Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   C20 Till TRS 2006!? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=11076)

Fredrik 2007-03-21 08:24

Ett tips är att prata med Jenza här på forumet. Jag har tidigare haft en zip med stort sett alla utrop eller rättare sagt man får bygga ihop dem manuellt. Det består av lösa ljudfiler.

svenolov 2007-03-21 13:03

Citat:

Ursprungligen postat av Daniel
SVoyager: Skulle det inte vara bättre om du plockade bort utropen från tåget och låter Compudoc lägga in trackmarks med utropen, för att tiden när det ropas ut, är ganska sent. man kan ha kommit halva plattformen när det är klart. :)

Detta skulle min Station Manager kunna informera C20 om, då grundfunktionen för detta redan är implementrad i SM. SM vet exakt vilket tåg som befinner sig exakt var mellan två stationer.

Jag har en diskussion med SVoyager just nu om att SM skall sköta om displayerna baserade på den information som jag får från tågen. På detta sätt kan man utnyttja displayerna för andra tåg också, inte bara C20. Allt är förberett i kommande version av SM. Jag skulle kunna ge ut en pre-version av den nya omarbetade SM, om jag bara hade en låda eller ett skåp att "stoppa" in den i.
Läs här: http://www.e-buzz.net/forum/showthread.php?t=15165

Sparkfot 2007-03-24 19:24

1 bifogad(e) fil(er)
Svoyager: Här får en logga/dekal du kanske kan använda på C20:n

SVoyager 2007-03-24 23:43

Citat:

Ursprungligen postat av Daniel
SVoyager: Skulle det inte vara bättre om du plockade bort utropen från tåget och låter Compudoc lägga in trackmarks med utropen, för att tiden när det ropas ut, är ganska sent. man kan ha kommit halva plattformen när det är klart. :)

hmm nej det är bättre att arbeta med svenolovs SM. Om man använder bara trackmarks som ge ljud ska det inte fungera under alla situationer. Plus, dem gamla Cx tåg har inget utrop (om min minne är rätt). Så när det ska finnas dem gamla Cx tåg måste man spela ett annat ljud. Nej, ljudet ska fortfarande finnas i C20 för den spelas bara i C20 på ricktig.

Citat:

Ursprungligen postat av UP9636
.....eller om vi kan få en kopia på den ljudfil som används av datorsystemet på C20. Arbete pågår.........

Hoppas att det fortfarande finns mölighet på det!!! Tack Lars för att fortfarande försöka!

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot
Svoyager: Här får en logga/dekal du kanske kan använda på C20:n

hmm kanske ja, jag har några på min del men mer är alltid bättre, tack!

FYI, jag arbetar mycket på C20 och på layouten så har jag inte alltid tid för att svara här. Jag läser allt men inte alltid tid för att svara. "im not ignoring any of ya'll, just real busy these days".

SV

Kyriakos 2007-04-04 16:01

Lite OT, men även fast jag har installerat C20, så syns den inte i Trainz. Jag har provat att installera den till både TRS2004 och TRS2006, och den funkar inte på någon av de. Har provat att ladda ned filen igen, utan resultat. Någon som vet vad felet är?

Slash2 2007-04-04 16:07

Citat:

Ursprungligen postat av Kyriakos
Lite OT, men även fast jag har installerat C20, så syns den inte i Trainz. Jag har provat att installera den till både TRS2004 och TRS2006, och den funkar inte på någon av de. Har provat att ladda ned filen igen, utan resultat. Någon som vet vad felet är?

antagligen tyfonen som saknas då, om du kollar lite längre bak i tråden ska du hitta info om det

Kyriakos 2007-04-04 16:36

Provade att ladda ned den, men det funkar fortfarande inte...

EDIT: Tog bort C20-filerna med Content Manager, ominstallerade de, och då funkade det.

SVoyager 2007-04-04 21:34

Har ni fått det sista trainz newsletter idag??

Några saker som låter mycket intressant. Dem pratar om trainz classic och vad den kan göra.

- A flexible Cab Signalling system.
- Revised and improved train headlight system.
- Train controlled sounds, lights and boom gates at built-in road crossings.
- Automatic Train Protection options.
- New sound functions for better representation of electric traction.
- A new Freeway feature supporting and including one way and multi-lane roads.
- Remodelled roadway traffic featuring functioning headlights.
- Computerised in-cab displays.
- Improved Heads-Up-Display options.
- Improved session-design options.

Några saker som skulle vara bra för C20:n är
- A flexible Cab Signalling system. (hmm)
- Revised and improved train headlight system. (ahhh jag tyckte att det var lite dålig på 2004 och 2006, kanske har dem gjort en bättre version)
- New sound functions for better representation of electric traction. (oooooohhh, goodie!!!)
- Computerised in-cab displays. (hmm, mycket intressant med det också. Undrar vad det kan göra)

SV

Jonmpa 2007-04-05 12:34

Ja, det har jag...

men, jag har inte läst det dock. Glad Påsk. Mvh Johnny Nilsson

Jonmpa 2007-04-28 17:35

HEJ, hur går det med C20 V10, kan du ge oss en hint om vilka förbättringar vi kan vänta oss i den och när vi kan vänta oss att den släpps.
Mvh Johnny Nilsson

Affe 2007-04-29 12:46

Citat:

Ursprungligen postat av Jonmpa
HEJ, hur går det med C20 V10,

Gör SVoyager en V10 också lr?

Kristian 2007-04-29 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av Affe
Gör SVoyager en V10 också eller?

V=version;) Antar att Jonmpa menar Version 1.0.

Jonmpa 2007-04-29 15:52

Ja, det kanske jag menar, men jag trodde att förr versionen hette 0.9 och rent logiskt borde nästa då heta Version 10 och inte 1.0 Mvh Johnny Nilsson

Bengt74 2007-04-29 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av Jonmpa
Ja, det kanske jag menar, men jag trodde att förr versionen hette 0.9 och rent logiskt borde nästa då heta Version 10 och inte 1.0 Mvh Johnny Nilsson

Nä, jag håller med Krille, det borde bli Version 1.0

Hälsar
Bengt

UP6936 2007-04-29 16:54

Så länge den är på Beta-nivå ska den heta V 0.xx. V 1.0 är första "riktiga" versionen.

//Lars S

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:32.