![]() |
Jag väljer att bumpa den här tråden, för jag är verkligen frustrerad och känner att jag måste få ut det hela till omvärlden.
SAS, vårt stora skandinaviska flygbolag, lyckades för över en vecka sedan tappa bort min väska med kläder och annat som jag skulle ha för en veckas semester i Andalusien i södra Spanien. Väskan anlände aldrig på flygplatsen utan är helt borta, och ännu idag åtta dagar senare är väskan spårlöst försvunnen. Så långt är väl allt okej. Men SAS har verkligen inget som helst intresse för att hjälpa sina kunder när saker och ting skiter sig. Sättet som SAS har hanterat det här på är under all kritik. Man vägrar att ge svar om hur jag söker kompensation och vägrar svara på mina frågor som jag har. Allt man gör är att hänvisa till en hemsida som jag redan tidigare blivit hänvisad till och som inte besvarat mina frågor. Inte ens på plats på Arlanda ville, eller kunde, man ge mig någon hjälp. Ett litet visitkort med en hemsideadress var allt jag fick. Samma hemsida som jag flera gånger tidigare besökt utan att fått några svar... Värdelöst hanterat. Nästa steg får bli att kontakta försäkringsbolaget och be en stilla bön för att de kan hjälpa mig att ersätta allting. För jag orkar verkligen inte bråka mer med SAS, som jag numer placerar i kategorin för avskum till företag tillsammans med bland annat RyanAir och andra fullständigt oseriösa flygbolag. :( Resa med SAS? Knappast, inte om det inte är absolut nödvändigt. Och om så är fallet, får det bli utan bagage. För det klarar inte SAS av att hantera.... :( Och allt det är ju bara den själva formella delen. Allt annat, all tid som man själv får lägga ner på att handla allting, ligga ute med pengar för kostym, kläder, väska och så vidare och alla andra obekvämligheter som det innebär att förlora allt annat än det man har på sig för stunden, det är sådant som man aldrig får ersättning för. Men som man helt enkelt "får stå ut med" för att någon annan lyckats vara fullständigt jävla värdelös på jobbet. |
Råkade ut för samma sak med SAS själv. Reste till Warszawa och bagaget kom inte med vid bytet på Kastrup. Polackerna var i vanlig ordning oändligt hjälpsamma och bagaget anlände till hotellet ett dygn senare.
Jag har generellt sett en positiv bild av SAS, men det där låter ju inte roligt alls. Hoppas det löser sig! |
Citat:
Men min väska, däremot, är fortfarande spårlöst försvunnen. Jag har bara idag handlat ny kostym, kläder, rakapparat osv för runt 4-5000 kronor för att ersätta vad SAS slarvat bort... |
Hej!
Jag upplevde samma sak för några år sen. Vi döva flög från Landvetter och mellanlandade i Köpenhamn och vidare till Stuttgart. Våra bowlingväskor försvann nånstans från Köpenhamn. Vi väntade flera timmar i hotellet och bowlingväskorna kom på natten före internationella bowlingtävling. Vi blev trötta för att spela. Det var inte bra!:mad: Mellanlandning är ofta stor risk för väskorna att försvinna.:mad::tumner: |
Har mitt paket kommit? Japp. Kan jag få mitt paket? Nepp. Varför? Jo, för avin har inte kommit. Jag kan se mitt satans paket bakom disken på Konsum, men jag kan inte få det trots att jag har legitimation och mitt namn står på paketet. Avin kommer på måndag. Ett antal väl valda kraftord har i och med detta skickats till Posten... :mad::mad:
|
Citat:
|
Citat:
|
Paket från utlandet, och då var det inte möjligt. Från England med Royal Mail.
|
Igår var en trist dag... Sen 2005 har jag till&från spelat på ett Online-community för ungdomar, Habbo.se. Igår kom dock beskedet att 29e april lägger Habbo ner sin verksamhet i dem Skandinaviska länderna... :(
Riktigt trist, då man har så sjukt härliga, roliga och många minnen från ens uppväxt därifrån, då man (tyvärr??) spenderade en massa tid där när man var liten... Och hur underbara människor man mött, för 10 år sen, och som man faktisk, fortf har viss kontakt med och pratar med, både irl och på nätet! Nåja, skönt att få skriva av sig lite bara! Framtiden kallar den med :) |
Har ni använt Origin (EAs motsvarighet till Steam)? I så fall lider jag med er. Krångel, krångel, krångel och mer krångel. DLCs går inte att ladda ner, saker jag har betalt för går alltså inte att använda. Och dom undrar varför folk laddar ner spel illegalt. Usch och fy. Mot piratbukten. :mad::mad::mad:
|
Dvd-brännaren håller på att ge upp. Går inte att bränna längre och läser inte dom flesta skivor. Har beställt en ny (200kr), tur dom inte kostar så mycket!
|
Så fruktansvärt förbannad på Steam just nu. Jag skulle köpa Euro Truck Simulator 2 - Scandinavia igår när det släpptes. Men på något vänster har de nu istället gett mig nått j'vla "East bundle" för 30euro.
I detta "bundle" för 30 euro ingår - Euro Truck Simulator 2 (grundspelet som jag redan har??) - Euro Truck Simulator - Going East (som jag också redan har sen ett år tillbaka) - Diverse "paint jobs" som kostar runt 1 euro styck. Då har de alltså tagit betalt på nytt för både grundspel och going east som jag redan ägt sedan tidigare och betalat för - och jag har inte fått mitt Scandinavia. När jag försökt köpa detta idag har det inte fungerat av olika anledningar. Har kontaktat deras VÄRDELÖSA support som efter ett antal timmar igår svarar med ett förtryckt standardsvar att "support för detta spelet ges av speltillverkaren inte av oss bla bla" vilket gör mig ännu mer förbannad. Att de inte ens läser igenom vad mitt problem handlar om TROTS ATT JAG SKREV FÖRSTA MAILET PÅ ENGELSKA. Nej detta har gjort mig riktigt förbannad och om inte steam hade kontroll över så stor del av spelen i dagsläget hade jag spolat deras värdelösa tjänst för gott :mad: :datastrul::datastrul: |
Citat:
|
Steams kundsupport är verkligen det sjukaste, sämsta och värsta jag varit med om. Säkert 10 mail fram och tillbaka nu - men de har fortfarande inte förstått mitt problem för att det är så uppenbart att de INTE ENS LÄSER mina mail ordentligt. Riktigt överjävligt dåligt, ursäkta språket. Finner inte ens ord.
|
Ja lokföreriet gick ju åt he**ete därför att jag var för dålig på talserier. Känns extra surt då jag hade goda resultat på alla övriga prov. Blir till att plugga på detta och ge det ett nytt försök om ett par år. Just nu blir det paus från allt tågrelaterat för en tid framöver.
|
Citat:
|
Nu inne på 15e dagen av förkylning, det har gått lite fram och tillbaka men just nu mår jag värre än nånsin. Känns som om halsen ska brinna upp.
Antar att det blev för lite sömn och för mycket festa och dricka under studentveckan, så jag får väl skylla mig själv dock... |
Försökte laga en repa på bilen, slutade med en stor ful fläck. Självklart på den mest synliga punkten på huven. Man ska aldrig pyssla med sånt man inte förstår sig på, borde börja lära mig vid det här laget :mad::mad:
|
Citat:
|
Inne på min tredje vecka på sjukhuset, och det ser ut att bli åtminstone en vecka till.
Jag får iaf lite 3D arbete uträttat, det är väl på ett ungefär det enda positiva med det. |
Krya på dig! Hoppas att det blir bättre så snart som möjligt
|
Citat:
|
Kommer hem efter 3,5 veckors backpackande på balkan... Kommer hem till en faktura från trafikförsäkringsföreningen - men inte ett enda brev från försäkringsbolaget.
Visar sig att de skickat ut en faktura, men då postgången på min adress är värdelös (Brevbärarna delar ut breven i fel lådor osv, en del brev har kommit fram två veckor efter stämplingsdatum osv) har den fakturan aldrig kommit. Och då jag varit bortrest så... Ja, ni förstår ju. Bilen står oförsäkrad och jag behöver använda den omgående. Dyra pengar att betala eftersom posten är inkompetenta idioter som inte kan sköta sitt uppdrag:( Och till råga på allt betalar man skatt för att finansiera idiotin. |
Ja posten nuförtiden är inte mycket att hänga i julgran. Hoppas det löser sig!
|
Eftersändning av posten har inte fungerat bra för oss.:mad:
|
Kom hem från en månads studier, slog igång datorn, kunde konstatera att grafikkortet har sagt upp sig totalt. Blir att beställa nytt på måndag. Surt. :tumner:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Skämt åsido, det är bara kul att mecka och uppgradera om det sker på ens egna villkor. |
Ge mig en förtidspension nu!
Har varit två och ett halvt år på en helt meningslös Fas3-plats, där vi gjort nada på dagarna. Förra veckan hörde min handläggare på AF av sig. Han hade hittat en praktikplats, som han trodde skulle passa mig och kanske skulle leda till anställning (tog det med anställning, såklart med en nypa salt).
Jag blev glad och tacka självklart ja (visseligen får man ju inte tacka nej). Vi var dit förra torsdagen och kolla och prata med chefen. Allt var frid och fröjd och jag skulle börja nu i måndags. Kom dit och dom hade inga arbetskläder åt mig, utan skulle ordna det senare på dan, men dom hitta nån gammal jacka, som jag dock inte kunde knäppa. Sen fick jag börja jobba i mina egna kläder (utan skyddsskor!) direkt. Efter 2-3 timmar fick jag byxor, skor och handskar. Då var mina jeans och tröja rejält smutsiga och mina dojor leriga (regnade). Sen gick han på som en stenkross och jag kände hans ögon i nacken hela dan. Då jag inte arbetat på över två år och dom endast hade en rast (lunchen), så var jag rejält slut, när jag åkte hem. På tisdagen, så var det samma sak. Jag var nästan helt färdig efter lunch och hade en chef, som försökte jobba ihjäl mig. Trots praktik, så hade jag ingen handledare. Och när jag skar mig i fingret, så var första hjälpen lådan helt tom. Jag fick ont i ryggen och det segare och segare att jobba för mig (gjorde ju ondare ju mer jag ansträngde mig). Försökte ta ett par minuters vila/rast och då blev det ett jäkla liv. Hans andra anställda smet iväg och rökte och fika och då sa han inget. Ville man dricka vatten, fick man göra det i en städskrubb, då dom inte hade kallvatten i fika/lunch rummet. Han var sur att jag inte kunde hålla samma tempo som hans övriga anställda. Jag sa att jag inte jobba på över två år och inte visste var alla verktyg m.m. fanns. Det tog han ingen hänsyn till. Han sa inte ett ord till mig, när jag gick hem. Jag ringde mig sjuk idag och då tyckte han jag kunde söka en annan praktik. Jag instämde. Jag fick arbeta utan skyddsskor, skita ner mina egna kläder, blev utdömd för jag inte kunde hålla samma tempo som andra (som vart där i flera år). Han kunde för fasen uppmuntrat mig. Efter ett par veckor, hade jag säkert kommit upp i samma tempo som dom. Så nu har jag varit i helvetet och träffat djävulen! Edit: Ville bara tillägga att jag aldrig blivit behandlad så här förut och på mina förra arbetsplatser ville dom inte ens att jag skulle sluta. Var på en praktik på en trädgård i 4 månader och där var det jag som ville testa nått annat. Och innan dess, anställd nått år på Systembolagets depå och där kunde jag inte fortsätta p.g.a. att jag inte fick stämpla upp. På bolaget hade jag gärna vart kvar, om dom gett mig minst 4 dar i veckan, men det kunde dom inte..tyvärr.. |
Citat:
Med tanke på allt lidande, alla krig och alla sjukdomar som våran värld dras med. Så kan jag näst intill garantera att vi allihopa är i helvetet just nu. |
Pengar, pengar, bara pengar är det handlar om. Folk jagar efter pengar. Så det är problem i världen.
Enda sättet är stanna upp och fundera på vad vi gör egentligen. |
Idag skulle jag äntligen få tillträde till min nya lägenhet. Flyttlasset var på väg, jag betalade hos mäklaren och fick nycklarna. Chocken kom då jag steg över tröskeln. Då jag var på visningen var det tydligt att det behövde städas, men det var en hel del möbler kvar som dolde hur illa det faktiskt var. Både jag och mäklaren hade ju dessutom tagit för självklart att säljaren skulle ordna med städning.
Och nu menar jag inte att det var lite dammigt i hörnen eller så, utan verkligen totalt snusk. Det kan inte ha blivit städat på år och dag. I det skick det är nu går det helt enkelt inte att bo i lägenheten. Mäklaren bad mig ta bilder och nu letar vi desperat efter en städfirma. Otroligt nog är alla i stan uppbokade hela nästa vecka. Nu bor jag på hotell på obestämd framtid, vilket jag verkligen inte har råd med. Trött och arg blir man. |
Bara ett att göra, ta tag i päronen. Om det var ditt eget barn som satt i den sitsen skulle du hjälpa med utan tvekan ;)
Hur många stjärnor har hotellet? Hoppas det finns en bra restaurant! :) |
Ja, idag skulle det komma en tekniker och få liv i mitt bredband. Klockan 8 var det tal om. Nu har det ännu inte kommit någon och jag ska till jobbet om 5 minuter. Man blir lite sur, känns ganska kasst att betala för något som inte fungerar (halva månaden har gått sen jag beställde och jag har inte kunnat använda det alls...)! :mad:
|
Citat:
|
Telia. Mrn teknikern ät från annat bolag. Ska höra av mig till Telia och fråga angående betalning...
|
Skitkul att ha kommit ner till runt 100 svenska faulty items i Trainz, och sen behöva köra en database repair och nu ha över 500 svenska faulty items som återigen ska fixas.. :mad: Nåja, bara å se glad ut och börja om :rolleyes:
|
Fy vilken dag... Allt inleddes i likhet med föregående 5 dagar klockan 04:45 på TågX Fagersta, där dörreländet inte behagade släppa in mig. Våld, svordomar och en massa trixande senare tog jag mig in i lagom tid för att med nöd och näppe få iväg dagens första tåg i tid. Sen var det dock inte så mycket att göra, nästa tåg var 3 timmar bort. Och så fortsatte resten av passet. Det är söndagstrafik och dessutom massor med inställd trafik pga urspårningen i Frövi. Inte jättemycket att göra, med andra ord.
Och kallt är det, något så inåt bomben. -16 grader enligt termometern. Alla norrlänningar på forumet lär skratta, men jag är inte direkt van. Hursom, på eftermiddagen var jag iväg till simhallen och simmade ett par längder. Det gick i alla fall vägen, jag drunknade ju inte... På vägen hem var jag in och handlade lite på Konsum och fick mitt livs utskällning av nån toktant som ansåg att dagens ungdom var oduglingar och ligister allihop, och allt grundade sig visst på att jag bar mina byxor på fel sätt?? Vet ej hur hon fick ihop det. När jag steg in genom dörren lät det mycket märkligt. Lite undersökningar senare pekar på att det är frysen som har ballat ur. Förhoppningsvis inget allvarligt, men lite nervös blir jag allt. Så, nu har jag skrivit av mig... ;) |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:44. |