![]() |
Det var snabbt jobbat och det ser ju helt underbart ut!
|
Citat:
Ja nu är det bara frågan om du vill göra en "textur fil" som loket såg ut i leveransskick Det hade varit suveränt:tumupp: :applad: |
Hvor ser det bare godt ud!!! :applad: :tumme_upp:
Hvilken rute er billederne fra? |
Noskon på den gråmodellen också vore nice :Yeah:
|
Var/är förstaklassvagnarna märkta överhuvudtaget för att visa att det är första klass?
Idag är vagn 1 och vagn 2 alltid förstaklass och vad jag minns har det alltid varit så. Åtminstone har vagn 1 alltid varit första klass. Jag har sökt efter bilder på nätet men hittar inga där förstaklassvagnarna är märkta med någon rand för att visa att dom är första klass. Vagn 1 är ju alltid den vagn som går närmast drivenheten så jag är inte säker på att dom kände att den behöver märkas ut då den alltid befinner sig på samma ställe oavsett färdriktning. Jag kan dock ha fel ang märkning. |
|
|
Citat:
En annan faktor är också hur RW använder filerna. Den här biten är vääääldigt dåligt dokumenterad. Nu råkar det vara så, till vår fördel, att jag har jobbat som ljudtekniker så det kommer lösa sig fint ;) |
Citat:
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Jag och Zaphr jobbat hårt med skript och simulering. Kanske inte lika intressant att visa upp bara :)
Jag har jobbat i stort sett enbart med lutningen i veckan. Att få vagnarna att luta är inte svårt men att luta rätt och vid rätt tillfälle är. RW vet inte om nästa kurva går åt höger eller vänster...vilket som ni kan förstå erbjuder på en buffé av komplikationer. I bilden nedan kan ni se ytterligare ett ganska tråkigt besvär. Hyttkameran är inte skriptbar vilket ger oönskad effekt när manövervagnens hytt lutar. Här kör jag extra snabbt för att uppnå så nära maximal lutning som möjligt. Jag tror....tyvärr, att vi skeppar x2an utan "interiör"-lutning. Dock, utifrån ser det fint ut :tumupp: Zaphr jobbar med bromssystemen och vi kommer så smått börja med ljudet inom kort :) Bifogad fil 65965 |
Personligen måste jag säga att effekten i hyttens ser riktigt cool ut.
|
Ja för man sitter ju verkligen och lutar huvudet åt andra hållet i kurvorna när man kör X2... :rolleyes:
|
Citat:
Hur lutar X2:an i verkligheten? Är det inte lite samma dilemma där, eller hur "vet" tåget att det är dags att börja/sluta luta och hur mycket? (Eller gör lokföraren detta manuellt?? ) Skulle det inte kunna gå att luta lite mindre inuti, så man "simulerar lutningen", så att säga? |
2 bifogad(e) fil(er)
Kanske kan man ha en "liten" lutning, alltså så att man kan få intrycket av att
det lutar utan att det blir överdrivet. Jag gjorde lite tester med att animera kring förarens huvud, istället för mitten av tåget för att se om det kunde ge en bättre effekt. Bifogad fil 65969 Bifogad fil 65970 |
Mycket snyggt gjort :D
När kommer nästa uppdatering ut? :D |
Nja vet inte, någon gång nästa vecka kanske :)
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Det ser mycket bra ut med lutningen! Är det möjligt att fixa korgen rör sig på boggien i sidled? |
Ja, Totte. Det går :)
|
:tumme_upp:Kungfisk!
Ja, nu är forumet tillbaks! |
Ja äntligen :tumme_upp:
|
Blev lite rädd där ett tag. Då är det dags för en rejäl update:
Viss diskussion har förts om att skapa egna baliser för ett svenskt atc system. Inga garantier dock. Ingen ny beta i den närmsta framtiden. Men, jag har slängt ihop en snabb YouTubevideo. Dock buggar ATCn ur lite i tunneln på slutet men utöver det fungerar den bra. OBS att det är brittisk rutt (dumt val) och ATCn visar i KM/H. Ni hör också ljudet för första gången i den här videon, och det är väääääldigt work in progress!! Notera att det tunga rälsljudet är spårets, inte lokets :tumupp: Sista notisen då. Har mäkta mycket att göra och lär inte fortsätta allt för hårt före september :) |
Ser bra ut! Vill bara påpeka att hastighetsvarningslampan ska blinka och inte lysa fast grönt! :)
|
Jag tycker ni bör göra ATC-Baliser. Blir mer verklighetsbaserat då.
Annars vill jag att man ska stänga av ATCn om man vill. Väldigt snyggt annars! |
Mäkta imponerande att se videon, tackar och bockar för den :ber:
Om du skulle vilja så får du gärna skicka ett PM till mig om hur man lägger in ljud. Har några inspelningar som kommer bli aktuella fram emot hösten men jag har ingen aning om hur man får ljudet in i TS :rolleyes: |
På den officiella beta jag har upptäckte jag att om jag placerar ut en X2-tågsätt som ett statiskt objekt utan förare i ett Scenario och sedan kör förbi det lyser alla frontljusen. Om jag använder ett X2-set i ett Scenario som ett AI-tåg med förare så lyser inte frontljusen när man möter det på spåret trots att det rullar.
Det kanske skall vara tvärtom, dvs ett stående statiskt tågset har inga frontljus tända medan AI-tågen har det. :) Jag ser fram emot nästa beta med allt godis som medföljer! :drool: |
Citat:
|
Citat:
Så du är snart tillbaka igen Kungsfisk? :) |
Jag är här :) Har inte mycket tid över den närmsta veckan eller så, och vet inte helt när jag kan ge ytterligare ett ryck.
Vill gärna bli klar/avsluta projektet relativt snart så det inte blir liggande. Kommer slopa egna baliser och signalsystem, helt enkelt för mycket arbete mot för lite tid. Kanske kan bli något när RW går över till Unreal, men det får framtiden avgöra :) |
Så... hur går det med X2:an? :)
|
Hej.
Jag vet tyvärr inte när jag kan ta tag i x2'an härnäst. :/ |
Citat:
|
Studier ;)
|
Citat:
|
Alltid är det studier :D
|
Förstår att studier går före. Får man fråga vad du studerar till?
|
Civilingenjör i anläggningsteknik / konstruktion. (LTH) ;)
|
Vad har hänt? =( du har inte skrivit något mer om detta ju :(
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:41. |