![]() |
Läckert! En fråga bara, håller du på med sovvagn?:drool:
|
Citat:
|
Kul! Då blir det kul att köra "Nordpilen"! :drool:Om det går att måla om MA från grön till brun.
|
Mycket tjusigt!
|
Mycket tjusigt! :) ska bli trevligt att koppla på dessa vagnar efter loket :)
|
Kul att du använder min rutt Trollhattan!:tumupp:
Max hastighet på vagnarnavar väl 120 km/t? På senare åren höjdes till 130 och ännu senare 160. De bytte boggierna. |
2 bifogad(e) fil(er)
Tack för trevliga kommentarer! :)
Närstudie och då hittar jag såklart fler "att göra-saker" men det hör ju till... Dörrarna är ju helfel ser jag nu och det måste vara invändigt tak.. osv osv men arbetet går framåt i alla fall. ja det här är ju originalboggisarna, så det blir sth=120 på dessa... Nordpilen eller Lapplandspilen? Och ja ett brunt Ma skulle sitta fint till ett sådant tågsätt ja... |
Snyggt! :) vilka 6 vagnar är det som kommer i första släppet?
|
I första släppet kommer dessa:
- BCo11 - Co8c - Co8d - Co8e - Co9b - Fo4 3-klassarna är i ärlighetens namn ganska lika varandra, det är den inre planlösningen som skiljer men dom är exteriört lika. Till nästa släpp i någon ordning, inget ristat i sten till eller från men ganska konkret ändå: - Do5 - ACo4 - Bo4b - Bo5b - BCo7 - Co14 - Rco1 - Ro3 - F5 Sovvagnar har jag inte kollat in vilka än, men dom ska in nånstans oxå. Blir som jag jobbat med C3d-C3g-vagnarna, nya vagnar tillsammans med att alla grundmodeller blir mer detaljerade för var gång. Enklast så, då får man uppdateringarna automagiskt med de nya vagnarna. Önskemål är naturligtvis alltid intressant. :) |
Låter spännande :) Det är en bra blandning tycker jag, sittvagn och restaurangvagn och resgodsvagn och sovvagn. Lite som ett Märklin-startkit :D
B6 är visserligen tillverkad på 40-talet men börjades konstrueras i slutet på 30-talet så det är väl lite av ett gränsfall där. Men det kan vara en intressant vagn just för kortare sträckor :) |
Citat:
B6 ja... En helt egen modell, så den kanske är naturlig tillsammans med Co13 och F5. F5 har jag ju dock listat upp eftersom den är så brett använd och många blev byggda... Just det, den gjordes ju faktiskt av Heljan också. Attraktiv på Tradera-marknaden idag... |
Ser riktigt bra ut ser fram emot att få dra dem till D loket.
När D loket kommer ut och vagnarna också |
1 bifogad(e) fil(er)
|
Mycket trevligt, tackar så mycket för dom :tumme_upp:
|
umm... vart hittar man dem i objekt set-filtret? Jag hittar inte vagnarna... :/
|
Iklickat "Mazz" först såklart.
Sen heter dom "MAZ ...." |
Jag hittade dem. men tack ändå!
Lite förvirrat till en början då de öppna vagnarna började på "SJ ..." |
Citat:
Men ja, det är nog bra att ha samma början, ändrar det till nästa beta |
1 bifogad(e) fil(er)
Betan uppdaterad:
http://www.littsb.se/temp/Mazz_30t_beta.rwp I listan finns nu dels "SJ_MA30t_***" och dels MAZ***... Dom som heter det förstnämnda har kommit lite längre. :) |
2 bifogad(e) fil(er)
Nästa medlem i 30t-familjen, postvagnen Do5 tillverkad i tre exemplar och levererade 1933. Ingen "volymvagn" således, men lite trevlig tycker jag. En av de första byggena jag började med (fråga mig inte varför jag valde just denna vagn då.... nu poassar den bättre när 30-talarna börjar bli klara...)
Är lite rå än, ska till några få fönster och så dörrarna såklart. Kommer med i nästa beta. |
Är projektet dött?
|
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Då rör sig projektet lite granna igen. Mer detaljer, de "halvfärdiga" vagnarna ska exporteras så alla kommer till samma status. Lägger snart upp nästa version.
|
svarta lok till TS
Hej Mazz
Long time.... Skall du lägga ner dina projekt till TS ? Dom nya rutterna som kommit till TS är verkligen ett lyft för TS 2017 DTG, där finns ju inget kul att köra på.:vetej: Jag tror inte DTG har hamnat ur vaggan ännu... Kanske om ett par år.... Det skulle ju verkligen behövas i alla fall ett Svenskt ånglok :ber: Allt behövs till TS 2017, fram för mer Svenska lok mm:) Tänk bara på hur mycket pengar som många spenderat på add-ons till TS . |
Nej då, jag bygger vidare. Klart jag bygger med TSW som mål, men TS2017 klarar ju modellerna fint också, så inget hindrar mig från att bygga vidare till TS2017.
Visst höjer jag ribban vad gäller vad jag tycker är rimligt med polygoner, men som sagt det känns inte som nått problem. |
Tack för ett rakt svar
Det låter lovande.:applad:
Då kanske man snart får se den där fina modellen av ett E-lok (ånglok) ;) |
2 bifogad(e) fil(er)
Betan uppdaterad och nu är alla sittvagnarna i samma skick, betydligt "helare" än förra betan. Resgodsvagnen och postvagnen (ny denna beta) står härnäst på agendan. Glömde dock ändra vad som står i listan, så dom finns på två ställen som förra gången. Gamla betanedladdningsfiler borttagna.
Nedladdning: http://www.littsb.se/TS/30t_20170626.rwp :) |
Wunderbaum :-)
:tumme_upp:
Helt fantastiskt vad det börjar röra på sig, många :tumupp::tumupp::tumupp::tumupp::tumupp: bild från "Stevens Pass" ruskigt fin rutt. I brist på Svenskt passande lok, så lånade jag ett från Norge. https://www.pixeltopic.com/files/201...zikucyprpi.jpg https://www.pixeltopic.com/files/201...efeovvwvaa.jpg |
Tackar för dessa!
|
Hej Mazz!
Tack för de fina vagnar! :tumupp: Jag testade dem i Standardscenario och dörrar öppnas inte och inte heller passagerare-ut och in. Tåget blir fast i Mellerud. |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
|
Hej Mazz.
Bra gjort. Snyggt som bara den. Mvh. bengt |
1 bifogad(e) fil(er)
Tack Bengt :)
Fortsätter tjata lite 30t... 2 nya vagnar i familjen i verkstan, vad är det för sort? |
Ingen aning om betäckning.
Ser ut som Resturangvagn och kanske en Sovvagn. Kombinerad gots och passagerare borde göra det komplett. |
En Ro3 och en Bo5 vagn.
|
Citat:
@smajlet: det byggdes nog inga kombinerade resgods och sittvagnar i 30-talsgenerationen, det är framför allt de tidigare trävagnarna som hade denna kombin plus ett fåtal i 40-talsgenerationen. |
1 bifogad(e) fil(er)
Konstaterar att jag måste göra innerväggarna synliga på längre håll, annars blir det hål i vagnarna på håll...
|
2 bifogad(e) fil(er)
Bo5b 2860 tillräckligt klar nu för att packa. Lite annat gjort oxå, som vanligt. DL-länk kommer strax.
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:41. |