Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   MSTS / Open Rails - Downloads (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   Stockholmsrutten V2 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31561)

Pierre 2011-12-26 00:22

Nu har jag också provat...

Testade att köra ett X2000 från Uppsala till Stockholm i explore på hösten och det gick inte alls...fattades texturer. Men på sommaren gick bra. Fick dock en del medelanden om saknade spårbitar (antagligen har jag inte senaste xtracks!?), men det var bara och trycka enter ett gäng gånger.

Men annars var allt ok och jag gillar rutten, du har fått till det mycket bra och man känner igen sig. Bra jobbat! Saknar bara lite aktiviteter nu...

Totte 2011-12-26 07:39

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 252381)
Hej! Norr om Uppsala, på den dubbelspåriga stambanan, fick jag lov att ta bort dödskallesignalerna, det var dem som gjorde så att rutten inte fungerade.

De 3 stycken dödskallarna söder om Uppsala, det stämmer mot verkligheten. Det är tre stycken huvudspår, och varje spår ska ha en egen dödskalle. Däremot vid själva övergången, behövs bara en V-signal för varje riktning. De visar i verkligheten bara om bommarna är nere eller inte, så en räcker.

Tack för att du tycker att mitt landskap är bra!:)

Hittat ett allvarligt fel. Jag gjorde en aktivitet "Dalatåget" mot Sthlm. Tåget stannade vid Uppsala N kryssningsspår och signalerna står vid växeln. Där är stora felet, du måste flytta signalerna från växeln 100 m bort.

bönan 2011-12-26 09:03

Det ska jag fixa, Totte! Du tipsade mig om att flytta signalerna, men jag måste ha missat att göra det där. Sorry! Jag kanske gör en uppdatering och fixar de fel som ni rapporterar.:)

Pierre: Har du läst readme? Jag skriver tydligt att rutten ENDAST fungerar sommar & vinter (dock har jag ändå missat vintertexturer till en sorts träd). Kul att du gillar rutten iaf!:)

vadokunvot 2011-12-26 10:14

Tusen tusen tack Bönan!:applad::tumme_upp:

Rutten är jättefin.

lukas 2011-12-26 11:19

:tumme_upp:Atter en gang , ruten din er kjempefin , det var en fin julegave :tumme_upp: Det er noen stasjoner mellom Stockholm c og jønkøping som ikke er angitt på sporplanen ( F4 ) De kommer brått på , det er hverken navn eller blått felt på dem . Kommer du til å bygge videre på banen ?

lukas 2011-12-26 11:33

Citat:

Ursprungligen postat av lukas (Inlägg 252401)
:tumme_upp:Atter en gang , ruten din er kjempefin , det var en fin julegave :tumme_upp: Det er noen stasjoner mellom Stockholm c og jønkøping som ikke er angitt på sporplanen ( F4 ) De kommer brått på , det er hverken navn eller blått felt på dem . Kommer du til å bygge videre på banen ?

:visslar: Jeg mener Sødertalje st.:visslar:

lukas 2011-12-26 11:55

Når jeg kommer retning fra Stockholm til Sødertalje får jeg ved Østertalje st mld om manglende sms fil. Trykker enter men kommer ikke videre . Er det noen som har den sms filen ?

ante 2011-12-26 15:14

Hej!

Har gjort en aktivitet mellan Uppsala och Södertälje Syd. När man lämnar Stockholm C så får jag sth 30 km/h ända till Årstabron. Ska det vara så ?

Hälsar
Anders

bönan 2011-12-26 16:17

Lukas: Det stämmer, det är en korrupt world - fil där, som hindrar Huddinge och Flemingsberg från att synas i Track monitor eller när du trycker på F6. De syns fortfarande i station monitor, F10.

Ante: En miss från min sida, det ska vara 80 km/h på alla spår söderut från Stockholm C.:)

Roar H 2011-12-26 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 252417)
Lukas: Det stämmer, det är en korrupt world - fil där, som hindrar Huddinge och Flemingsberg från att synas i Track monitor eller när du trycker på F6. De syns fortfarande i station monitor, F10.

Ante: En miss från min sida, det ska vara 80 km/h på alla spår söderut från Stockholm C.:)

Første gang jeg kjørte fra Södertälje hamn ble noen objekter borte (bl a veier), før Tumba. Andre gangen jeg kjørte derfra manglet flere objekter (deriblant spor). Og Flemingsberg og Huddinge syns ikke på F6 her heller.
I Uppsala stoppes det når jeg bruker tast 3.

Men ellers: En kjemperute!

lukas 2011-12-26 20:31

Citat:

Ursprungligen postat av Roar H (Inlägg 252439)
Første gang jeg kjørte fra Södertälje hamn ble noen objekter borte (bl a veier), før Tumba. Andre gangen jeg kjørte derfra manglet flere objekter (deriblant spor). Og Flemingsberg og Huddinge syns ikke på F6 her heller.
I Uppsala stoppes det når jeg bruker tast 3.

Men ellers: En kjemperute!

Jeg har nettopp kjørt samme strekning nå og opplevde akkurat det samme.

Kjørte samme strekning i går men da var det ikke slik . Turen i går gikk på dagen mens turen nå i mørket.

bönan 2011-12-26 20:36

Har ingen läst readme:n? Där står det hur man reder ut problemet med objekt som försvinner!:rolleyes:

lukas 2011-12-26 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 252446)
Har ingen läst readme:n? Där står det hur man reder ut problemet med objekt som försvinner!:rolleyes:

1 - 0 til deg bønan:grin: Jeg har sovet i timen :grin:Igjen takk for fin rute:tumme_upp:

Roar H 2011-12-26 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 252446)

Har lest Readme-filen nå, og hadde samme problem med Northern Denmark og DK2000, og det løste seg med MSTSBin.

Synd at MSTSBin ikke reparerer problemet her, Bönan!

bönan 2011-12-26 21:44

Det är för att det är för många objekt här. Testar du i OpenRails så är problemet borta.:)

EDIT: Jag har samma problem i DK2000H, med MSTSBin. Dock bara på Köpenhamn H och Århus H.:)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:06.