![]() |
Citat:
|
Duuuuuumma kabelTV-leverantör vi har! Nu har 6an pajjat totalt. Nu missar jag scrubs! :mad:
|
Ändringstryck till Tri Järnväg, Roslagsbanans linjebok och JTF. Jobbigt och tråkigt att rätta in...
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Har ont i armen efter vaccinet, och så fick man lämna in nya kameran,
(Canon 1000D) :mad::mad: |
Är förkyld. :(
|
Citat:
|
yepp :) den bara slockna :mad: när jag skulle ta en bildserie :tumner:.
|
Synd. Konstigt att det hände, kameran var väl ny?
|
yes, men hoppas dom kan laga den
|
Måste avreagera mig lite på MSTS nu! Jag hade gjort en riktigt avancerad aktivitet från Fredericia till Köpenhamn på DK2000, och sen när man sitter där och kör, och precis ankommer till Roskilde, upptäcker man att man har lagt tågvägen över till spår 1 vid stationen, sedan över till spår 4 igen efter den. Spår 1 & 2 är i aktiviteten helt nerlusade av AI-trafik, så där blev det självklart stoppsignal. När jag sedan gick in AE för att ändra, gick det inte att öppna sparfilen. Därför blir jag tvungen att börja om i Fredericia igen, och förlorade därför ca 1,5 h körning. Usch vad man kan bli sur!:mad::mad:
|
Citat:
Skämt åsido. Lämna tillbaka kameran där den köptes... På tal om vaccinet, snart börjar du gå baklänges, sen kommer benen trilla av :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
dumma 6an... förut var det dansk/norsk text.. nu är det ingen :mad:
Nu är texten tillbaka :tumme_upp: och nu börjar vaccinet verka.. :( |
Citat:
Dessutom över man upp sin engelska väldigt bra utan texten...;) |
Jag hatar medierna som måste överdriva detta med svininfluensan, eller A/H1N1.
|
Jag tog sprutan igår. Under natten fick jag ett smakprov av svininfluensan, men nu mår jag bra igen. Så jag är glad att jag tog den.
Inte för att jag är rädd för flunsan utan för att jag vill inte må så dåligt som jag gjorde inatt i typ 2 veckor. |
Citat:
Medias benämning på det kan förvridas ganska intensivt åt att vi muteras till grisar, vilket givetvis förvärrar medias namn på den nya influensan. |
Citat:
Man dör inte av vaccinet, men kan mycket väl göra det av den nya influensan. Det finns inget till synes mönster över vilka som drabbas hårdast utan det verkar mer eller mindre vara slumpen som avgör... |
På jobbet skjuts svininfluensesprutan upp hela tiden. Jag ska inte ta den, men å kollegornas vägnar (de som ska ta den, vill säga) postar jag detta här. De börjar surna.
En annan pissig sak är att kjoltåget ska ut och provköras. Har inget emot provköringen, men att växla ihop det och klargöra är icke roligt! |
Studenter har det gøy ^^ www.youtube.com/watch?v=pQTn8PHBq70
|
Citat:
|
Citat:
|
Ang. influensaen, det er ulovlig å bli vaksinert her, med mindre en har stilling i staten, man kan heller ikke kjøpe vaksinen på apoteket. Var på sykehuset i dag, og ingen panikk, ingen masker.. bare selkspaer som tjener tonnevis av penger på vår frykt.
|
Helgen var inte direkt rolig, innehöll bl.a. Morfar ramlade, bröt nacken och fick opereras. En nära väns släkting ligger även på sjukhus, med bara timmar/dagar kvar att leva. Men det värsta är att en barndomskompis dog natten till söndag.
|
Citat:
|
Da er vel min kjærlighetssorg ingenting i forhold.
Jeg er lei meg for å høre alt det triste ovenfor. |
Citat:
Jag hoppas verkligen att att att ni tar er igenom detta och att det går bra med de drabbade i den mån det går! Empati härifrån! |
Beklagar verkligen, Basse. Empati och tankar även härifrån.
|
Även jag beklagar Basse, riktigt tråkigt att sådant händer nu inför julen, men bit ihop och kämpa tillsammans med de andra så ska ni nog kunna klara det!
|
Basse:
Beklagar verkligen! Jag har själv förlorat en barndomsvän under väldigt tragiska omständigheter, och vet hur hemskt det är. Jag hoppas verkligen att din Morfar kryar på sig. Sänder en bunt med tankar till dig och personerna runt omkring. |
Citat:
|
Får tacka för alla kommentarer. Morfar kommer bli bättre, även om han får gå med stödkrage i några månader vilket i hans ålder kan medföra problem senare kanske. Livet känns klart bittert men det går vidare =/
|
Att gå upp 04.50 för 5:e dagen utav 7 möjliga är inte under några former mänskligt! All form av arbetstid för kl 9 borde förbjudas.
|
Citat:
Pröva att gå upp 0335 varje dag istället! :applad: |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:56. |