![]() |
Citat:
|
Citat:
Kör du på en MAC? Den övre bilden visar att objekten är i "Open for edit" tillstånd. Går de inte att ändra till "modified" med "Submit" kommandot ? Däremot ser jag att "People - seated man" har status "Modified". Dessa används av HNJ Ångvagn. Fungerar inte den heller? Har du testat att "deleta" SJ A Tender 1082 och sen om-installera den? Om objeltet inte finns sen tidigare skall status bli "Modifed" efter installation. Och nu skall det ju inte längre finnas några saknade objekt till tendern. En tanke slog mig: Ladda ned S 1912, S 1922 eller S 1254, eftersom de har ett äldre Trainz buildnr: 3.5 Eller du kanske redan har laddat ned dessa och de fungerar inte heller? |
Citat:
Jag kör på Pc windows 10 & jag har köpt det på steam. Jag ska testa med s loken |
Mycket fina ånglok.
Men har laddat ner B 1034 men fick ingen tender till loket?? |
Citat:
|
Ångcylinder läckage reglering.
Du kan nu själv definiera upp läckaget på cylinderarna genom att
manipulera rök behållarna i mina config filer. Ofta berodde läckaget på bristande underhåll av ångloket. Här följer 3 exempel: Kod:
Relativt stort läckage från GB95: |
R-lokets normalplog...
2 bifogad(e) fil(er)
… verkar sitta för högt, för cylindrarnas kolvkåpor går genom plogen och plogen är för högt över rälsen /se bilderna/
|
Citat:
I vilket fall som helst skickade han hem 2 st CD-er med massor av bilder på R976. Letade upp 2 bilder på plogen (Finns fler), men som ni ser så är det TRÅNGT att passa in plogen. Koppel och luftslangar har fått placeras på buffertbordet. https://i.postimg.cc/Qd0PCwKS/Norrla...g-Mindre-1.jpg https://i.postimg.cc/KcBHBRg1/Norrla...g-Mindre-2.jpg Men jag får väl klura ut hur göra......utan att koppel och luftslangar äter sig in i plogen. Minska plog höjden eller vinkla den mer? Eller är det så enkelt som att sänka ned plogen över spåren en smula? |
Bra jobbat, Vovven47...
...de senaste ångloken fungerar superbt!!! Fler sådana!!??
|
Citat:
Dessa kommer att bli "Tanifierade" med de senaste egenskaperna och MÅNGA fler detaljer. Gäller bara att GMax håller. Får numera en massa konstigheter såsom att GMax "dör" under editering, vilket innebär att jag sparar gjorda förändringar FREKVENT. Dessutom kan jag inte ladda in en GMax fil med jämna mellanrum, då filsystemet hänger upp sig enligt Microsoft ("GMax not responding") M.a.o. så sjunger GMax på sista versen..... |
Tack för uppdateringen på SJ A8/ BJ H3s! Får ladda ner dom i kväll och så får jag fixa en korrekt BJ målning på H3s:en, sen så kommer väl minna BJ vagnar ut från målarverkstaden med ett rykande lok i spetsen!
Får väl även fixa BJ B3 130 som oxså är en skönhet! |
Citat:
https://i.postimg.cc/GphHy8zS/BJ-111.jpg |
Citat:
Tackar! Har ju 2 H3s i Göteborg hos BJs där jag är varje helg så de underlättar ju :grin: |
Citat:
TANE A8-an utvändigt. Om så, ta gärna ett foto på denna detalj och sänd till mig. Gäller också era B-lok. Vad gäller A8-ans hytt så överlåter jag detta till nån annan hågad...… PS. Hur går det med igångsättandet av H3s? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:09. |