Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   A-3 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=29095)

leoj 2011-02-15 17:14

Jag återkommer..
Ska bråka lite med programet själv, så får vi se vad som dyker upp ^^

stickanw 2011-02-15 17:51

Vansinne

Jaha Lan. Kallar du det här vansinne så önskar jag att jag vore lika vansinnig själv. Nää Ditt vansinne är väl snarare konstnärens dårskap. Underbart vad du producerar, fattar inte hur du hinner. Själv får jag knappt tummen ur akterkastellet. Bygger vidare någon gång då och då på min Bodenbana men tappade farten när Bengan lade upp demkartorna. Det blev svårt att bestämma sig, fortsätta eller börja om, det blev båda.

lan 2011-02-15 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av leoj (Inlägg 229923)
Jag återkommer..
Ska bråka lite med programet själv, så får vi se vad som dyker upp ^^

Bra leoj,
vore bra om du löste den "Gordiska knuten" med sorgkanter på snöplymerna!
Idén med "snövagnar" framför slungan har jag lagt "på is" (Göteborgshumor - blä).

lan 2011-02-15 18:27

Citat:

Ursprungligen postat av stickanw (Inlägg 229927)
Jaha Lan. Kallar du det här vansinne så önskar jag att jag vore lika vansinnig själv. Nää Ditt vansinne är väl snarare konstnärens dårskap. Underbart vad du producerar, fattar inte hur du hinner. Själv får jag knappt tummen ur akterkastellet. Bygger vidare någon gång då och då på min Bodenbana men tappade farten när Bengan lade upp demkartorna. Det blev svårt att bestämma sig, fortsätta eller börja om, det blev båda.

Mitt "vansinne" går fort över (eller sitter i) som tur är! Skulle vara bra om du och Bengan och andra kan få till en bit elektrifierad malmbana så mina kreationer slipper gå på Säröbanan, det ser för löjligt ut ;-)

Rasmus96 2011-02-15 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av rely (Inlägg 229917)
Om du du skulle fråga mig så skulle jag säga att de loken som byggdes innan 1960 är ren konst! Ånglok, ellok samt diesel lok! Grymt vackra allihopa.
Visst dem nya är ju fina på sitt sätt men det är inte samma sak som om T.X en E10 skulle rulla längs någon linje med ett timmer tåg eller något liknande.

Håller med de tågen är ju riktigt snygga och det är kulmed lite historiska tåg i spelet :D Men undra bara om han skulle bygga lite nyare tåg sedan. Tycker lan borde göra X1 nån gång om han känner för det. För det är ett snyggt tåg enligt mig :)

lan 2011-02-15 20:11

Citat:

Ursprungligen postat av Rasmus96 (Inlägg 229942)
Håller med de tågen är ju riktigt snygga och det är kulmed lite historiska tåg i spelet :D Men undra bara om han skulle bygga lite nyare tåg sedan. Tycker lan borde göra X1 nån gång om han känner för det. För det är ett snyggt tåg enligt mig :)

Rasmus96,
allt efter 1960-70 är helt ointressant för mig! För mig är X1 en "ledbuss" eller möjligen ett delat flygplan. Du borde kanske själv börja knåpa och bygga, det är rätt kul och man får göra de tåg man vill!

spyfrog 2011-02-16 09:33

Rent av kusligt tajmat så finns det nu bilder innifrån hytten på Postvagnen!
http://postvagnen.com/forum/index.ph...dbb120#p432038

lan 2011-02-16 10:18

Tack för den länken, spyfrog!
Nu har jag all anledning att göra en hytt till A3!

lan 2011-02-16 16:18

110216 embryo till hytt

2 bifogad(e) fil(er)
Tack vare spyfrogs länk kom bygget av hytten igång idag och ledde till lite om-textureringar också!

lan 2011-02-16 19:38

110216 kväll

1 bifogad(e) fil(er)
Har texturerat och gjort om "skovel" och "skovelhus" efter bilderna från spyfrog och påpek av Korvtiger. En bild:

lan 2011-02-16 19:45

På en av spyfrogs bilder från hytten syns mellan fönstren ett arrangemang med två vevhjul som påverkar ett stort kugghjul som går in i skovelhuset alldeles vid utkastet. Min gissning är att det användes för att rensa snö och is om det packades vid utkastet? Kan någon bekräfta eller dementera?

ekankal 2011-02-16 19:53

Gick det inte att vrida själva utkastet, om det kan ha något med det att göra i.s.f?

spyfrog 2011-02-16 20:02

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 230023)
På en av spyfrogs bilder från hytten syns mellan fönstren ett arrangemang med två vevhjul som påverkar ett stort kugghjul som går in i skovelhuset alldeles vid utkastet. Min gissning är att det användes för att rensa snö och is om det packades vid utkastet? Kan någon bekräfta eller dementera?

Enligt en av kommentarerna på Postvagnen så föreställer bilderna snöslunga A-4 och inte A-3.... det finns kanske skillnader?

lan 2011-02-16 20:05

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 230027)
Gick det inte att vrida själva utkastet, om det kan ha något med det att göra i.s.f?

Så att man kunde sikta in sig på samer och renar utefter spåret menar du ?-)
Möjligen kan det vara så att man då slapp "bespruta" mer än nödvändigt: Vi får spåna vidare!

lan 2011-02-16 20:08

Citat:

Ursprungligen postat av spyfrog (Inlägg 230029)
Enligt en av kommentarerna på Postvagnen så föreställer bilderna snöslunga A-4 och inte A-3.... det finns kanske skillnader?

Skillnaden mellan A-3 och A-4 var nog ganska liten men man vet ju aldrig?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:20.