![]() |
Norrköping!
|
Mycket riktigt Totte och Adde!
Och med det avklarat kan jag säga att planen just nu är att bygga Nyköpingsbanan Åby-Kolmården. Därefter fortsätter jag Södra Stambanan Åby - Simonstorp. När det är klart är nästan hela stambanans sträckning genom Östergötland klart! |
2 bifogad(e) fil(er)
Det gick längre än planerat... :grin:
|
Du får ju gärna bygga natur längst med alla mil du nyss byggt. Inte så kul att bara köra i platta :kora:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Landskap kommer när jag känner. Det tar längre tid att få till.
----- Så byggde jag lite på västra stambanan, Katrineholm - Järna blev dagens offer. Då Järna är där stambanan och Nyköpingsbanan möts lär jag jobba lite på Nyköpingsbanan. Annars är det väl Södertälje som gäller härnäst. |
2 bifogad(e) fil(er)
Och så tar vi Järna - Södertälje.
|
2 bifogad(e) fil(er)
En översikt av Project SSB i nuläget. Och en bonusbild från Norsholm.
|
Bra kämpat! :tumupp: Bra bild.
|
Snyggt!
Nu är ju spårläggningen bara en liten del av jobbet. Hur långt har ni kommit med landskap? Signalering? |
Hej!
Tillverkade du tavlor och signal för broöppning? Om ja, kan jag få dem av dig till Trollhättanbron? |
1 bifogad(e) fil(er)
Jodå Landskap och signalering växer :tumme_upp: Här syns Boxholm :tumme_upp:
|
Landskap ligger ganska mycket efter. Det tar väldigt lång tid till skillnad från spår. Men vi fokuserar på landskap just nu.
|
Det var mycket snyggt längtar tills man får köra...
|
1 bifogad(e) fil(er)
:visslar::visslar:
Var är vi? :P |
Mellan Flemingsberg och Tullinge?
|
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Var det någon som glömde sin cykel? :)
Lite nybyggt landskap i boxholmstrakten :tumme_upp: Tycks? |
1 bifogad(e) fil(er)
Södra infarten till Linghem närmar sig något åt färdigt-hållet.
|
Mycket inponerande. Jag vet, men jag bygger s a s i en helt annan skala. Bryggstolper för tre spår i bredd får duga för mig.
Nisse |
1 bifogad(e) fil(er)
Ett sent tack till dig, Nisse!
En bild från skogarna norr om Mantorp. |
Ser mycket snyggt byggt.
|
Snyggt jobbat!:tumupp:
|
snyggt längtar till att få köra
|
1 bifogad(e) fil(er)
Med den senaste prov versionen ute forsätter landskap och träda fram.
|
Väldigt bra gjort, Arvid! Rolig att du fortsätter.:tumupp:
|
2 bifogad(e) fil(er)
När det nästan bara är landskap som byggs finns det inte så mycket att visa här, men idag tänker jag att det är dags för två bilder.
Lanskapsbygge tar lååååång tid, jag fattar inte hur DTG och liknande får klart flera mil långa rutter. Sen kan det ju förstås vara en viss skillnad på detaljnivån och hur mycket rutten stämmer överens med verkligheten, nåväl. Sommar och vinter i Linghem |
Riktigt snyggt Arvid!! :tumme_upp:
|
Snyggt jobbat. God fortsättning.
|
Vackert! :tumme_upp: Kunde inte gjort det bättre själv. :grin:
Tror jag har hittat platsen för bilderna: https://www.google.se/maps/@58.43599...7i13312!8i6656 https://www.google.se/maps/@58.43623...7i13312!8i6656 Citat:
För mig har det ofta blivit så när jag byggt att om jag har känt mig "klar" med ett område och byggt vidare, så går jag sällan tillbaka efteråt och lägger till detaljer. Så om det ska bli snyggt och detaljerat är det bästa sättet (för mig) att se till att allt blir så bra som möjligt från början. |
Bra jobbat, Arvid! :tumme_upp:
|
Riktigt snyggt faktiskt! Hade nog inte gjort det bättre själv!
|
Ser meget bra ut:tumme_upp::drool:
|
Jätte snyggt Arvid:tumme_upp:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Även hos mig byggs det vidare, KM 284 Skänninge :Yeah:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Lite mer landskap :tumme_upp:
|
Bra jobbat och fint landskap!:tumupp:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Hej! För några dagar sen blev jag trött på att bygga stambana. Så varför inte bygga sin hemby med tillhörande järnväg? Åtvidaberg - Linköping :tumme_upp:
Detta är igentligen Arvids del av banan men jag fick låna den biten ett tag ;) Nedan följer lite bilder! |
Enormt fint. önskar att jag kunde fixa till min bana så...
|
Hej.
Fina bilder och bra jobbat till er alla. OT Akki vilken rutt jobbar du på, förlåt för en eh dum fråga? |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:35. |