![]() |
Citat:
|
Ja, det vart riktigt snyggt detta, Lennart! :) :drool:
|
Citat:
Får man ingen svar?:vinka: |
Citat:
Att han bara är intresserad av att bygga till Trainz, men är beredd att släppa sitt material vidare för andra tågsim. Så om du fixar någon, som är intresserad av att konventera hans material till RW, så är nog problemet löst. |
Citat:
|
Här har du mina bilder tagna under tåg150 i Gävle 2006.
https://www.dropbox.com/s/872x81hoodry6yz/HG.rar |
Tack Micke ...
... där finns en del som går att utnyttja:applad:
|
Så bra... Tog dem för att fixa min egen version av HG till MSTS. Men aldrig tagit mig tid.
|
Kanske release ...
5 bifogad(e) fil(er)
... har jobbat på med Hg och hytt då och då när jag haft tid och projektet utveckar sig väl.
Detta blir ju en "makeup" av emges lok men med betydligt mer utvecklad funtionalitet. Litt Hg togs ju fram av SJ i slutet av 1940-talet för att dra lokalpersontåg på elekrifierade banor med svag banunderbyggnad - så den version jag gör blir en välputsad, polerad och vaxad variant. Hytten blir fullt ut körbar från båda körpositionerna. Detta har blivit möjligt tack vare utveckling av rätt avancerade animerade reglage. Jag bifogar en bild på hytten i framläge (bakläget är i stort sett likadant). Att jag fått detta att fungera är mycket Svenolovs förtjänst - utan hans generella skript hade det aldrig gått - TACK Svenolov! Några bilder från utsidan också. Jag förväntar mig inte några ovationer, det slutade jag med när detta forum "stagnerade" för ett bra tag sedan :confused: Fortsättning följer: |
snyggt :tumme_upp: tror nog att med tanke på hur många vi är som gillar att måla saker både renare och smutsigare lär nog varianterna stiga i sinom tid ;)
|
Nämen lan, de e ju jättesnyggt! Bra gjort!:tumupp:
|
Gammalt blir som nytt, dessutom med möjligheter att "föråldra" själv om man vill, snyggt jobbat :applad:.
|
Ja, detta blev väldigt snyggt Lennart! :ber::drool:
|
Bilderna var synnerligen intressanta. Förstår jag dom rätt så ligger både pådrag och broms i ett och samma reglage. Detta bör väl innebära att man motorbromsar tågsättet. Eller finns en vagnsbroms dold någonstans, kanske under den i min musiksmak hemska synten
Det här med synten kan väl betraktas som en arbetsmiljöfråga. Varför finns inget skyddsombud med i loket, vad säger arbetsgivaren och vad säger Arbetsmiljöverket. Ett underbar lok, LAn. Nisse (som hellre sett en 78-varvare i hytten) |
Ingen motorbromsning, Hg lok ska ha en bromsventil till vänster om pådragsreglaget, i dom lok jag har varit uppe i har det alltid rört sig om en D3L.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:53. |