![]() |
Wow! Ser riktigt spännande ut! :drool:
Var själv klar med kontaktledningsuppsättnigar på sträckan Arboga-Västerås Västra! |
2 bifogad(e) fil(er)
Har nu dragit spår från Skinnskatteberg till Fagersta, blev nästintill helnöjd med resultatet.
Dock så måste jag göra om några bitar mellan Frövi och Skinnskatteberg då det är några för branta backar och småfix där!:tumme_upp: |
Så fint. Bra jobba! :tumme_upp::drool:
|
1 bifogad(e) fil(er)
OSer bra ut i grunden! Men vill du gå Fagersta helt rätt så får du flytta växelkrysset lite. Växlarna från spår 5 och 1 fortsätter så att säga in i växelkrysset, om du förstår hur jag menar. :)
Växlarna ska vara tvärare, alla växlar i Fagersta är 40-växlar. Ett sidospår för lite, spår 1, 2, 3 och 5 är huvudspår (spår 4 är upprivet, du har fått med tomrummet där det låg helt rätt. Utanför spår 5 ligger spår 6 och 7 som främst används för uppställning av motorvagnar. Slutligen saknar jag bamverkssticken som går ut en kort bit från spåret längst till vänster i bild och går längd med lastkajen på bangårdens norra sidan i Skinnsbergsänden. :) Ursäkta att bilden blev på fel ledd. |
4 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Ska lägga in skyddsväxeln vid spår 5 där! |
Hur gjorde du korsningsväxeln? Fyra växelmotorer istället för en. Fungerar den?
|
Citat:
Den blev större här vilket resulterade med att den såg bättre ut men den har samma konstruktion, har lite ont om plats vid Fagersta ;) |
Och så här gör jag. Länk
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
EDIT: Ja, nu blev det väldigt mycket bättre! |
Fråga
2 bifogad(e) fil(er)
Hur skriver man på signaltavlorna? T.ex Skg 2/3? (om det ens går)
|
Citat:
|
Citat:
|
ADDE, Har du börjat byggt landskap än?
Isåfall kan inte du merga rutterna så snart du kan så att jag kan använda mig av samma assets, så att vi inte använder olika träd från olika rutter t.ex. :tumme_upp: |
Nej, jag har inte börjat bygga landskap ännu och jag har en bit kvar innan jag sätter igång.
Därmed så är det du som sätter upp standarder för landskapsbygge. Kolla gärna runt bland de redan ibockade assets som redan använts, t. Ex Ukts. Eller ta mannheim-karlsruhe. En rutt jag har tänkt använda assets ifrån. |
Citat:
|
Well, jag har inte spelat TS på ett tag och det lär nog dröja innan jag är på spåret igen. Fick ett jobb sedan ca. en månad tillbaka och av den tiden som blev över går till Minecraft, där jag får idéer efter idéer!
|
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Har inte haft speciellt mycket tid att bygga nu på sistone pga olika skäl, men jag har nu börjat bygga lite kring Skinnsberg och vid stationen ser det ut så här just nu :)
|
Wow! Det här såg extremt vackert ut!
Har du planer på att använda banvall likt de som Totte har på sina banor? jag tänkte använda det på den befintliga sträckan vid ett senare skede. EDIT: var inget, såg att du använder banvall på bilder längre upp. Ska nog börja bygga lite efter jobbet på min bana. främst sätta klart signalerna. m.m. När allt det är klart kombinerat med vad du har gjort om med nuvarande release av banan (inkl. din bana) så publicerar jag en ny release med våra byggen kombinerat! Obs! Bygg inget kring Arboga station och öster om det! allt det kommer att försvinna och skrivas över med mina objekt! |
Citat:
|
Okej, jag tänkte se hur läget ser ut med min version imorgon när jag kommer hem från jobbet. (Klockan är mycket och jag ska nu sova snart så jag kan jobba imorgon.) Jag tror inte jag är signalmässigt färdigt med banan. Målet är nog att närma mig Västerås utan att sätta igång med bangården, sedan ger jag dig en headsup för en merge.
Tackar för länken! Laddade ner senaste .rwp och har sparat den i min dator. kollar igenom den imorgon. är det en klon av Mälardalen eller direkt redigerad på Mälardalen? (Risk att min rutt skrivs över... bäst att ta backup i vilket fall) |
Citat:
EDIT: la upp en till version nyss, inga stora förändringar utan det är bara lite mer scenery! :) |
Snyggt bygge Fippe!
Vart skaffade du stenblocken på den andra bilden? |
Citat:
|
Byggt om Fagersta C
6 bifogad(e) fil(er)
Igår bestämde jag mig för att bygga om hela Fagersta C då jag inte var nöjd med resultatet, Jag gjorde nya spår så att alla var i samma höjd och satt dit helt ny kontaktledning!
Satt även ut Signalering österut samt kontaktledning |
2/4 och 3/4 ska stå ca 100 m längre bort från första växlarna och 1/6 har en tillhörande medgivandedvärg, annars är tågklarerarn nöjd! ;)
|
Citat:
|
Har du lagt ner ommålnings projekten
Det började så bra, tog orken slut sen ?
Tänker på Da..... |
Citat:
|
Video mellan Skinnskatteberg - Ängelsberg
Jag gjorde en video igår när jag kör mellan Skinnskatteberg och Ängelsberg!
Notera att många av vägskydden är buggade och jag måste placera ut nya och jag är inte ens nästan färdig overall!!! Länk: Skinnskatteberg - Ängelsberg |
Citat:
Jag har sett filmen nu. Bra byggt och spårläggning. Om bommarna ja, de funkar inte riktigt om man kör långa tåg. Pröva med bara fyra vagnar och testa. ;) |
Riktigt snyggt! Blir verkligen stor skillnad med riktig terräng.
:tumme_upp: |
Citat:
Fortsätt så! :) |
Känner igen mig, snyggt! :tumupp:
|
Jag må ha slarvat bort min stärcka Arboga-Västerås, för den blev visst överskriven av Fippes rutt, då vi har samma "källa" men bygger åt olika håll...
Jag ahr förvisso en klonad rutt men den fungerar inte för mig, och TS säger ju aldrig varför... Aja, bara bygga om på nytt sedan... |
Citat:
|
Det vore underbart! Får ta och ladda ner den sedan när jag kommer hem efter jobbet!
|
1 bifogad(e) fil(er)
Well, jag fick allting att funka, så jag kan nu fortsätta där jag sist slutade.
...men jag hamnar alltid vid Skinnskatteberg av någon märklig anledning, med dina assets o höjddata kvar! :Fnissa: |
Citat:
|
Citat:
Nu är signalleringen hela vägen till köping (från Arboga) klar! En backup har nu gjorts och en kopia av backupen ligger nu på google drive. Den som vill prova på att merga min och fippes rutter med RW merge tool kan skicka ett PM till mig så fixar jag downloads. Tänk på att våra olika versioner är samma rutt som grund och de vill skriva över varandra om du läser in bägge! installera fippes rwp-fil och klona den inne i TS, därefter lägger du in min .rar backup som skriver över orginalet. Varken min eller fippes olika varianter är långtifrån klara för en första release. Jag vet inte vart fippes mål är, annat än att han har ambitionen att länka ihop Fagersta med Kolbäck. Själv vill jag bygga ut till Sala innan jag är nöjd med själva spårläggningen! En sak som jag VERKLIGEN saknar är denna signal-tavla längst till vänster i bilden nedan, samt Avgångsförslignalen, som används i bl.a. Köping! http://jvgfoto.se/foto/00007626qs.jpg |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:08. |