![]() |
Absolut inte tjatigt.
Bara kul, att få följa med från början och se hur allt tar form. |
Läckert, så detaljerat o snygt.
|
100515 På Spåret!
1 bifogad(e) fil(er)
Satt en fusktexturerad version på spåret i Trainz och provkört. Allt verkar funka? Nu återstår bara massa detaljarbete som tar tid.
|
100515 em.
1 bifogad(e) fil(er)
Plockat till lite detaljer och renderat dessa för texturframställning - en långsam och krävande process! Jag har beslutat göra V3 i nåt slags leveransskick - sedan får "skit-och-vädrings-patrullen" ta vid (V3 såg oftast för grisig ut).
|
Ser bra ut!
|
100516 em.
1 bifogad(e) fil(er)
Pysslat mest med texturframställning idag. Har dock hunnit med att göra luckor och "slickepinnar" bl.a. för att testa texturerna. Nu återstår massa annat framöver!
|
100516 kväll, det regnar ute!
2 bifogad(e) fil(er)
Skitväder där jag bor. Så jag knetar vidare med V3. ["slickepinnarna" från Mg var ruggigt stora så jag minskade dom!] Skapat buffertbalkarna ikväll, det blev nr 12, men det kommer att gå att ändra! Om det regnar imorgon blir det räcken, trappor och lampor m.m. (och alla läckra skyltar! [t.ex. "Måndag - Torsdag", lagom arbetsvecka?]):
|
:applad::applad:
|
skitbra (som vanligt)
2 bifogad(e) fil(er)
några små peterier som du kan ändra på om du känner för det
Fronten på "Tanken" kan vara rundad se bild1 Plattan under hytten ser lite annorlunda ut list under fönster på hytten se bild2 OBS! detta är en referens modell gjord i3DSmax ej gjord för trainz |
Citat:
det är på gång (mycket detaljarbete pågår och mer kommer väl). |
100517 em.
4 bifogad(e) fil(er)
Detaljarbete och justeringar om och om igen!
|
Citat:
|
100518 "miss i nassen"
1 bifogad(e) fil(er)
Kunde inte låta bli att laborera lite med ljudet efter att ha spelat in en kompressordiesel och kört det genom Audacity. Bifogar ett exempel (tomgång1 =idle1.wav) om nån vill lyssna och tycka till? Jobbar med de andra ljuden!
Godnatt och ostörd sömn på er: |
100518 kväll
8 bifogad(e) fil(er)
Har fått dit alla? detaljer, men "Polygonpolisen" är efter mig! Många polygoner blir det om det skall bli snyggt på nära håll! Får väl LODa sen. Laddar upp lite bilder så länge.
Hon är ren och prydlig direkt från "Maschinen Bau Gmbh i Esslingen" men vänta bara tills Ekan och Co får sätta penseln på henne!!! |
Citat:
Jag har förvarnat "skitgubbarna" om vad som komma skall, så dom håller redan på att gå igenom färglagret. Ev. får man väl kolla med herr kungliga fotoleverantör Bengan, om han kanske har en eller annan bildklick att bidra med :). |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:10. |