![]() |
5 bifogad(e) fil(er)
Några bilder mellan Bräket station och Drottningäng station.
Bron ska bytas ut, men jag hittar inte den jag är ute efter. Denna bro är höj och sänkbar. Om jag inte minns fel, så ska det finnas en vridbar bro. Kommer inte på vad den heter. Någon som kommer ihåg namnet på bron eller var man kan hitta den i TRS2006. |
3 bifogad(e) fil(er)
Och till sist några bilder från Drottningäng Station samt en bild hur det ser ut med alla borden än så länge.
Så långt kommet, än så länge. Får se om jag bygger vidare mot slutmålet eller tar en paus med spårdragning och kör lite landskapsbygge istället. Det kan inte vara så att MatsH eventuellt skulle vara intresserad av landskapsbygge när spårdragningen är färdig. Efter alla dom bilder som du har visat av dina landskapsbyggen, så skulle jag inte ens komma i närheten av någon av dom. Det är väl lika bra att jag slänger ut en fråga till Rojje också. Angående kontaktledningar och signaler. Finns det något intresse för eventuell hjälp med detta sedan? |
Har kanske tagit mig vatten över huvudet med det här bygget.
Men den här gången vill jag så förbaskat gärna få till en liten längre svensk bana och tror att jag i alla fall ska klara av rälsdragningen på ett ungefär med rätt avstånd mellan olika stationer (felar väl hit och dit med ett par hundrameter). Värre blir det nog med landskapsbygget, signaler och kontaktledningar så att det ser bra ut och fungerar. Utgångspunkten för banbygget bygger på det matrial som jag har hittat på dessa länkar. Första länken med själva banan. Här kommer det vara utstickare från olika platser på banan. Som t.ex. vid Tillberga. En avstickare till Sala för gruvorna skull och även en avstickare ner till Köping via Västerås + hamn. Här skulle inte Mazz fina stationshus från Sala sitta fel. Finns det någon möjlighet att få den gjord och anpassad för Trainz också? http://www.historiskt.nu/normalsp/swb/swb_overs_.html Andra länken här. Har jag hittat gamla spårplaner på sträckan och försöker använda dom så gått det går. Men det kommer säkert att tas bort eller läggas till något på dessa. Tanken är inte att bygga själva SWB (Stockholm-Västerås-Bergslagens järnvägar). Utan bara en likvärdig bana. http://www.ekeving.se/b/swb/index.html Den tredje länken här. Har hjälpt mig till en viss del med avstånden mellan stationerna. Den visar hur långt stationen ligger från Stockholm och hur långt det är kvar till Enköping. Sen visar den avståndet från Enköping och hur långt det är kvar till Tillberga. Tyvärr, så är det sedan slut på dessa uppgifter efter Tillberga. Här skulle jag gärna vilja ha hjälp, med att hitta någon likvärdig sida. Som anger avstånden mellan stationerna och då helst där gamla nerlagda stationer även finns med. Denna sida har ni kanske användning av. Ni som sitter och planerar att bygga pendeln. Nynäs-Bålsta och Södertälje-Märsta. Då det finns ca: avstånd för stationerna. http://web.telia.com/~u18116900/nsb/linje/cst.htm Detta bygge verkar vara i största laget och jag vet att många har haft sina byggen igång och tröttnat efter ett tag. Har själv påbörjat många och kastat för att man har varit missnöjd. Men den här gången har jag en känsla av att jag ska avsluta det hela. För med alla dessa spårplaner på sträckan känns som en enda stor kick. En ännu större kick, skulle vara lite nya vagnar som passar in på denna sträckan. Speciellt då av äldre modell. Om jag nu mot förmodan i framtiden, skulle tappa lusten på bygget. Så hoppas jag att det finns andra som kanske har lust att avsluta det hela eller att jag får lägga upp det som är gjort. Här på Ebuzz för nedladdning och så får ni bygga fritt efter eget önskemål. Men som sagt, har gett mig katten på att fixa detta nu och har även större planer senare med bygget. Att även bygga norrut och söderut, men dit är det just nu väldigt långt. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:55. |