![]() |
Testa att utöka hur mycket minne editorn har tillgång till, t.ex. 1024 mb. :)
Finns en guide som förklarar hur man gör här: http://msts.steam4me.net/tutorials/xtra_mem.html |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Så här har jag skrivit i egenskaperna: |
Synd att det inte fungerade heller.
Försök med nedanstående (ändra lite i registret som har med editorns fönsterstorlek att göra). 1. Öppna registereditorn (sök efter det i sökfältet vid startknappen). 2. Ta backup på registret innan du börjar (Välj Arkiv ---> Exportera ---> Markera 'Alla'. Ange också ett namn) 3. Tryck CTRL + F och sök efter HWRenderer. 4. Scrolla ner till nycklarna editor main window height / width. 5. Högerklicka på 'editor main window height', välj decimal-bas och ange 540 som data. 5. Gör likadant med 'editor main window width', men ange 646 som data istället. Hoppas guiden var någorlunda förståelig. :) |
Citat:
När jag klickar "ja" och kontrollerar decimaldatan upptäcker jag att den har ändrat 540 till en 10-siffrig kod. Detta händer inte när jag ändrar i Width till 646. Hur gör jag nu? :) |
1 bifogad(e) fil(er)
Jag ser målsökning verkar inte stämma, tror jag.
Pröva enligt bilden och skriv 1024 eller 2048 istället för 512. |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Högerklicka därefter på Ändra binära data och kontrollera att det står 0000 1C 02 00 00. Ser det ut såhär nu? :) Bifogad fil 61276 |
Nu fungerar editorn :) :)
Stort tack ska ni ha för att ni tog er tid till att hjälpa mig :tumme_upp: |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:59. |