![]() |
Var en rejäl pjäs till tele jag nyss hämtade på posten. Väger as, inger kvalitetskänsla. Nästan bazookasize på den dessutom. Har bara tagit enstaka provbilder men det verkar lovande. Men stativ krävs p.g.a tyngden. Bilder kommer snart. :D
|
Härligt! Ser fram emot resultat :)
|
Citat:
Vanligtvis är det ju 170-500 minst som gäller för att man ska behöva ha stativ pga vikten. Enligt egen vetskap. |
Citat:
|
Citat:
|
Nja.... du får träna armarna! ;)
Fast det finns ju tyngre pjäser helt klart, så att man verkligen behöver stativ. Fast stativ eller inte beror ju liiite på vad man ska plåta och hur beredd man behöver vara. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Fast när det gäller längre optiker med låg ljusstyrka (sigmorna upp till 500) är det ju inte främst på grund av vikten man behöver stativ utan på grund av den långa brännvidden. Man skakar och svajar inte mer än vanligt, men det ger större effekt. :) Läste nu att du skrev på grund av vikten. :) |
De närmaste fyra veckorna ska jag tillbringa i Malmö och sedan två i Eksjö/Nässjö, så jag bad om att få låna föräldrarnas GPS-apparat men fick avslag. Idag när jag kom hem så hade de köpt en helt ny till mig på Teknikmagasinet.:D
Jag har för snälla föräldrar...:rolleyes: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Vad ska du med en gps till? Hittar du inte till Malmö?;) |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:36. |