![]() |
Får inte Värmefinkan att fungera i Trainz 2009. Någon som vet hur jag kan göra?
:confused: |
Citat:
|
Står frågetecken och röda utroppsteckan framför: kuid numrerna om man går in i Asset Dependencied. Visar man dem i mainlist, är det röda utroppsteckan framför: 2axlar bromsad, markskugge bibliotek och texturegroup.
Sedan är gult utropstecken framför f5boggi |
Gå in till de 3 asseten och kolla "view errors..." och tala om vilka felen är !!!!
|
På det med röda utropstecken står det såhär: Error: This asset has a trainz-build number which is not recognised by this tool. Det är markskuggebibliotek, Engineconfig 2axlar bromsad och Sv1 texturegroup.
F5 boggi, med det gulmarkerade utropstecknet saknade bara tidsepok, vilket jag lyckades rätta till. |
Mycket skumt ?
Normalt fungerar trainzbuild 3.3 till TRS2009. Prova med att ändra taggen trainbuild i config till 3.1 , det kanske hjälper?
|
Det står 3.1 nu.
|
Citat:
Gula utropstecken är bara varningar, dom kan man strunta i om man vill, grejorna funkar ändå. |
1 bifogad(e) fil(er)
Ändra till 2.9 och då fick jag bort utropstecknen. men nu ser det ut såhär.
Provade att ladda ner T41an också och vart lika dant där. |
|
1 bifogad(e) fil(er)
Nu har jag lyckas fin Sv1an i spelet. Ändrade trainz-build nummret till 2.9 så fick jag det att funka. Men den blir genomskinlig. Likadant z43an.
Går det att åtgärda på något sett? |
Citat:
|
Okej, tack för hjälpen :)
|
Mesh-Table
Citat:
|
Citat:
"Prova att leta inne i filen. Öppna den i explorer eller KKP och se om det finns ett nät, vilket är en fil med ett pm eller IM. Om du måste konvertera den till pm IM är nya maskor, måste du göra så om Trainz Viewer2 Mesh och denna andra PM2IM inte har det kan du hämta dem. Sedan ser du med konvertera PM2IM maska genom att klicka två gånger på filen pm att maskan kommer att omvandlas till IM. När du är klar om du vill öppna Filutforskaren i KKP gå in mini där det är menyn, öppna alla traincar lineupen av rubriker där det finns mesh-tabell klicka där ett fönster Klicka på knappen ser du IM mesh innan du inte se valen och dessutom sätta bock på auto skapad mesh och klicka på bekräfta. Du uppdatera för att se om det finns fel, och sedan spara och avsluta och bekräfta. Spelet är gjort. Trainz från och med 2009 stöder inte längre de gamla maskor, för vilka det är nödvändigt att göra så. Hej mesh tittaren behöver du trainz bara för att se hur maskor görs." |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:56. |