Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Smålandsbanan (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=11273)

vfp420b 2006-03-04 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av Jag
Det skulle vara kul om du kunde lägga ut den färdiga banan i Downloadsforumet.

Jo, så snart den är klar, dröjer nog lite till då jag inte byggt klart allt än, kanske nån månad eller två.
Men den som väntar på nått gott väntar "alltid" för länge.;)

sebbekurth 2006-03-04 22:23

Måste bara kommentera lite hur imponerad jag är... ser fram emot releasen! Keep up the good work!!

Arre 2006-03-08 16:24

Bra arbete måste jag säga,kan inte rösta nej för detta.
Har du byggt Jönköping förresten?

vfp420b 2006-03-08 20:05

Jönköping är pågång snart, är mellan Tenhult och Huskvarna på Jönköpingsbanan.

Henrik L 2006-04-06 21:07

Till vfp420b: Hur långt har du kommit på Smålandsbanan?

Mvh Henrik

vfp420b 2006-04-06 21:31

Har kommit rätt långt, är klar dels till Gripenberg (ligger på linjen mot Tranås) och ner till Klevshult på Värnamoaren.
Även i Taberg på "HNJ 2" samt Tenhult-Huskvarna på Jönköpingsbanan.
Även i Hult på Nässjö-Hultsfred.
Vetlandabanan är ju klar sen innan, så där är det inga arbeten.

vfp420b 2006-09-27 21:04

Nytt nu är att jag tänker bygga Vetlandabanan ända till Åseda, så man får köra ännu längre på "Vta-banan", spårkorset kommer nog inte att komma med då jag inte har någon bild eller film på hur det såg ut!
Anledningen till att jag kan bygga dit är att jag har hyttfilm sen SMoK-resan i Lördags!

Nytt också är att jag bygger Halmstadsbanan ända till Smålandsstenar, ev. till Halmstad om plats och ork finns!

Har börjat bygga igen på "HNJ 2" mot Taberg och Norrahammar (melin1971 blir nog glad, och jag får passa på att tacka för bilder som hjälper från Norrahammar). Även byggt till Hjältevad på NOJ.

Henrik L 2006-09-27 21:24

Citat:

Ursprungligen postat av vfp420b
Nytt nu är att jag tänker bygga Vetlandabanan ända till Åseda, så man får köra ännu längre på "Vta-banan", spårkorset kommer nog inte att komma med då jag inte har någon bild eller film på hur det såg ut!
Anledningen till att jag kan bygga dit är att jag har hyttfilm sen SMoK-resan i Lördags!

Nytt också är att jag bygger Halmstadsbanan ända till Smålandsstenar, ev. till Halmstad om plats och ork finns!

Har börjat bygga igen på "HNJ 2" mot Taberg och Norrahammar (melin1971 blir nog glad, och jag får passa på att tacka för bilder som hjälper från Norrahammar). Även byggt till Hjältevad på NOJ.

Tackar för att du bygger till Smålandsstenar(där bor min pappa) :)

melin1971(avregistrerad) 2006-09-28 02:55

oja!! :D ska bli roligt att åka där.

Marcus Gustavsson 2006-09-28 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av vfp420b

Ja då kanske man kan få bygga till bureseryd landeryd om du bygger till halmstad då kan amn ju köra en vut mellan halmstad eller som dom körde inan
nässjö, landeryd, bureseryd:o

Henrik L 2006-12-08 15:43

Det har ju gått ett tag nu sen vi hörde hur det gick för dig, så jag undrar hur går bygget?
:EDIT: Kan du lägga upp en Cdp fil hittils?

vfp420b 2006-12-16 04:14

Så, nu ligger senaste versionen av Småland ute i Downloadsforumet!

http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=12838
Dirketlänk. ;)

Henrik L 2008-06-03 19:50

Drar väl upp detta trevlig projekt igen och frågar om det har byggts nåt mer? :)

vfp420b 2008-06-03 20:33

Citat:

Ursprungligen postat av Henrik L
Drar väl upp detta trevlig projekt igen och frågar om det har byggts nåt mer? :)

Det är mycket byggt på detta, är snart i Värnamo på HNJ, resp. utanför Lönneberga på "min" bana, så vi får väl se om jag släpper någon ny version snart av detta. :)

Marcus Gustavsson 2008-06-03 20:35

Trevligt att höra, visa gärna några bilder ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:01.