![]() |
Det finns 3 rattar där pilen visar på kokplattan. Det är inte omöjligt att dem två bredvid den som sätter på plattan är torkarna. Är rätt övertygad faktiskt.
Edit: På x2'an då :) |
Det låter mycket rimligt och motsvarar som sagt hur det ser ut på andra svenska tåg från samma tid. Ett reglage till kokplattan och separata kontroller för höger/vänster torkare.
|
Fantastiskt bra jobbat.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Det ser fantastiskt bra ut och är trevligt att köra. Det bromsar in väldigt hårt, men det visste du redan om som jag förstått och är på din ToFix-lista. :) Som vanligt har jag lite småsynpunkter:
Så till dig säger jag: :applad: :ber: :tumme_upp: :drool: :kora: |
Ja 395 låter faktiskt lite likt. Men ljudet från kylfläktarna måste till, de är väldigt ikoniska för X2! :)
|
Rogge, i vilken meny ser det ut sådär? Vad borde det heta? Litt x2, Sj snabbtåg osv? Tror Sj X2000 är mest känt bland "vanliga dödliga", kanske köra på det?
Skall göra en PDF med allt när vi kommer närmare släpp, men tror jag håller lite på det nu eftersom jag flyttar runt kontrollerna. Tänker även lägga en textur där tidtabellen brukar ligga där kontrollerna lite subtilt kan läsas, så behöver man inte tabba ner :) Har fixat backspeglar både ute och inne i hytten, och jag tror jag har en fiffig ide på att skapa riktig reflektion. Ni vet vattnet i RW, det reflekterar omgivningen. Om man använder det materialet med "platta" normal och specularmaps kanske man kan få till något. F.Ö var backspeglarna sanslöst bråkiga att få igång xD Jag förstår nu vad folk menar att det är svårt att se dem från hytten, hehe :) --> Åter, söker bild på hur det ser ut bakom förarplatsen! <-- Annat förslag... Jag tänkte det vore superfräckt om man kunde öppna dörrarna på loket och kika in. Det är inte svårt att fixa alls, men jag vet inte hur det ser ut i maskinrummet sånär på en sektions-skiss. |
Citat:
Den kan heta vilket som, jag hade nog döpt den till SJ 2000 då tågsetet är från nutid. Vad tycker andra här på forumet? SJ X2000 går lika bra! Du får känna med magen vilket du tycker är bäst! :) (SJ med stora bokstäver) |
X2000 helt klart. SJ2000 är ett nytt påfund. X2000 hette det i över 20 år!
|
Citat:
|
Riktigt superbygge detta! Utseendet har ju varit på topp hela tiden och nu känns det som att även tekniken/körkänslan blir lika verklighetstrogen! :tumme_upp:
Röda tail-light'ens blinkintervall ser perfekt ut!! :tumupp: BTW, har X2 också "rött i båda ändar"-läge som X31 och X61 brukar använda vid parkering? Vet att ni pratat om det tidigare och att det nog är på gång, men vill bara trycka på att Xbox-kontroll stöd hade varit guld! :) Citat:
EDIT: Jag röstar på "SJ X2000". :) |
1 bifogad(e) fil(er)
|
|
2 bifogad(e) fil(er)
#Mörkerkörning :) Bifogad fil 65766 Bifogad fil 65767 |
Bara av nyfikenhet, alla funktioner som får en icke orginal-knapp tilldelade, går de även att kontrollera med musen genom de riktiga kontrollerna i hytten?
|
1 bifogad(e) fil(er)
@Bönan. Yes, du kan redan nu röra dem med musen :)
Kommer snart uppdatera länken för det har hänt en del, ta en titt på nya läsbelysningen och instrumentbelysningen till dess. Bifogad fil 65768 |
Betan är uppdaterad!
|
1 bifogad(e) fil(er)
Mer framgång. Digital hastighetsvisare. ATC kommer härnäst.
Bifogad fil 65774 |
1 bifogad(e) fil(er)
Bifogad fil 65776 |
1 bifogad(e) fil(er)
Okej, sista inlägget för idag. Såhär långt kom vi. Skall göra en uppdatering i morgon.
Har kommit en bit på infopanelen, men vet inte exakt när ett meddelande är tänds/släcks. De flesta går att lista ut dock :) Bifogad fil 65777 |
Hej! i sena natten va ska man säja om det jobb du ha lagt ner, man kan inte säja det i ord men ja säjer kanoon utav 100 p så få du 110 av mig
|
Riktigt snyggt! Och riktigt hög kvalité.
|
Tjusigt! Fick mig en smärre chock när jag öppnade tråden idag! :tumme_upp:
|
Bromsen måste ligga på när man startar loket i en rutt. Jag testade just en Quickdrive på sträckan Hamburg to Hanover. När man "kastas in" i spelet och man startar från Hanover så börjar tåget direkt att rulla bakåt pga av att det står i en liten uppförsbacke.
Ljus i mätarna tänkte jag be om igår och nu när jag ser det, digitala siffror i hastighetsmätaren samt ATC så fick jag inte en värmechock. Jag fick en X2-chock! :drool: |
Väldigt snyggt! En småsak bara, förindikatorn ger inget besked om kommande högre hastighet. :)
|
Citat:
|
Accelererar verkligen x2 så långsamt?
|
1 bifogad(e) fil(er)
Länken är uppdaterad.
Jag fixade till det ni skrev. Broms vid start, bättre instrumentbelysning, och ATC visar endast när nästa hastighet är lägre än den aktuella :) Inte helt nöjd med instrumentbelysningen, skall fila mer på den senare. Edit: Observera att infopanelen är väldigt mycket WIP. Edit2:[12:04] Updaterat länken igen. Belysningen var bruten och justerat instrumentbelysningen ytterligare :) Bifogad fil 65784 |
Tydligen funkar inte bromsgrejen i quick drive. Skall fixa det.
[Edit]: Bromsarna fixade. Länken uppdaterad igen. Nu hoppas jag allt är som det ska :visslar: |
Haha vad ledsen man blir, hade spelat in en grym film på X2000 på min bana i regnrusk, men så visade det sig att den inte hade spelats in som jag trodde :rolleyes:
Ska försöka lösa problemet och återkomma med en film på skönheten :) |
1 bifogad(e) fil(er)
Med den senaste betan (hotfix 2) så får jag error när jag skall starta en Quickdrive. Jag testade på London - Peterborough samt Munich - Augsburg. (Se bifogad bild)
|
Skall testa, återkommer.
Edit: Jag tog och gjorde ett nytt paket och provade London - Peterborough, fick inget meddelande. Det fick jag iof inte innan heller men prova den nya och se om det löser sig? Fler som får meddelandet? Vet inte om det hjälper, man kanske måste rensa cachen. Har uppdaterat länken. Rogge, om du får samma sak igen, se om du kan få igång logmate och kopiera vad du ser. Many failures låter som att det är korrupt än ett mindre fel. |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
EDIT: Fick samma fel med den nya versionen och efter rensad cache. |
Okej, sätt detta som Launch Options i steam eller efter Target om du har RW som en genväg. Se om du kan hitta något där som skvallrar om vad det är. Jag kan tyvärr inte återskapa problemet hos mig :/
Viktigt att det är små och stora bokstäver. -LogMate -SetLogFilters="All" |
Nej nu fick jag det!!
|
Testade din kreation nu för första gången. Ser bra ut men lite kvar att göra. :)
Mycket trevlig funktion med en ATC som fungerar. Nu ska jag ut i solen och steka. Ha de fint! :tumupp: |
Okej, jag har identifierat vad som skapar crashen. RW kan inte hitta en rutt för tåget. Det har "indirekt kanske" men X2's längd att göra...kanske.
Efter att ha debuggat en stund: Tydligen så är det sista som händer innan ett scenario laddas är att efter det att RW listat ut vilken väg tåget skall ta, så lägger dem om alla växlar så att ja...man kan ta sig till destinationen. Börjar man i Peterbourgh och vill till London via Fast, så hittar inte RW en rutt och RW vet inte vad den skall göra varpå det kraschar. Sätter man istället Peterbought till London via Slow så hittar RW en rutt, lägger om växlarna, och scenariot startas. Det är inte omöjligt att X2an är för lång och ligger över en växel eller annan "trigger" som måste läsas av scenariot för att hitta rutten. Vet jag fått det på ett par ställen med multat x2 och multat ICE. I vilket fall är det det som loggen säger, så tror helt enkelt du får prova välja en annan rutt tills vidare. Skall kika mer på detta sen och se om det går att lösa. Just nu har jag ingen direkt lösning, men nu vet jag vad jag skall leta efter. Rogge, vilken rutt kör du på Munich - Agusburg? |
Nu lite bra nyheter, har kopierat klart hytten så nu går det lika bra att köra från manövervagnen. Skall fixa lite skript först så skall jag uppdatera sen :)
|
Citat:
|
Citat:
@ Kungsfisk: Om jag minns rätt så försökte jag köra från Augsburg till Munich Hbf. Jag tror som du säger att det har med tåglängden att göra då jag fick ett meddelande på London - Peterborugh ang static clash med en HST. |
Högst sannolikt traktiveeffortvsspeed som är fel. Jag kan inte vilka värden som är rätt men zaphr har koll på det. Skall testa och se om det är fel någonstans.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:28. |