![]() |
Citat:
Dette blir kuult:tumme_upp: |
Hej Jan! Det ser ut att bli en bra rutt detta, väntar med spänning på
att du ska få den klar och släppa den.:tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp: jaj69 |
Ser väldigt bra ut, längtar efter att få köra fjärrtåg från Kristiansand till Oslo!:D:grin::)
|
Hej!
Va fint det blev! Jan bygger väl ända till Stavanger och det är en bit dit. Det står i hans signatur. |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Ja jeg skal bygge til Stavanger. Men slepper nok en versjon når Kristiansand er ferdig. Her er et bilde til fra Krossen. |
Hej.
Trevliga bilder från din rutt. :tummeupp: OT. Efter att sett DVD-filmen om Bergensbanen har jag installerat 3:an av din rutt.:D Lycka till med ditt ruttbyggande. :grin: |
Satt och körde lokaltåg Kongsberg - Oslo igår, och observerade lite småfel som du kanske skulle vilja kolla på och eventuellt ändra?
Mellan Kongsbeg och Drammen var det bitvis lite konstig placering av kontaktledningsstolparna. Dessutom verkade vissa vara av någon väldigt gammal version som såg riktigt fula ut. Är ju rätt enkelt att byta ut genom att ersätta gammla filerna med nya. Sen observerade jag på ett par platser lite "felaktigheter" i hastighetssättningen. Före Asker när man kommer från Drammen hade man inte alls nog med tid på sig för att sänka hastigheten från 130 till 40 km/h, ens med Bm69 som bromsar rättså bra. Samma sak före Sandvika med hastighetssänkningen från 160 till 80 km/h. Hoppas det var till någon hjälp.:) |
Citat:
Jeg regner med å legge ut en versjon når Kristiansand er klar, men det tar litt tid. |
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Et par bilder fra Kristiansand med E18 øverst og E39 under. Mye igjen å bygge.
|
Snyggt, längtar verkligen!:applad:
|
6 bifogad(e) fil(er)
Noen nye bilder fra Kristiansand som sakte men sikkert tar form.
|
Citat:
|
Mycket fint byggt, längtar som en tok!;):D
|
Hej!
Kul att du kommit långt! De panoramaobjekten tycker jag är lite för nära centralen. Skulle passa bäst om de står mellan 500-1200 meter från centralen. Det blir lite skarpare då. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:49. |