![]() |
Jag återkommer..
Ska bråka lite med programet själv, så får vi se vad som dyker upp ^^ |
Vansinne
Jaha Lan. Kallar du det här vansinne så önskar jag att jag vore lika vansinnig själv. Nää Ditt vansinne är väl snarare konstnärens dårskap. Underbart vad du producerar, fattar inte hur du hinner. Själv får jag knappt tummen ur akterkastellet. Bygger vidare någon gång då och då på min Bodenbana men tappade farten när Bengan lade upp demkartorna. Det blev svårt att bestämma sig, fortsätta eller börja om, det blev båda. |
Citat:
vore bra om du löste den "Gordiska knuten" med sorgkanter på snöplymerna! Idén med "snövagnar" framför slungan har jag lagt "på is" (Göteborgshumor - blä). |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
allt efter 1960-70 är helt ointressant för mig! För mig är X1 en "ledbuss" eller möjligen ett delat flygplan. Du borde kanske själv börja knåpa och bygga, det är rätt kul och man får göra de tåg man vill! |
Rent av kusligt tajmat så finns det nu bilder innifrån hytten på Postvagnen!
http://postvagnen.com/forum/index.ph...dbb120#p432038 |
Tack för den länken, spyfrog!
Nu har jag all anledning att göra en hytt till A3! |
110216 embryo till hytt
2 bifogad(e) fil(er)
Tack vare spyfrogs länk kom bygget av hytten igång idag och ledde till lite om-textureringar också!
|
110216 kväll
1 bifogad(e) fil(er)
Har texturerat och gjort om "skovel" och "skovelhus" efter bilderna från spyfrog och påpek av Korvtiger. En bild:
|
På en av spyfrogs bilder från hytten syns mellan fönstren ett arrangemang med två vevhjul som påverkar ett stort kugghjul som går in i skovelhuset alldeles vid utkastet. Min gissning är att det användes för att rensa snö och is om det packades vid utkastet? Kan någon bekräfta eller dementera?
|
Gick det inte att vrida själva utkastet, om det kan ha något med det att göra i.s.f?
|
Citat:
|
Citat:
Möjligen kan det vara så att man då slapp "bespruta" mer än nödvändigt: Vi får spåna vidare! |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:20. |