Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Allmänt om tågsimulatorer (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=32)
-   -   Community-ware - Finns det intresse? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=21973)

Victor S 2009-06-29 23:45

Är det så att man har "råkat" registrera sitt namn och adress i Members Area, betyder det väl inte att man är med i hela cirkusen och måste betala, således man inte tryckt på Köp nu under produktlistan?

Fredrik 2009-06-30 08:10

Finns inget bindande i "Membera Area". Du kan inte klicka fel och stå där med skulder.

Victor S 2009-06-30 16:42

Tack Fredrik.

trainfan 2009-07-05 11:47

train simulator

hej jag undrar hur man kan gå med har pc vista om jag för tillfället inte har dessa simulatorer som jag oxå vill ha hur göra då

Fredrik 2009-07-05 11:55

Du måste ha en tågsimulator för att kunna ta del av detta lok.

Railsimulator/Railworks eller Trainz 2009

trainfan 2009-07-05 12:08

simulatyor köp/ladda ned

hur göra då köpa eller ladda ner något av dessa? har på min dator windowsvista operativsystem :vetej:

Fredrik 2009-07-05 12:15

Railworks kan köpas online här - http://store.steampowered.com/app/24010/

Trainz 2009 - http://store.steampowered.com/app/24600/

Priset är 40 € för respektive

trainfan 2009-07-05 12:20

priset i svenska kronor

vad blir det i svenska kronor kan ej euron/svenska valutan

Henrik L 2009-07-05 12:36

Om jag fått det till rätt, så blir det 430 Svenska kronor.

ekankal 2009-07-05 14:23

TS2009 finns för 329 skr här http://www.discshop.se/shop/ds_produ...e=movies&&ref=.

trainfan 2009-07-06 20:34

har köpt trainsimulator på storenågonting

jag har nu köpt tågsimulator på store någonting hur göra nu? hur fungerar det undrar bara sänds det i väg ett paket med PCcd-rom skiva eller gäller nedladdning

aftpriv 2009-08-11 18:17

Sj rc

Hi Train-Simmer

I am new in your forum, use MSTS since the beginning of TS and have now RailWorks where I make my first steps. I am sure you will here from me again here. Thank you to the organisers of this Forum.

I have bought the community-ware RC-Locomotives, they work like a treat.
I have however changed the cabview a bit and changed the train brake somewhat, will post this in due course here.

Now a question: we in Germany and Austria do not really know about "Community Ware" in the trainSim-Comunity, but it it’s surely very tempting.

What would a repaint of the RC2 to an OBB1043 (I think it is an RC2 somewhat modified) and with a right hand cab (driver sits on the right side) cost?

Possibly we can organise also a German and Austrian Community Ware.

Alf

PS: I am natural German speaker of Austrian origin and live for the last 27 years in Germany. Married for 35 (long) years with 1 son (age 34).

Mazz 2009-08-11 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av aftpriv (Inlägg 189701)
Hi Train-Simmer

I am new in your forum, use MSTS since the beginning of TS and have now RailWorks where I make my first steps. I am sure you will here from me again here. Thank you to the organisers of this Forum.

I have bought the community-ware RC-Locomotives, they work like a treat.
I have however changed the cabview a bit and changed the train brake somewhat, will post this in due course here.

Now a question: we in Germany and Austria do not really know about "Community Ware" in the trainSim-Comunity, but it it’s surely very tempting.

What would a repaint of the RC2 to an OBB1043 (I think it is an RC2 somewhat modified) and with a right hand cab (driver sits on the right side) cost?

Possibly we can organise also a German and Austrian Community Ware.

Alf

PS: I am natural German speaker of Austrian origin and live for the last 27 years in Germany. Married for 35 (long) years with 1 son (age 34).

Hi Alf and welcome to the forum!

It is very nice to hear that there is an interest outside Sweden for the CW class Rc model!

It is a very interesting question that you are raising, however I will only give a short part answer currently. We will get back with a better answer later on, when Fredrik is back from his vacation.

Fredrik has posted a thread on the uktrainsim forum, where the CW project is briefly described;

http://forums.uktrainsim.com/viewtop...?f=215&t=91378

Kind regards,

Mazz

aftpriv 2009-08-11 22:59

Thank You

Hi

thank you for the nice and promising answer, I will always gladly look forward to visit your forum again

Alf

abjol 2009-08-17 12:36

RC Lok Feil i Rar fil

1 bifogad(e) fil(er)
Hei jeg får denne feilen når jeg skal pakke denne ut.:mad:

Fredrik 2009-08-17 13:07

Du måste ladda ner ALLA delarna! (5 delar)

abjol 2009-08-17 13:17

Hei det har jeg gjort og lagt det i samme mappe alle sammen. Jeg har lastet ned mange ting før med mange deler og ikke hatt noe tull med det. Jeg har også prøvet å laste ned part 1 flere ganger med samme feil.

HeadHunterHbg 2009-09-07 09:40

Installation av RC-loket

Hej.

Jag har haft lite frågor om RC-loket i RailWorks levererat via Steam. Jag fick bra svar (se nedan) som gjorde att jag hittade knappen under "Package Manager" (är ju lite av ett blindstyre).

Det nedladdade materialer innehåller fem .rpk-filer med samma namn när de packas upp. Ska alla installeras i RW (kräver namnbyte vid uppackning) eller ska bara en av dem in där. Vilken i så fall - det finns fem filer att ladda ner - numrerade från 1 till 5 (men de får samma namn vid uppackning, som sagt).

Hälsningar,
Knut

HeadHunterHbg 2009-09-07 09:43

Installera RC-loket - glömde visst detta!

Hej igen.

Jag glömde lägga in det svr jag fick och som jag hänvisar till när jag skriver "se nedan" i mitt förra inlägg. Här kommer det:

Du har laddat hem Rc-loket som ett arkiv i flera delar.
Se till först att packa upp detta arkiv till en temporär folder.
(jag föredrar en icke temporär folder om jag skulle behöva ominstallera det)
Därefter startar du RailWorks men istället för att starta själva spelet går du till fliken installationer. Här finns en knapp för att installera nytt material i RailWorks. Tryck på knappen och leta åt Rc-loks filen.

/Anders

aftpriv 2009-09-19 18:57

Community Ware

Hi to "High Up North"

any news on 132 + 133?

Alf

Micke.L 2009-10-18 23:22

Blir det fler RW-projekt?

Varför göra T44, tycker att det viktigaste nu är motorvagnssätt eller vagnar till rcn.

Bombardier Train 2009-10-19 16:02

Håller med Micke lite där! Känns lite onödigt med två olika lok, istället för att inte ha några vagnar till te.x RC-loket. Hoppas det blir fler CW-projekt, för jag tycker det är en mycket bra idé, och att det vore trevligt om det fortsatte.:)

Totte 2009-10-19 16:14

Meningen med den här tråden syftar till TRE simulatorer. MSTS2, RW och TRS09, så var intresset stort då. När MSTS2 lades ner så verkade intresset minska rejält. Har jag inte rätt?

Micke.L 2009-10-19 16:20

Sen måste det väl finnas en bra 3d-byggare som inte tar lika mycket betalt som david eller vad han hette?

Skulle det inte funka att t.ex Sigma byggde ett tåg/motorvagn och så kan alla som vill ha det kanske skjuta in med 50kr? Vet att Sigma inte kan jobba med det på heltid men hellre vänta på det ett tag och spara några hundra kronor..

Nu var Sigma bara ett förslag, finns ju många som är riktigt bra på 3d-bygge :)

Fredrik 2009-10-19 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 194454)
Meningen med den här tråden syftar till TRE simulatorer. MSTS2, RW och TRS09, så var intresset stort då. När MSTS2 lades ner så verkade intresset minska rejält. Har jag inte rätt?

Du har helt rätt Totte. Det var många som tappade sitt intresse för tågsim när MSTS-2 lades ner. Förhoppningen är att CGF har något bra på gång som kan skapa stort intresse och öka tågsimulatorbasen

Springroll 2009-10-26 13:19

Skulle gärna se lite vagnar till Rc loken :tumupp:
Är ny ägare till ett stycke Railworks och är riktigt nöjd än så länge, men det tog en stund att inse att jag behöver ström för att köra Rc lok *host*
Mycket bra modell, tackar! Mera tack :ber:

Jonsson 2009-10-26 14:00

Även jag är intresserad av en fortsättning, Rc-loket verkar vara av fantastiskt hög kvalité (har inte köpt det än, men det kommer)

trainz_bonden 2010-01-03 14:01

Det är kanske lite sent men jag är också intresserad angående framtida
CW-produkter.:)

portin 2010-01-15 18:53

Hej!

Jag är också intresserad av att köpa fler CW-produkter.

//Portin

ex-railwayman 2010-01-30 15:56

Hello from England, I'm sorry that I do not know very much Swedish.....:D

The picture of your Rc-locomotive looks very exciting. I currently play with Railworks and would love to see more Scandinavian and European content in the game. I would be very happy to pay for any models if they look as excellent as this locomotive and your idea of community-ware is very good and I hope that you have success in your dream.

I would like to know how the people from other countries who do not use Swedish Crowns can pay for your products, can we use PayPal please ??

Sincerely.

ex-railwayman.

Fredrik 2010-01-30 20:09

Yes it's possible to use Paypal. Contact me via PM or http://www.e-buzz.se/forum/sendmessage.php and then I will get back with the Pay Pal-adress

KnudBe 2010-03-19 22:50

Hvad gør man?

Nu har jeg downloadet 5 RAR-filer.
Når jeg udpakker nr. 2, 3, 4 og 5 spørger den om jeg vil overskrive filen...

Det giver ikke nogen mening at have 5 pakker, hvor indholdet har samme navn...:confused:

Micke.L 2010-03-19 22:55

Hej, som jag sa på den danska sidan: packa upp filerna till samma mapp (om den frågar om du vill skriva över så säg ja för det funkar ändå).

För mig funkade det att bara packa upp fil ett och sen lägga in den i spelet. Det kan du också testa :)

KnudBe 2010-03-19 22:58

Nej, det funker ikke.
Jeg har pakket alle ud i samme mappe, og nu har jeg 1 fil Rc-Lok_2009-06-22.rpk på 57.901 KB.
Det er den fil der ligger i pakke 5.

Micke.L 2010-03-19 23:10

Jag testade själv att ladda ner alla filerna.

Gör så här:

När du har alla 5 komprimerade mappar på samma ställe, så packa upp den första. Sedan installerar du bara den i spelet så ska det funka, det gjorde det för mig.

Alltså räcker det att packa upp första zip/rar filen.

KnudBe 2010-03-19 23:34

Så giver det her jo ikke nogen mening....:
Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik (Inlägg 190052)
Du måste ladda ner ALLA delarna! (5 delar)

Nu har jeg udpakket fil 1 - installeret. Udpakket fil 2 - installeret . og så fremdeles...

Nu har jeg
SJ Rc1 1009
GC Rc4 1137
?? Rc4 1145 (orange)
SJ Rc4 1173
GC Rc4 1288 (grøn)
SJ Rc6 1414
SJ Rc6 1417 ROCK
SJ Rc6 1411 (sort)
SJ Rc6 1406

Har du også dem, efter at du kun har installeret 1 pakke?

9 lok for 150:- Skr synes jeg er OK, og selv om de er bygget over det samme, så er der da 3 forskellige modeller :applad:

Micke.L 2010-03-19 23:39

Citat:

Ursprungligen postat av KnudBe (Inlägg 206458)
Så giver det her jo ikke nogen mening....:

Nu har jeg udpakket fil 1 - installeret. Udpakket fil 2 - installeret . og så fremdeles...

Nu har jeg
SJ Rc1 1009
GC Rc4 1137
?? Rc4 1145 (orange)
SJ Rc4 1173
GC Rc4 1288 (grøn)
SJ Rc6 1414
SJ Rc6 1417 ROCK
SJ Rc6 1411 (sort)
SJ Rc6 1406

Har du også dem, efter at du kun har installeret 1 pakke?

9 lok for 150:- Skr synes jeg er OK, og selv om de er bygget over det samme, så er der da 3 forskellige modeller :applad:

Ja, det är dessa som ingår :) Så du fick in dom?

MikeJH 2010-05-08 18:02

Hi Everyone:tumme_upp:

I am an non Swedish speaking OAP rail simulator fan in UK, living near the south coast, I do not think I could stand the cold weather way up north.

I have just installed both the Swedish test route and the great Bergslagsbanan V2 route.:applad: Something different for us in UK.

Just to confirm for MikeL I have now got both the route and the wagons working now, there appears to be some wierd things happening in individual installations in Railworkssince the big German update.

I am contemplating buying the excellent community Rc-Loco pack, but I have a query which MikeL has already clarified somewhat for me on a UK web forum.

My final question is if paying by credit card will the conversion to UK Sterling as a debit from my account be from Swedish Kronor (150) or Euro's (15) incorrectly stated on order form as (150)

Regards to all

Mike

Micke.L 2010-05-08 18:25

Welcome to this swedish forum :)

I will let Fredrik that is admin of this forum and in charge of Rc loco to answer the moneyquestion.

And about bugs in german update, i alsow noticed them. For example some of the swedish ground-signals show incorrect lightning.

Rocangus 2010-06-17 17:56

Skulle vara trevligt att få nåt som X2000 eller X60 (nya pendeltågen i Stockohlm). Jag bor inte allt för långt från Stockholm Central, så jag kan bidra med lite bilder :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:08.