![]() |
Tackar, det är inte runda du menar? Ska nog få plats ett L där. Återkommer
|
Nej tydligen är de bara runda på sträckor med fjärrblockering, om jag fattat det rätt. Just dessa är definitivt fyrkantiga iaf. :)
Däremot ska det vara runda skyltar för blocksignaler sträckan F-N, så där behövs runda skyltar enligt formatet Abc Lxxx. |
Släpper fixar till nuvarande skyltar ikväll om saker går som jag vill.
Medans jag håller på, alla tavlor F-N ska alltså få en rund version, korrekt? Och är det bara Abc Lxxx som önskas eller saknas några Abc Uxxx och Abc Nxxx också? |
Rund skylt på alla F-N utom Kröb (som bara är linjeplats).
U/N behövs inte eftersom sträckan är enkelspårig och de sitter på upp-/nedspår. |
1 bifogad(e) fil(er)
:tumupp:
Kan ändra Jögb's nummertextur om det önskas till en mindre. |
Tycker det ser bra ut som det är!
|
1 bifogad(e) fil(er)
Bilden över gäller, inga runda eller Lxxx ännu. Får fixa det imörn
|
Så enda ändringen är texten på Jögb och Vgd?
|
Jögb + liten gul, vgd, hgl och bym fixade så länge
|
Hej! Dem där moderna plattformarna du gjorde, Kan du göra varianter med en och ingen kantlinje? samt varianter där folk inte går, utan det ska gå att bredda och smala av plattformsbredden? Flera pendeltågsstationer har dels väldigt breda plattformar, dels plattformar som smalnar av. Gäller bl.a. Nynäsbanan!
|
Planen är fler plattformar, har du någon referens till just den du tänker på? Vad jag förstått går det inte att ändra bredden på News plattformar.
|
Det går inte på de som folk går på. men newS har plattformar "Without peoples" som går att ändra bredd på. De finns i mur-kategorin.
|
Det kan jag nog fixa.
|
Citat:
EDIT: Mer text efter bilden! https://jvgfoto.se/foto/00007626qs.jpg https://jvgfoto.se/signaler/tillata-...signalbaliser/ Samma romb kan användas för att skriva in text för systemtavlor, t.ex. System S, System E2 osv. alla dessa system finns att läsa om här: https://www.jarnvag.net/banguide/signaler Slutligen, om du kunde göra repaint av SE Speedsign med ATC-pilar som pekar upp och ner så kan jag trixa med så att siffrorna försvinner. Dessa skyltar används på banor med hastigheter högre än 160, där besked ska ges i ATC-systemet ombord på tåget. Ja, åhjag tror "fortsatt körtillstånd" har samma storlek som SE speedsign. |
Citat:
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Lägger upp "Tvåskenssignalering börjar" och "Tvåskenssignalering slutar" på stor och liten tavla.
Lägger även upp blå Sci signatur, jag har inte lyckats ändra färgen på nummerna till vita, så om någon har tid att kolla på det så varsågod. När det löst sig fixar jag resten av tavlorna för tvåskenssignalering. Vita siffror följer med och är nämnda med "modern" Alla tavlor har namnstruktur "SE sign 2 sken" följt av tavlans namn. ------ Gjorde en snabb kopia på "SE Catanary post 01" med grå textur. Hittas med samma namn följt av "Grey" i spelet Läs .txt! |
Bra tajming, jag är precis klar med alla signaler i Citybanan (utom anslutningen till Sst, jag har inte tagit itu med att riva upp växlarna där än...).
Satt just och kollade hur det ser ut här. |
Jag listade ut vad felet med texten är: Där det står TraTexB i xml-filen måste det stå TraTexW. Då blir siffrorna vita. :)
|
Vadå, fick du det att fungera? Jag och marmar funderade hela kvällen på det där men jag länakde det mot newS texturfiler (numbers_modern) utan att det blev någon skillnad.
Visa gärna bild isf. |
Grymt! Då får jag väl tacka dig med att göra klart resten av tavlorna. Släpps snart!
|
1 bifogad(e) fil(er)
TraTexB syftar alltså på svart text och TraTexW på vit. Synd att det känns som vi måste "reverse-engineera" en massa grejer... om ändå KMW, newS, Mawkish m.fl. fortfarande hade varit aktiva här...
Citat:
|
Ser att jag måste flytta upp signaturen lite, får se om allt blir klart inatt eller imorgon.
|
Fixar du en modern pilskylt med snedställd pil? :ber:
|
Hgv, du kan testa och göra reskins själv. :)
Jag lyckades (efter 7 år) att importera reskins med hjälp av denna guide: https://www.youtube.com/watch?v=MQNDWNfRn10 Gör ett försök och se om du lyckas! Själv har jag väl typ bara 2 saker kvar att lära mig: Lua-scripting och 3D-modellering. Annars tror jag att jag kan TS inom och utan! |
1 bifogad(e) fil(er)
Nädå, fortsätt bygga rutt istället. Det är kul att stödja med objekt, så fortsätt fråga! Sen om du vill att det ska gå fortare är en annan sak :oskyldig:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Lägger upp de här nu så du har något att göra ;)
Allt på bilden följer. Jag ändrade namn på gamla piltavlorna så att man har dem mer samlat. |
Brotavlor
2 bifogad(e) fil(er)
Rörlig bro samt stoppgräns.
Tavla för "kontrollerar bro" kommer vid annat tillfälle. Läs .txt! |
2 bifogad(e) fil(er)
Innehåller:
Uppehållstavlor med nummer på vit och blå bakgrund. 050 060 100 110 120 150 180 200 250 300 Säg till om ni saknar någon! Valde det vanligaste för SSB. Ändrat namn på U-tavlor. U-b/w är nu blå istället för vit och U är vit istället för blå. Stoppförbudstavla. När den läggs ut är den liggandes. Ni måste själva vända den upp, jag rekommenderar sen att ni skalar om tavlans bredd till 0.800. Den som känner för att scripta om det är hemskt välkommen! Piltavlor Alla piltavlor är samlade och har namnstrukturen "SE sign pil xxxxx" Piltavlor med svart bakgrund Modern piltavla med diagonal pil Läs .txt! Säg till om något saknas. |
2 bifogad(e) fil(er)
Ja undra var dessa kommer till hands :Fnissa:
--------------------------- Lite copyright ord: Alla mina repaints här får inkluderas i FREEWARE-rutter om inte annat sägs! All repaints here may be included in FREEWARE-routes if nothing else has been said! Ni får alltså inkludera filerna ni använder till eran rutt så länge filerna kan laddas ner helt gratis. Kom ihåg att detta är repaints, jag äger inte modellen, NewS är ägare till de flesta objekt som syns i denna tråd. I am not the owner of these models! |
1 bifogad(e) fil(er)
Det var märkliga skyltar det här, får väl bli lite av en allmän omålningstråd i framtiden ;)
Min (väldigt ofärdiga) version närmast i bild och den gammla längst bort. |
Fin färg! Lycka till!:tumupp: Tänker du fixa färgen på hjulen?
|
1 bifogad(e) fil(er)
Kanske det.
Samma ordning som förra gången med min (fortfarande väldigt ofärdiga) version närmast i bild och gamla längst bort. Pilar och dörr ska fixas sen är ena sidan klar. Någon som vet om det fanns några bruna A7or utan gula pilarna? |
Citat:
https://postvagnen.com/forum/index.p...ead&id=1085941 |
1 bifogad(e) fil(er)
Tack i efterhand!
Lägger upp en äldre bild på vagnarnas status. Har nyligen fixat en ny dator och det tar lite tid (och ork) att komma igång med allt igen. När det kommer till brunvagnar har jag gjort dessa:
|
:tumupp::tumupp:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Green Cargo Pure Performance-ommålningen är nu släppt, där följer Pure Performance och Ermewa med. Egentligen skulle bara GC varianten vara med men jag valde att fixa en bonusvariant då båda kan ses i flygbränsletågen. Dock lade jag mindre tid på Ermewa-målningen, så vissa detaljer kan saknas, men den duger.
Kom ihåg att vagnen som jag målat på kommer från betalrutten "Konstanz-Villingen" vilket måste vara installerad först. Jag ändrade också ADR-skyltens UN-nummer till 1223 (Fotogen) Download När det kommer till 80-talsvagnarna så är alla bruna varianter färdiga, jag har nu börjat på 90-tals blåa vagnarna, där kommer 4 varianter finnas; A7 90-tals blå äldre (med vita hörn och högre blått område) B7 90-tals blå äldre (med vita hörn och högre blått område) A7 90-tals blå nyare B7 90-tals blå nyare Hela paketet laddas upp på forumet när alla varianter är färdiga, under tiden kan ni ladda ner de bruna vagnarna på Project SSB's discord server, länk i signaturen. |
Ja juste, denna tråd finns ju. Kanske dags att använda den lite också :grin:
Även om det varit väldigt lite inlägg från mig här så kan jag säga att jag gjort lite sen senast. Det gömmer sig fler saker på Project SSB's discord för den som inte orkar vänta ännu ett år på en uppdatering ;) , länk i signaturen. 80-talsvagnar Repaint pack I början av 2022 jobbade jag bitvis med mina ommålningar för KMW's 80-talsvagnar, för tillfället så kan jag säga att de bruna vagnarna är helt färdiga. Därefter började jag med de två 90-talsblåa varianterna som fanns, och jag tror nog jag kan säga att den första varianten med vita kanter är färdig, medans den andra behöver lite mer jobb. När de blåa är klara släpper jag version 2 på discord. På bilden syns den första varianten. https://cdn.discordapp.com/attachmen...30021736_1.jpg Skyltar och tavlor Många tavlor har gjorts till Project SSB, och vissa passar också till andra svenska banor, så kanske släpper några av dessa senare. https://cdn.discordapp.com/attachmen...06233048_1.jpg Script Några månader sedan experimenterade jag med Kungsfisk's blå-vita X2, som saknar fungerande ATC. Genom att använda "grålles" .bin fil, som har fungerande ATC, lyckades jag delvis fixa den blå-vitas. Man har kunnat testa min fix rätt länge på min discord, men eftersom jag inte tror jag kan förbättra den mera så kan jag lika gärna låta er andra testa. Vissa problem kvarstår, det är upp till dig om du vill använda fix'en eller ej. Download: X2000 vintage ATC fix - TESTVERSION VIKTIGT: GÖR KOPIA AV HELA KFP-MAPPEN, Ersätter vintage_ub2x.bin och vintage_x2.bin! |
:Yeah:
Very nice work :tumme_upp: |
Thank's newS!
------------------ K-Trains släppte nyligen sin Vectron, ett fantastiskt lok som äntligen kan ersätta RSSLO's variant. Snälltåget är såklart ett måste för SSB :) https://cdn.discordapp.com/attachmen...24030027_1.jpg |
Snyggt Loket Loket Loket! :tumme_upp:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:35. |