rutten. :o:Fnissa:

Men jag installerade den på en tom installation av MSTS, för jag har så många rutter i den ena. :)

bönan 2011-02-20 21:12

Jag testade lite mer. I Kristiansand funkar det inte. Inte heller i Oslo. Drammen funkar, och kör jag mot Oslo krashar rutten precis före Lieråstunneln. Förstår verkligen inte vad som kan vara fel, har prövat allt möjligt:

# Tagit bort alla aktiviter, paths, services och trafikfiler och gjort en ny path.
# Bytt envfiles
# Bytt spårtexture
# Testat med RouteRiter, den hittar inga fel.

Och inget hjälper!:vetej:

Totte 2011-02-20 21:12

2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag testade den. Jättefin rutt från Kristiansand. Jag skapade path som börjar i Kristiansand och slutar vid Oslo.
Fick problem när jag avslutar rutten och jag får don´t send. Plockade bort tre st act-filer enl. bilden. Så nu funker rutten som den ska.
Bifogar pathfilen om ni vill ha.

bönan 2011-02-20 21:32

JAG BLIR TOKIG!!! Kan bara inte fatta att samma rutt fungerar för vissa och inte för andra. Det har ju uppenbarligen inget med operativsystemet att göra. Totte kör väl XP, och det funkar för honom, men inte för mig, som också kör XP. Jonte kör Win7, och för honom funkar det. Men JKriste2 kör väl också Win7? Och han rapporterade ju att rutten inte fungerade efter att han hade laddat ner från banbyggarna.se. Det här är MYCKET KONSTIGT och frustrerande!

Jag prövade lite mer, och upptäckte att det går bra att starta i bl a Drammen och Sande. Kristiansand och Oslo fungerar inte, och det är inte pathen det är fel på. :vetej::vetej::vetej:

lukas 2011-02-20 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 230465)
Hej!
Jag testade den. Jättefin rutt från Kristiansand. Jag skapade path som börjar i Kristiansand och slutar vid Oslo.
Fick problem när jag avslutar rutten och jag får don´t send. Plockade bort tre st act-filer enl. bilden. Så nu funker rutten som den ska.
Bifogar pathfilen om ni vill ha.

Jeg har atter engang lastet ned ruten og prøvd den med pathen din men den går fremdeles i svart. Jeg laget en path fra gvarv til nordagutu og kjørte fra gvarv til et stykke forbi medheia og da gikk den i svart igjen.

Fungerer den helt knirkefritt for deg?

lukas 2011-02-20 21:36

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 230470)
JAG BLIR TOKIG!!! Kan bara inte fatta att samma rutt fungerar för vissa och inte för andra. Det har ju uppenbarligen inget med operativsystemet att göra. Totte kör väl XP, och det funkar för honom, men inte för mig, som också kör XP. Jonte kör Win7, och för honom funkar det. Men JKriste2 kör väl också Win7? Och han rapporterade ju att rutten inte fungerade efter att han hade laddat ner från banbyggarna.se. Det här är MYCKET KONSTIGT och frustrerande!

Jag prövade lite mer, och upptäckte att det går bra att starta i bl a Drammen och Sande. Kristiansand och Oslo fungerar inte, och det är inte pathen det är fel på. :vetej::vetej::vetej:

Jeg har akkurat de samme problemene som deg , har lyst til å grine blod:-(((((((

lukas 2011-02-20 21:42

Kan det ha noe med higwirefilen å gjøre ? Jeg Finner ikke den filen i noen av de andre rutene jeg har , bl.a dk 2000

bönan 2011-02-20 21:43

Hittade den här tråden på train-sim.com, verkar vara samma problem med med en annan (norsk!) rutt. Någon lösning kom man dock aldrig fram till.:(

http://www.trainsim.com/vbts/showthr...highlight=.wOK

coffiehans 2011-02-20 21:55

Hej igen
Vet ej om man får göra det men kan någon lägga upp
filen A2t1mStrt.s jag hittar den nämligen inte

Totte 2011-02-20 22:04

Jag plockade bort alla W-filer under ruttmappen. De har ingen funktion där. De används av ruttbyggare.

Totte 2011-02-20 22:12

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av coffiehans (Inlägg 230476)
Hej igen
Vet ej om man får göra det men kan någon lägga upp
filen A2t1mStrt.s jag hittar den nämligen inte

Här är en. Varsegod!

lukas 2011-02-20 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 230481)
Jag plockade bort alla W-filer under ruttmappen. De har ingen funktion där. De används av ruttbyggare.

Jeg har prøvd det også uten at det hjelper i det hele tatt. Triste greier.

Kan det ha noe med serverfeilen som var under opplastningen av ruten?

Totte 2011-02-20 23:01

Runt omkring Kristiansand är mycket tungt belastad, låg fps. Kanske orkar inte era datorer dra på. Jag vet inte varför det blir svart för era dator. VBSR funkar för mig i alla fall.
Jag har kört RR på rutten.

claesneb 2011-02-20 23:06

??

Ettersom det blir stopp hver gang på bestemte steder i rutten, skulle man tro det har noe å gjøre med filer som behøvs akkurat der. Noen kilometer vestover fra Gvarv blir det stopp hver gang like før man kommer til et stort, dødt tre, og fra Drammen mot Oslo blir det stopp hver gang man kommer inn i Liertunnelen. Jeg får ikke startet i Oslo eller Kristiansand. Jeg har fjernet alle aktiviteter, alle services og all traffic, så problemet ligger ikke der.

claesneb 2011-02-20 23:09

????

Kanskje Totte og Jan som ruttbyggare sitter med filer i f.eks. Global/shapes som noen av oss andre mangler og som behøvs uten at man har tenkt på det??

claesneb 2011-02-20 23:18

Belastning

Jeg tror ikke det er belastningen det går på, Totte. Jeg har ikke problemer med Oslo i VBSR3, og jeg har tunge ruter som Wupper uten dårlig framerate. Det kan se ut som om programmet står og søker etter filer som det så ikke finner i Oslo og Kristiansand. Det samme virker å skje på de to stedene, vest av Gvarv og ved Liertunnellen. På andre ruter har jeg imidlertid fått meldinger om "missing files" ved slike tilfeller.

Totte, har du kjørt igjennom absolut hele rutten uten problem?

Ser forøvrigt veldig fram imot at din blir ferdig. Ser jättebra ut!!

Totte 2011-02-20 23:54

Jag har inte activity från Kristiansand. Bara paths. Så jag körde hela vägen till oslo med "utforska rutten".

Totte 2011-02-20 23:58

Har kört aktivitet "Tog876 Skien-Oslo S" då blev det svart efter ett tag.
Det kan inte vara fel på rutten, jag tror några av alla paths som krånglar.

lukas 2011-02-21 00:21

Når jeg har lagt ruten i trainsetmappen og kjører editroute så leser den kun noen få filer og så stopper den. Det er ikke som installmibath som kopierte mange filer. Kan det være at det kopieres for lite filer?

Pierre 2011-02-21 00:37

Kunde starta från Drammen, men det krascha efter en stunds körning...inga felmedelanden, bara ut på skrivbordet!????

Tog nu bort allt ur ACTIVITIES, SERVICES och TRAFFIC mapparna och la in Tottes path från Kristiansand till Oslo. Efter jag valt den och ska starta, så kraschar det under uppstart ut på skrivbordet...man blir trött...

Jag har senaste new roads och xtracks. Zip-filen är 442 MB stor (943 MB uppackad). Packar upp med Winrar. Min dator har 4-kärnig cpu 3,2 GHz, 4 GB DDR3 minnen, ATI HD5850 m.m. Operativsystemet är Win 7 64-bit.

Undrar om ni som fått rutten att fungera har nått som vi andra inte har installerat? Har ni kanske varit beta-testare och på den vägen fått filer vi andra inte har? Har aldrig haft liknande problem med en rutt och snart ger jag upp!

Thomas 2011-02-21 00:47

Hej,

Jag har uppenbart samma problem som många av er beskriver...
Har testat medföljande pather och även gjort en egen aktivitet som startar från Nordagutu och söderut, men även den ger upp efter ca 6-7 minuters körning och exakt på samma ställe! (saknas något?)
Har även lagt märke till att det saknas tsection-DAT fil i ruttens rot-mapp, vilken oftast finns i de flesta rutter.
Hoppas iaf att någon hittar problemet på en annars så fantastiskt fin rutt!

Z

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:28.