![]() |
Citat:
|
Citat:
Har inte kollat på dina texturer för tunnelbanan än, men om dom är, som alla dina andra texturer. Så kan det väl inte vara så svårt för oss andra, att ändra färg på dörrar m.m. och att själva släppa flera varianter av tunnelbanevagnar. |
Lennart!
Jag beundrar ditt engagemang, verkligen. Du har ju ingen anknytning till t-banan i Stockholm och inte är det din tidsepok heller? Men jag vet hur det är, ibland dyker det upp saker som man bara blir intresserad av, även om man trodde att det aldrig skulle hända. Det är bara dela ut en stor eloge till dig igen, för att du fått så många angagerade. |
Diggar dina grejer fett Lan, detta är ju sjukt snyggt. :)
Jag är alltså mycket tacksam för ditt hårda arbete Lan, vad skulle detta forum vara utan dig? :rolleyes: |
Lan! Angående märkningarna så står grön för dörrombyggd vagn och gul för hyttombyggd.
|
Citat:
Men jag får väl ge ut några vagnar med bruna dörrar för att göra X2an lugn, frågan är bara vilka? Hallå X2 ! - "växeln här - vill du bli kopplad till mappningsavdelningen? - Var god dröj!!" :grin: |
Citat:
kan möjligen grönt stå för bruna dörrinsidor ? Låter inte så logiskt men :vetej: De fina vita dörrarna blev väl misshandlade av bruna rågummisulor åsså tog man ett beslut i ledningen och dörrarnas insidor lackerades bruna för att bemöta detta brutala våld mot spårvägens egendom ? |
Citat:
|
Citat:
|
Lan, tåget lasta inte på/av passagerare på stationerna. Vet du varför?
|
Citat:
med mig är det ännu värre, jag tog körkort 1963, sen dess har jag knappt utnyttjat nån kollektivtrafik. Men "de gamla" tunnelbanavagnarna har jag åkt, 1953, men har vittrande minnen av det, men det var stor sak på den tiden. Stockholmare, som min syster, var mäkta stolta över detta teknikens seger över förnuftet, och placerade mig, lillebror, så ofta hon kunde på olika tunnelbanetåg med nån musei-biljett i handen för att ge mig bästa (?) möjliga kulturella utbyte av huvudstaden :rolleyes: |
Citat:
Och det är väl klart en inbiten Stockholmare som jag är stolt över vår tunnelbana! Även om den i dagens läge är ganska omodern. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag skall ändra detta på vagnarna och uppdatera eftersom det ändå kommer nya boggier som har strömavtagaren på "rätt?" höjd (samma som C20) så dom passar det nya tunnelbanespåret som kommer snart. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:04. |