![]() |
Hej!
Jag fick ingen uppdatering alls än! :vetej: |
Citat:
|
Aha, ok!
Jag gjorde backup av min rutt för säkerhets skull.;) |
Jag har TS2014 nu i min dator.......
|
Nu fick jag TS2014!:Yeah:
Något bättre FPS. Ingenting på svenska.:vetej: Google Maps API Key, hur gör jag? |
Startade om steam och nu laddar han ned Railworks 2014
1,4 gigabyte är uppdateringen på min dator tog 8 minuter . 11,4 mb/s som högsta nedladdnings hastighet. |
Laddar också ner TS2014. Väntar med spänning att köra på den, och på den uppdaterade London-Faversham. (De sa att den skulle uppdateras till 2014-standard när spelet kommer ut. - Och jag köpte rutten nångång i somras.)
|
Dags att kasta in sig i ruttbyggarvärlden, man fastnar fort måste jag säga :Fnissa:
En halvsvår gissning på vart detta kan vara? :applad: http://i125.photobucket.com/albums/p...psdecd40da.jpg |
Hej Erik!
Så du börjar ruttbygga, va kul! Jag antar det kan vara Älvsjö.:rolleyes: Skapa egen ruttbyggaretråd! |
Ett problem jag har stött på är uppsala C. Precis som google Earth har maps i spelet inte det senaste versionen av Uppsala, dvs. bilderna som dyker upp i spelet är stationsmiljön när det såg ut innan ombyggnaden, vilket är irreterande, då jag vill bygga en modern järnväg mellan uppsala och Mora/Falun.
Annars hoppas jag att med hjälp av de nya funktionerna att det blir mycket enklare att bygga både rutter såväl som att importera lok och vagnar till simulatorn, t.ex. MA, Y2 och att mawkish kan testköra sin ATC i T44:an. ;) på tal om T44:an, håller på att lära mig bygga scenarion, och jobbar med en tutorial: "Lär dig köra T44:an", då det inte finns en sådan övningsscenario som lär en T44:ans alla köregenskaper och det svenska signalsystemet... Den ska vara i samma klass som RSCs övningsscenario på Class 395. (Prova den övningssenarion. ni kommer att märka att den är mycket bättre nu med uppdateringen.) |
Citat:
Kartorna i TS2014 hämtas från Google så det är klart att de är lika. /æ |
jag har haft möjlighet att visa kartor från 2011 på google Earth. men de kartor som visas som standard är från 2005, och det är dessa som visas i spelet också.
|
Irriterande intro
Hej
Jag kan då inte se någon direkt skillnad, kanske lite bättre flyt på fps. Men när man startar spelet så blir jag otroligt less på all smörja . Kan man kanske ta bort den där videon, så att spelet startar lite fortare |
Citat:
Annars är jag nöjd med TS2014 och tycker FPS har fått en liten ökning. Men vad är det med zoomen i utvändiga vyn? Kan zooma in, så man kan se skäggstubben på föraren. Men zooma ut, går knappt.. Edit: Provade att byta namn på intro filen och skapa en ny text dokument fil med gamla namnet. Det gör att mitt TS2014 kraschar!? Så nu trycker jag Esc när introt börjar. Det funkar kanon! Upptäckte också att zoomen fungerar som den ska, men man får använda piltangenterna.. |
Tryck Esc när videon drar igång så avslutas den, inställningarna kan man sedan också stänga av bakgrundsmusiken.
/æ |
Läste på en annan sida att man kan öppna start videon med wordpad, markera all text, ta bort (delete) och sen spara. Jag provade nyss och det funkar bra. OBS! Ta en kopia/backup först!
|
Någon som har en aning om varför man inte längre kan ändra bredden på dom svenska plattformarna, eller har jag missat något? Jag får iaf inte upp dom där två pilarna som man kan ändra med när jag markerar plattformen. Detta kommer ju att bli ett problem när man ska bygga stationer, man vill ju kunna bestämma bredden själv!. :vetej:
|
Hej!
De svenska plattformarna har aldrig haft justerbart. Däremot de norska har det. Prova dem. Jag har dem i Öxnered, passar alldeles utmärkt.;) |
Citat:
Vart kan jag hitta dom norska plattformarna. Jag har letat på 3Dtog.com men hittar inget där, eller finns dom i någon speciell rutt? :) |
Citat:
|
Jag har faktiskt samma problem gällande de svenska plattformarna. Andra problem relaterade till plattformarna dyker upp, bl.a. Kraschar simulatorn pga. bugg i Visual Basic 2010. Detta görs speciellt när jag justerar lutning på plattformarna, eller när jag delar en i två. Det går helt enkelt inte...
|
Citat:
Prova dem och hämta! http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...207#post281207 |
Jag har tyvärr problem med nya uppdateringen, när jag har skapat en ny bana och lagt ut lite gräs och räls så kraschar spelet nästa gång jag startar upp bygg-editorn.
Jag har installerat om spelet men det hjälper tyvärr inte, och provat att lägga ut gräs och räls på en befintlig bana men det är samma sak där... |
1 bifogad(e) fil(er)
Folk som går på plattformarna, deras ben är i plattformarna. :vetej: Hur har det blivit så?
|
Jag har generella problem gällande plattformarna. När de olika plattformsrelaterade buggarna är fixade, och att en uppdatering har gjorts som ger en möjligheten att ändra plattformsbredden så kommer jag att jobba med det igen.
|
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hur vänder jag splitspilen?
|
What?
You want to cut the arrow? I don't know what you mean? Do you have see this picture? http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=106 |
Jag tog bort den ena änden, men den andra änden vill jag också ta bort och det går inte vända pilen åt andra håll.
Ich entfernte ein Ende, aber das andere Ende, möchte ich auch zu entfernen, und man kann nicht schalten Sie den Pfeil in die entgegengesetzte Richtung. (google Übersetzung) |
Why should the arrow point in the other direction?
|
Det spelar ingen roll vilket håll pilen pekar åt. Plattformarna delas där basen (Rektangeln) är.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Spelar ingen roll?? Det blev så här!
Nu blev det förstört och kan inte backa. |
ajdå... slå ihop plattformarna, och försök så pilen pekar på kurvan sedan... kanske itne så lätt.
|
Plattformarna fixade! Tog bort allt och placerade på nytt igen!:grin:
|
Breddfunktionen borta!? Inte bara svenska plattformar, gäller även norska och betongplatta m.m.:vetej:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Objektnamnen syns inte!?? Vad är det för fel? De gula bollarna hänger uppe i luften, folk svävar ovan plattformen. Breddjusteringen syns inte. Alltså har förmodligen hänt efter uppdateringen av TS2014, tror jag. |
De gula bollarna och folk är fixade!:Yeah:
Men hur sjutton får jag tillbaka breddjusteringen till plattformarna?:vetej: Är det några som har samma problem? Svarta rutan objektnamn visas inte fortfarande??? |
Ts 2014
When you deinstall TS and Install the TS 2014 new your TS will not have mistakes from TS.
|
Jag upplever att TS2014 fungerar sämre än tidigare verisioner, har aldrig haft så många krascher tidigare och laddtiden för scenarion etc känns som en evighet:mad: Tycker att det bara blir värre och värre, i dag har jag inte kunnat köra en meter, bara kraschar, å jag har inte gjort något sen det fungerade sist så jag begriper ingenting???:confused:
|
Hej!
Vad har för dator? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:22. |