![]() |
1 bifogad(e) fil(er)
Tack för skylten, den löste det problemet. Det är en funktion som lagts till i TC som inte finns i 2006. Den är nu utbytt med egen kod. Prova att lägga in denna CDP-filen som skriver över den gamla trig:
Bifogad fil 21703 Nej, skriptfel skall det inte finnas, då skulle jag aldrig släppt det. Problemet är att jag utvecklar detta i TC sedan mitt 2006 inte fungerar korrekt. Detta är mer eller mindre en öppen betatest så att det blir problem får vi räkna med. sorry, should be like this:): No, there should be no script errors, then I would'nt have released it. Problem is that I develop this in TC since my 2006 is not working correctly. This is more or less an open beta so we must expect som errors. You can download the updated script above. /Mats |
Stort tack för den fixen, Mats! Nu fungerar det fin fint här! Nu slipper mina gummihjulsfordonsförare bli överkörda av tåg för att bommarna inte fälls!;)
|
Toppen! Då har vi minst en 2006 som rullar. Rapportera in fler fel om de uppstår, jag skall kika in under dagen.
|
Citat:
|
tackar!! riktigt bra arbete! ;) synd bara att min bildtrafik tydligen är helt borta men annars är det fint
|
Ptja, nu verkar allt fungera som det ska.
Men det enda jag kan tänka mig är fel, skulle vara att ljudet från klockorna hörs väldigt långt, även från hytten. Redan på flera hundra meters håll hör jag klockornas ljud från hytten, vilket känns något orealistiskt. Fast det kanske inte går att göra någonting åt? |
Nu funkar allt för mig! :D :tumupp:
|
Tackar för detta, Mats.
Har testat med singelspår och det fungerar bra. Inställt på 3000 meter och vägskyddet sätter igång med sitt blinkande och plingande och bommarna börjar gå ner efter ca: 10 sekunder, bommarna är nere när ett x2000 har ca: 2500 meter kvar till övergången i 160 km och sen går dom upp, när tåget har passerat med en ca: 100 meter. Ungefär precis som jag önskat. Har byggt upp 2, 3 och 4 spår också för test, men har inte hunnit prova där än. Har däremot hittat ett namnfel för ena Orienteringstavlan för väggskydd. Den som man vill ha till höger om spåret heter samma sak som den för vänster sida. svs-osgn-L. Bara en smådetalj. |
Nu funkar den även hos mej i TRS2006.
Mycket STORT tack! |
Skönt att höra det fungerar bättre nu. Ljudsignalen är ställd på 1000m vilket jag håller med om är i längsta laget, om man inte har väldigt bra hörsel;). Sätter man ner den till 100m känns det mer realistiskt. Det kommer i nästa uppdatering. Att det sen låter lika mycket i hytten som utanför får jag skylla på Auran.
|
Citat:
|
Bengan: Smådetaljer är viktiga:). Detta felet förföljer mig, jag har korrigerat det en gång men tydligen har någon kopiering fått det att komma tillbaka. Nu gör jag det igen så får vi hoppas det biter.
Får du öppning av bommarna 100m efter passage av Sv? Det låter långt. Max fel i den hastigheten borde vara 44m (160 km = 44 m/s) med ett snitt på halva som mest om uppdateringshastigheten är 1s. Prova att sänka uppdateringshastigheten. Detta kan dock påverka fps negativt. Tanken framöver är att spårledningen skall göra detta själv då den ser "höghastighetståg" närma sig och öka pinget. Likväl som den går över till 10s intervall om inget tåg är närmare än exvis en km från ringsträckan. Detta är ett problem då systemet har "handgjorda" triggers. Jag antar spelmotorn gör sådant själv med de inbyggda triggarna. Lämna gärna rapporter om hur fps påverkas. /Mats |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Blir väldigt imponerad, av alla funktioner som man kan få till med vägskyddet. Har nu provat med 1, 2, 3 & 4 spår och allt fungerar näst intill perfekt (bara biltrafiken) och med lite slarv vid namngivning vid 4 spår. Då jag glömde döpa vissa saker korrekt. Har även börjat testa lite med halvbommar. Än så länge, så har jag inte fått till det som jag hade tänkt. Är ute efter, att bommarna efter övergången, går ner med lite fördröjning. Så att eventuell biltrafik hinner passera (dom kör som idioter iallafall, just nu och struntar i att stanna). Halvbommarna är inställda på 7 sekunder efter ditt värde. Dom efter övergången har jag satt på 15 sekunder. Men det är fällningstiden, så dom börjar fällas samtidigt, så dom efter övergången går ner långsammare. Men det var inte riktigt, så jag hade tänkt. För när tåget sen har passerat, så går bommarna före övergången upp snabbare och dom efter övergången tar tid på sig á ca:15 sekunder innan dom är uppe. Innan jag testar mer. Går det att få bommarna efter övergången att fällas med fördröjning och sedan gå upp samtidigt med dom andra bommarna? Sen ett par frågor om huvudtriggern på ett par funktioner, som jag inte har hunnit testa än. 1. Det är Sv 20 m. Vad påverkas, när man ändrar värdet. Provade att ändra till 100 som var maxvärdet för mig, men jag kunde inte se, vad det var för skillnad. 2. Vad har Återaktivering Sv för funktion. Har ej hunnit testa, genom att markera rutan än. Använder förresten TRS2006 vid mina tester. |
Citat:
Om jag förstått det hela rätt så är Sv den sträcka som den sista vagnen i tåget skall ha passerat vägskyddet med innan bommarna får gå upp, i det här fallet 20m. Återaktivering Sv fungerar som så att om tåget passerat Sv, men fortfarande befinner sig inom området S1 eller S2 och du backar tillbaka mot vägskyddet så fälls bommarna igen när du kommer in i området Sv Rätta mig gärna om jag har fel Mats. :o mvh .... Mats |
Tack för förklaringen MatsH, det är helt korrekt:).
Angående halvbommarna är jag lite osäker men tror att jag förstår vad du menar Bengan. Mig veterligen är det ingen skillnad på fyra halvbommar jämfört med två helbommar. Den längre förringningstiden, 10s , jämfört med två halvbommars 5s skall hantera att bilarna hinner ut. Jag vet att det du nämner finns i andra länder men inte i Sverige vad jag vet. Det är alltså ingen skillnad i tid då fällningen/öppningen börjar, alla börjar samtidigt. Bommens fällningstid är lika lång för alla bommar i en övergång, frånsett för GC-bommar bredvid vägen exvis. Hoppas det var någorlunda begripligt;). /Mats |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:04. |