![]() |
Nej, det är fel! Det ska vara tvärtom.;)
|
Jaha ...
1 bifogad(e) fil(er)
... och vad är "tvärtom" - förklara för en gammal trögtänkt byggare :Fnissa:
Upptäckte just att IORE har buffertar av rejäla mått, inte för att de behövdes i normal drift, kanske för att flytta på vagnar med normalkoppel eller som "renfösare", av storleken att döma skulle de nog klara en älg eller en Lloyd -56 också, Steve kanske vet? :grin: |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Härliga "Samiska" namn ...
2 bifogad(e) fil(er)
på vissa lok:
(sista för idag, jag lovar) |
Enligt 2 bilderna på inlägg 15, så visar strålkastarna på loket åt det håll och den andra bilden lyser röd strålkastare så tror jag du fattar.
|
Nej jag fattar inte, bilderna i inlägg 15 är gamla nu! Pantoläget har inget med strålkastarna att göra. Det lok man befinner sig i har strålkastarregglagen, den andra halvan har endast slutljus. Pantograferna lyder de tre stegen på pantoreglaget.
Har jag eller du missat nåt :confused::confused::confused: Citat:
|
Okej! Då ska jag inte störa dig. Gör som du vill.:)
|
Musstänker att det skiljer en del mellan MSTS, RW och Trainz när det gäller pantografer och lyktor/slutljus, och det Lennart gjort nu stämmer bra enl mig! men snacka om att loket såg tomt ut utan buffrerna, dem gör verkligen massor :rolleyes:
//Jocke på mobilen |
Lite spartansk inredning ...
4 bifogad(e) fil(er)
... som syns utifrån tycker jag man skall ha, det är få polygoner och nån extra textur men det tycker jag det är värt, liksom animerade vindrutetorkare. I Driver tillkommer ju Ekans Lokis som sitter och viftar också!
|
Färska "bulletiner" ...
4 bifogad(e) fil(er)
... om vad som finns mellan Iore-enheterna, och varför.
Bild 1 visar verkligheten mellan Iore-delarna (Det är synd att man inte kan modellera ALLT :mad: - men det är nog tur för annars blev man väl tagen av "PolygonPolisen" :Fnissa: Bild 2 visar den "nakna" sanningen på modellen :mad: Bild 3 visar att Iore-enheterna är byggda för att kunna gå som ensamlok och dra malmvagnar (normalt koppelavstånd i bakändan). JoJo |
Kraftöverföringen till boggierna...
1 bifogad(e) fil(er)
... på IORE är ett under av teknik. Ni som vet allt om kardaner, differentialer och kuggdrev vet säkert hur det fungerar inuti, jag försöker gestalta hur det ser ut utifrån.
|
Nu är jag rätt nöjd med IORE ...
3 bifogad(e) fil(er)
... den senaste färgsättningen och vackra dekor ! 45 meter ren råstyrka som lämnat sina föregångare efter sig :tumme_upp:
|
´Det var hiskeligt dött på forumet idag ...
1 bifogad(e) fil(er)
... men det kanske det skall vara på Alla Helgons dag :confused:
Min lilla "helgongärning" är att förse Ior med riktiga vindrutetorkare så stakars Lokis ser nåt i höstrusket. |
Många sitter väl och drömmer om...
4 bifogad(e) fil(er)
TS2014 och allt löftesrukt som kavlas ut om den, men jag bygger envetet vidare med TS2010 vers. 3.3 till vidare.
Att få en enginespec. att stämma både i CAB och DCC mode är förvisso inte lätt men jag har lyckats rätt bra med IORE i dag. Målet är att kunna dra ett fullastat malmtåg med 68 F040-vagnar i 50 kph (8340 ton tågvikt) och samtidigt kunna hantera ett ensamt IORE-lok (180 ton) utan att det blir en "Dragster". Loket får inte slira, inte ens med full tågvikt (datorstyrt AntiSlipSystem) Jag använder RC-hytten som testhytt, (8 körsteg, tåg och lokbroms). Körsteg 1 och 2 används för ensamt lok och korta tåg, körsteg 3-8 för tunga tåg. Och tänk, det fungerar ganska naturtroget. Lite bilder med full tågvikt: |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:08. |