![]() |
Citat:
|
Nej, den kan komma i framtiden, men det är Jan som tänker bygga den. Någon Bm70 har vad jag vet aldrig rullat där heller...;)
|
Kan det være mellom Eidsvoll og Hamar for der har jo 70 setter rullet og gått lenge
|
1 bifogad(e) fil(er)
:grin: :grin:
|
Se her ja det blir jo veldig bra og spendene gleder meg til å kjøre videre nordover fra Eidsvoll
|
Ja, da er det ikke noe tvil lenger....
|
Ett litet klipp där vi rullar in till Stange söderifrån... :grin:
http://www.youtube.com/watch?v=NxzhR...ature=youtu.be |
1 bifogad(e) fil(er)
Ja, var vi befinner oss är väl ganska tydligt, åtminstone för våra norska vänner...;)
För alla andra: Dovrebanen, ungefär mitt emellan Eidsvoll och Minnesund längs Mjøsas strand. Bergensbanen i all ära, men i min mening är sträckan Eidsvoll - Hamar bland det vackraste NSB har att erbjuda!:grin: |
2 bifogad(e) fil(er)
Minnesund! :)
|
Läckert!:tumupp:
|
Utrolig vakkert!
Langt igjen til Hamar hva evnt sporlegging og dekorering angår? |
Spårläggning är kvar från Eidsvoll till Hamars infart, landskapet är klart Eidsvoll - Minnesund och ca 7 kilometer genom Stange.:)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Molykkja! :)
|
I verkligheten byggs det dubbelspår Eidsvoll - Hamar som ska öppna om några år. E6 byggs också ut till fyrfältsväg. Jag har bestämt att göra så här: Dovrebanen får vara enkelspårig så som den ser ut idag. Vägen blir fyrfälts på en gång. Spåret kan byggas om i framtiden när dubbelspåret öppnar IRL. Hoppas ni tycker detta låter OK! :)
|
2 bifogad(e) fil(er)
Vi slingrar oss vidare norröver längs Mjösa, nu har vi kommit till Morskogen! :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:11. |