Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Trollhättan 2 släppt!! (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=32010)

Pierre 2012-02-17 13:35

1 bifogad(e) fil(er)
Installerade xtracks igen och testa aktvivteten Herrljunga-Uddevalla med X12. Nu gick den att köra helt utan problem...skönt!

Har upptäkt nått konstigt. I Trollhattan_2 mappen ligger det en massa W-filer. Ska dom in i World mappen? Jag har låtit dom ligga kvar där dom ligger och jag kan köra, men men...

Totte 2012-02-17 13:42

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 256543)
Installerade xtracks igen och testa aktvivteten Herrljunga-Uddevalla med X12. Nu gick den att köra helt utan problem...skönt!

Har upptäkt nått konstigt. I Trollhattan_2 mappen ligger det en massa W-filer. Ska dom in i World mappen? Jag har låtit dom ligga kvar där dom ligger och jag kan köra, men men...

Hej!
Ja, World-filerna ska vara kvar som de är, orsaken är trådlösa spåren i vissa ställen.
Skönt för dig att rutten funkar.

Remy 2012-02-17 14:27

Er det noen som kan forklare meg hvilken stasjoner toget stopper på mellom Göteborg C-Herrljunga
Herrljunga-Uddevalla C
Göteborg C-Uddevalla C
Göteborg C-Mellerud
Göteborg C-Lilla Edet

vil ha stoppe mønster på hurtig tog og lokaltog
vet noen hvor jeg kan laste ned svensk damplok??

når det gjelder stoppe mønster så har jeg prøvd sj.se men får ikke hvite hvilken stasjoner toget stopper på bare avgang og ankomst samt priser

micke321 2012-02-17 15:19

Du kan inte köra raka vägen mellan Göteborg & Herrljunga... Utan du får köra Göteborg - Öxnered - Vänersborg - Herrljunga.

Remy 2012-02-17 15:40

jeg viste at jeg måtte kjøre Göteborg-Öxnered-Vänersborg-Herrljuna men trenger stoppe mønster for hurtig tog og lokaltog slik at jeg kan stoppe på de samma stoppesteden som togene gjør i dag for det likker jeg å gjøre når jeg kjører på MSTS så det blir mer eller mindre riktig

bönan 2012-02-17 16:24

Det finns inga direkta tåg Herrljunga - Göteborg den vägen. Alla direkttåg går över västra stambanan Herrljunga - Alingsås - Lerum - Gbg. En bra sida att hitta tidtabeller för hela europa är tyska DB:s hemsida::)

http://www.bahn.de

Totte 2012-02-17 16:25

Här kan du studera tågväg och tidtabeller. Lycka till!
http://resplus.se/Resplus/tidtabeller/

Totte 2012-02-17 16:53

Citat:

Ursprungligen postat av Remy (Inlägg 256546)
Er det noen som kan forklare meg hvilken stasjoner toget stopper på mellom Göteborg C-Herrljunga
Herrljunga-Uddevalla C
Göteborg C-Uddevalla C
Göteborg C-Mellerud
Göteborg C-Lilla Edet

vil ha stoppe mønster på hurtig tog og lokaltog
vet noen hvor jeg kan laste ned svensk damplok??

når det gjelder stoppe mønster så har jeg prøvd sj.se men får ikke hvite hvilken stasjoner toget stopper på bare avgang og ankomst samt priser

Hej!
Rutten som inte har spåren är Gbg-Uddevalla (Bohusbanan).
Till Lilla Edet är i verkligheten bara godsspår till SCA pappersbruket. Det fanns passagerartrafik till Lilla Edet, men jag byggde åter i simulator.
Resten kan du kolla TågPlus.

Remy 2012-02-17 17:56

Oki da skal jeg søke litt på resspluss.se for å se hva jeg finner bra at du bygde banen til Lille Edet da kan jeg kjøre godstog der det blir bra

men hvor kan jeg finne svensk damplok har prøvd meg på Banbyggarna.se men fant ingen vanlig damplok jeg husker at det var en side som hadde svenske damplok men jeg husker ikke hvor det var

micke321 2012-02-17 18:38

Med rutten NMJ följder det med SJ Litt B. http://www.banbyggarna.se/msts/Rutter/NMJ.htm

Sen i filarkivet finns ett antal ommålningar till svenska ånglok. http://e-buzz.heidling.se/files/html/msts-menu_swe.html

bönan 2012-02-18 00:18

Hej Totte! Nu har jag testkört lite runt Göteborg och allt fungerar bra, inga problem alls! Imorgon ska jag köra hela rutten Oslo - Göteborg och det ska bli jättespännande. Det enda jag har märkt är att station Liseberg fattas. Den ska ligga i tunneln som leder från Gbg C till Mölndal.:)

Sen saknas fortfarande station Sonsveien mellan Kambo och Vestby, har jag märkt. Men det gör inte jättemycket, och rutten är jättefin! Kan inte längta tills imorgon när jag får testa...:tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp:

bönan 2012-02-18 14:47

1 bifogad(e) fil(er)
Nu har jag kört hela rutten i ett svep och allt fungerade jättebra, inga felmeddelanden alls!

Två saker jag har märkt bara:
1: När man kör in till Trollhättan norrifrån visar signalerna kör 40 långt före stationen.
2: På många järnvägsövergångar ligger vägen för högt så att spåret inte syns, se bilden.

Rutten var utöver dessa två pluttproblem helt fantastisk, du är verkligen duktig som har byggt så lång rutt! Ser fram emot att utforska resten av linjerna i rutten, och sen kanske jag gör några aktiviteter också!:tumme_upp::tumme_upp:

micke321 2012-02-18 15:25

Nä vägen går över spåren så brukar det vara för att det har blivit fel med new roads... Testa att installera om det och tsecton v41.

Totte 2012-02-18 15:31

Hej Bönan!
Bra att det gick felfritt! Jag la märke till att du bytte spårtexturen. Kan vara så att det påverkade så vägen går över spåret.
Det är riktigt att signal 40 är förberedd till växlarna efter stationen.

bönan 2012-02-18 15:37

Jag ska testa att byta tillbaka spårtexturen, och se om det hjälper.:)

Micke 321: Varför tsection 41? Nyaste är 44.:)

ante 2012-02-18 17:51

Hej!

Har nu passerat Kornsjö gr och allt funkar perfekt. Har dock en lite fråga ang lastning av resenärer, när man kommer till en station och ska lasta brukar det vara ca 30 sek. När jag kom till Trollhättan så var det 8 min, ska det vara så ?

Hälsar
Anders

Totte 2012-02-18 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av ante (Inlägg 256642)
Hej!

Har nu passerat Kornsjö gr och allt funkar perfekt. Har dock en lite fråga ang lastning av resenärer, när man kommer till en station och ska lasta brukar det vara ca 30 sek. När jag kom till Trollhättan så var det 8 min, ska det vara så ?

Hälsar
Anders

I Trollhättan går passagerarna av och på knappt 4 min.
Det måste vara annat fel, kom du för sent eller stannat tåget för tidigt?

ante 2012-02-18 18:01

Stannade ca 30 meter från signalen, var kanske 1 min sen.

bönan 2012-02-18 18:15

Det beror på tåget och hur många passagerare som man har ställt in för varje perrong i AE. I Trollhättanrutten har jag sett att många perronger har inställt på 50 eller mer, det ska normalt sett vara 20. Ändra genom att högerklicka på en plattform i AE.:)

Totte 2012-02-18 18:45

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 256645)
Det beror på tåget och hur många passagerare som man har ställt in för varje perrong i AE. I Trollhättanrutten har jag sett att många perronger har inställt på 50 eller mer, det ska normalt sett vara 20. Ändra genom att högerklicka på en plattform i AE.:)

Hej!
Ändra helst inte för då avviker det från andras aktiviteter.

ante 2012-02-18 18:52

Ok, ska köra vidare och se om det händer igen.

Hälsar
Anders

bönan 2012-02-18 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 256650)
Hej!
Ändra helst inte för då avviker det från andras aktiviteter.

Nej, det är bara om man ändrar i Route Editor. Man kan ändra i AE och då sparas det bara i den aktivitet man håller på med.:)

micke321 2012-02-19 12:20

anledningen till Tsection 41 är för att den är beprövad :)

Den senare har ju många haft problem med. Har du hört om 44an ska fungera bra?? Och vart hittar jag den?

bönan 2012-02-19 12:36

Citat:

Ursprungligen postat av micke321 (Inlägg 256690)
anledningen till Tsection 41 är för att den är beprövad :)

Den senare har ju många haft problem med. Har du hört om 44an ska fungera bra?? Och vart hittar jag den?

Det var en del strul och kom många versioner efter varandra, 42 och 43 innehöll diverse fel, men 44 ska fungera, och fungerar iaf bra för mig. Finns på bl a train-sim.com och uktrainsim.com.:)

Totte 2012-02-19 16:07

Jag har ver.38. Senare version ger mig massa problem. Så jag kan inte ladda hem rutt som kräver senare version.

Totte 2012-02-20 19:23

:Yeah: 130 nedladdningar hos Oldtimersklubben på fem dagar! :Yeah:

bönan 2012-02-20 19:26

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 256786)
:Yeah: 130 nedladdningar hos Oldtimersklubben på fem dagar! :Yeah:

Inte illa!:applad::applad: Min rutt i första versionen har fått 190 och den har legat i över ett år!;)

ante 2012-02-21 17:11

Hej!

Har kommit till Halden. Vid avg från Halden visar dvärgsignalen lodrätt kör men när jag passerar denna så avslutas aktiviteten och det kommer upp att jag ignorerade ett stoppljus.
Något tips?

Hälsar
Anders

Totte 2012-02-21 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av ante (Inlägg 256828)
Hej!

Har kommit till Halden. Vid avg från Halden visar dvärgsignalen lodrätt kör men när jag passerar denna så avslutas aktiviteten och det kommer upp att jag ignorerade ett stoppljus.
Något tips?

Hälsar
Anders

Hej!
Är det din egen aktivitet eller min? Vilken spårnummer och vilken riktning? För mig funkar bra.

Totte 2012-02-21 23:14

Hej!
Jag fick veta att BanByggarna fått 914 nedladdningar hittils. :Yeah:

ante 2012-02-22 17:19

Hej!

Jag har gjort en egen aktivitet med ett IC-tåg från Göteborg till Oslo(ingen mötande trafik).
Har använt pathen snabbtog Göteborg-Oslo som medföljer rutten.
När jag kommer till Halden så går tåget in på sp 2. I slutet av perrongen sitter en dvärgsignal som visar lodrätt kör. När man lastat och ska köra vidare så när man passerar denna signal så avslutas aktiviteten med att man kört mot rött ljus.
Har även en fundering av mina tidigare inlägg om att det kommer fram 2 paths med ungefär samma namn i AE, en som heter snabbtog Goteborg-Oslo den andra snabbtog Göteborg-Oslo.
Ska man kanske ta pathen snabbtog Goteborg-Oslo istället ?

Hälsar
Anders

Totte 2012-02-22 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av ante (Inlägg 256896)
Hej!

Jag har gjort en egen aktivitet med ett IC-tåg från Göteborg till Oslo(ingen mötande trafik).
Har använt pathen snabbtog Göteborg-Oslo som medföljer rutten.
När jag kommer till Halden så går tåget in på sp 2. I slutet av perrongen sitter en dvärgsignal som visar lodrätt kör. När man lastat och ska köra vidare så när man passerar denna signal så avslutas aktiviteten med att man kört mot rött ljus.
Har även en fundering av mina tidigare inlägg om att det kommer fram 2 paths med ungefär samma namn i AE, en som heter snabbtog Goteborg-Oslo den andra snabbtog Göteborg-Oslo.
Ska man kanske ta pathen snabbtog Goteborg-Oslo istället ?

Hälsar
Anders

Ja, testa den! Den funkar bra för mig i alla fall. En fråga vad har IC för tåg?

ante 2012-02-22 19:14

IC-tåget har Rc6 1408 som dragkraft och 9 pass-vagnar.
Ska göra en ny aktivitet med den andra pathen så får vi se var som händer.

Hälsar
Anders

Totte 2012-02-22 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av ante (Inlägg 256905)
IC-tåget har Rc6 1408 som dragkraft och 9 pass-vagnar.
Ska göra en ny aktivitet med den andra pathen så får vi se var som händer.

Hälsar
Anders

Ja, om det fortsätter så, installera om rutten igen.

kpf93 2012-02-22 20:15

Bara jag som inte får upp några aktiviteter? Eller är jag helt ute och cyklar? :P

Bombardier Train 2012-02-22 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av kpf93 (Inlägg 256911)
Bara jag som inte får upp några aktiviteter? Eller är jag helt ute och cyklar? :P

Aktiviteterna finns zippade under Trainsimulator\Routes. Du behöver bara dubbelklicka på filerna så installeras dem! :)

Totte 2012-02-22 22:52

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 256912)
Aktiviteterna finns zippade under Trainsimulator\Routes. Du behöver bara dubbelklicka på filerna så installeras dem! :)

Och läs text-filen "Train to Activiy"!

ante 2012-02-25 19:00

Hej!

Testade att ta pathen Snabbtog Goteborg-Oslo i stället för Snabbtog Göteborg-Oslo och det gick bra när jag lämnade Halden. Kan man ta bort pathen Snabbtog Göteborg-Oslo eller behövs den till någon medföljande aktivitet?

Hälsar
Anders

Totte 2012-02-25 19:09

Ha båda patharna kvar.

ante 2012-02-25 19:19

Ok!

Hälsar
Anders

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:49.