Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Pisstråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20233)

Victor S 2009-09-07 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av alexfaldt (Inlägg 191035)
20 - 30 000:-, gärna svensk, ac, farthållare......plus att jag inte vill åka över hela landet efter den.

(Det feta är länkar)

Mitsubishi Galant kombi 2,0

Volvo 855 GLT, ac oklart

alexfaldt 2009-09-07 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av Victor S (Inlägg 191159)

Tack men nej tack.

simonbertilsson 2009-09-07 23:48

Det gör ont att trilla från lastbilen ner på liften (ca 1,5 m) och ta emot med höften och armbågen. Så det så!

//Simon som just kommit hem efter fem timmar på akuten i Lund.

Basse 2009-09-08 03:18

Det var väl bra onödigt att ramla ner? Finns det inte fotsteg :o ;) Lät mindre trevligt med 5h på akuten, inget som gick sönder iaf.?

simonbertilsson 2009-09-08 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 191184)
Det var väl bra onödigt att ramla ner? Finns det inte fotsteg :o ;) Lät mindre trevligt med 5h på akuten, inget som gick sönder iaf.?

Jo, det var väldans onödigt... Min praktikant hade utan min vetskap sänkt liften medan jag var inne i skåpet. Jag gick alltså rakt ut i luften...!
Nej, bara inre blödningar, så det läker själv.

Erik Götborg 2009-09-08 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson (Inlägg 191194)
Jo, det var väldans onödigt... Min praktikant hade utan min vetskap sänkt liften medan jag var inne i skåpet. Jag gick alltså rakt ut i luften...!

Du får se det positiva i det hela...sitta fem timmar bland snygga sköterskor i Lund, bättre än att vara ensam i lägenheten i Hörby ;):)

simonbertilsson 2009-09-08 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av Erik Götborg (Inlägg 191201)
Du får se det positiva i det hela...sitta fem timmar bland snygga sköterskor i Lund, bättre än att vara ensam i lägenheten i Hörby ;):)

Om det ändå varit så väl! ;)
Det var rätt ensamt.. Inga snygga sköterskor att charma, och knappast någon i min målgrupp i väntrummet heller. Bättre var det när jag skadade foten för fem år sen. På BUS (Barn och ungdomssjukhus) där har de snygga sköterskor! :tumme_upp:

Sparkfot 2009-09-08 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson (Inlägg 191194)

Det var den praktikanten som nog inte törs komma tillbaka imorrn då han/hon nästan bragt sin handledare om livet?;)

Kristian 2009-09-10 18:04

På dagens översynsmotorvagn 205 hade det satts upp nya fina bromsblock på förra eller förrförra tillsynen. Det var bara det att endast sju av åtta block hade satts upp... :mad: Blockhållaren på axel fyra vänster var rejält nedsliten så det blev bromscylinderbyte. Tack och lov så klarade sig hjulet bra.

Marcus Gustavsson 2009-09-10 18:23

Fick i dag olovlig frånvaro från svenska lektionen bara för att SV läraren var sur och jag glömde en grej.. jag var där i tid och jag hade med mig allt annat.. gick och pratade med rektorn och tack och lov så hade jag en bra förklaring så det verkar ju iaf ha löst sig, fast jag inser i efterhand att jag lär bli dödad av henne i morrn på svenskan...

simonbertilsson 2009-09-10 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 191310)
Fick i dag olovlig frånvaro från svenska lektionen bara för att SV läraren var sur och jag glömde en grej.. jag var där i tid och jag hade med mig allt annat.. gick och pratade med rektorn och tack och lov så hade jag en bra förklaring så det verkar ju iaf ha löst sig, fast jag inser i efterhand att jag lär bli dödad av henne i morrn på svenskan...

Dåliga lärare kan sabba en hel kurs... :mad:

Marcus Gustavsson 2009-09-10 19:17

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson (Inlägg 191314)
Dåliga lärare kan sabba en hel kurs... :mad:

Jag är riktigt förbannad på henne, 50 min frånvaro för att man inte skrivit ut 2 dikter när man precis har flyttat och fortfarande inte hittat skrivaren... det är faktiskt riktigt dåligt av henne. får konfrontera henne i morrgon och se till att det försvinner från systemet, det är ju inte riktigt rättvist när andra kan komma undan med vad som helst.:mad:

Kristian 2009-09-16 20:48

Ingen allvarlig "pisshändelse", men tydligen så ska brandlarmet på jobbet provas imorgon... i fem timmar! Visst, det kan vara bra att få veta hur larmet låter, men i fem timmar... Mp3-spelaren får hänga med på hög volym.

Som om det inte vore nog så är det dessutom översyn på kjoltågsättet. :mad: 66 kjolluckor á 12 kilogram ska plockas ned innan översynen kan börja.

Antepante 2009-09-16 21:14

[quote=Kristian;191690]Men tydligen så ska brandlarmet på jobbet provas imorgon... i fem timmar!

Segt... Men varför så länge?

Kristian 2009-09-16 21:31

[quote=Antepante;191695]
Citat:

Ursprungligen postat av Kristian (Inlägg 191690)
Men tydligen så ska brandlarmet på jobbet provas imorgon... i fem timmar!

En rökdetektor ska provas i taget skulle jag tro. De är inte få och några sitter 20 meter upp i taket.

Olaf Lindström 2009-09-16 22:08

[quote=Antepante;191695]
Citat:

Ursprungligen postat av Kristian (Inlägg 191690)
Men tydligen så ska brandlarmet på jobbet provas imorgon... i fem timmar!

Man ska testa de arbetandes reaktion på irriterande ljudexponering under lång tid, de som blir sinnessjuka blir sparkade, de andra får jobba kvar!?:visslar:

Kristian 2009-09-16 22:15

[quote=Olaf Lindström;191700]
Citat:

Ursprungligen postat av Antepante (Inlägg 191695)

Man ska testa de arbetandes reaktion på irriterande ljudexponering under lång tid, de som blir sinnessjuka blir sparkade, de andra får jobba kvar!?:visslar:

Aaaaaah, naturligtvis! Då ska jag ha extra hög volym på musikspelaren, annars får man sparken. ;) Fick höra en historia från lunchrestaurangen när larmet gick där, en anställd blev förbannad och skruvade bort larmklockan så att det blev matro igen. :D

Jonatan 2009-09-17 22:48

Piss!!!

Jaha då har man blivit hackad eller nått. Min hemsida www.jonatan.maxxflow.com är tom. Bara Tornado finns kvar, och det är troligtvis för att det blev nått strul vid uppladdningen, det går nämligen inte att ta bort den.

Kan inte få tag på maxxflow som är webmaster för sidan och be han återställa en backup, inte byta lösenord heller. Han är på nån resa eller nått och jag kan inte göra något av saken utan får fint sitta och vänta. Det skulle bli ett jävla jobb att lägga upp allt igen...

Vettefan vad som har hänt...

Eric B 2009-09-19 18:28

Fått punka på höger bakdäck igen, återigen är det ett vasst föremål som sitter fast i däcket. Denna gång en skruv, förra gången, dvs en månad sedan var det ett svarvspån. Nu blir det till att återigen lapp och plugga däcket. Undrar hur många gånger ett däck klarar lappningar?

simonbertilsson 2009-09-19 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av Eric B (Inlägg 191889)
Fått punka på höger bakdäck igen, återigen är det ett vasst föremål som sitter fast i däcket. Denna gång en skruv, förra gången, dvs en månad sedan var det ett svarvspån. Nu blir det till att återigen lapp och plugga däcket. Undrar hur många gånger ett däck klarar lappningar?

Vad deppigt! Jag har varit med om bilpunktering en gång, och då har jag åkt mycket bil...
Otur! :tumner:

_gege 2009-10-01 21:51

Ska du skaffa bredband, skaffa aldrig och jag menar _ALDRIG_!!!111one Comhem. Maken till usel leverantör finns inte. Nätet går ner konstant och när man ringer till kundservice så säger de "Har du kollat modemet/routern/insert valfritt dåligt tips här". Ja det har jag, och den är kopplad och fungerar precis så som den gjorde senast internet fungerade.

Jag är ingen nätverkstekniker men jag är heller ingen idiot. Ska säga upp skiten när jag flyttar i januari. Kommer de dragandes med nån bindningstid blir det ARN eller liknande. :tumner:

Slash2 2009-10-01 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av _gege (Inlägg 192863)
Ska du skaffa bredband, skaffa aldrig och jag menar _ALDRIG_!!!111one Comhem. Maken till usel leverantör finns inte. Nätet går ner konstant och när man ringer till kundservice så säger de "Har du kollat modemet/routern/insert valfritt dåligt tips här". Ja det har jag, och den är kopplad och fungerar precis så som den gjorde senast internet fungerade.

Jag är ingen nätverkstekniker men jag är heller ingen idiot. Ska säga upp skiten när jag flyttar i januari. Kommer de dragandes med nån bindningstid blir det ARN eller liknande. :tumner:

Du är verkligen inte den enda med problem med deras usla internet och kundservice. Jag och flera polare har precis samma problem och bemöts på samma usla sätt av dem. Idiotiskt nog har ju styrelsen i min samfällighet skrivit på nåt idiotiskt monopolavtal med dem, vi är alltså tvingade till att gilla läget...

Schulz 2009-10-01 22:41

Dessvärre är väl om du har tecknat ett abonnemang med bindningstid så kan du ej säga upp denna före bindningstidens slut. Surt är det!

_gege 2009-10-02 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz (Inlägg 192871)
Dessvärre är väl om du har tecknat ett abonnemang med bindningstid så kan du ej säga upp denna före bindningstidens slut. Surt är det!

Jo visst, men de har ju lovat mig 50mbit/s 24/7 vilket är långt ifrån vad jag har fått. Total downtime skulle jag uppskatta till säkert 30% de senaste månaderna vilket är uselt. När det väl fungerar så kommer det små härliga fryslagg ett par gånger i minuten också.

simonbertilsson 2009-10-02 14:24

Citat:

Ursprungligen postat av Slash2 (Inlägg 192866)
Du är verkligen inte den enda med problem med deras usla internet och kundservice. Jag och flera polare har precis samma problem och bemöts på samma usla sätt av dem. Idiotiskt nog har ju styrelsen i min samfällighet skrivit på nåt idiotiskt monopolavtal med dem, vi är alltså tvingade till att gilla läget...

Kan du inte skaffa ADSL eller något?

Slash2 2009-10-02 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson (Inlägg 192894)
Kan du inte skaffa ADSL eller något?

Lär nog inte gå eftersom Comhem ordnat med monopol på telefonin också, det vanliga tele-jacket är avaktiverat och enbart IP-telefoni fungerar i grannskapet.

simonbertilsson 2009-10-02 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av Slash2 (Inlägg 192898)
Lär nog inte gå eftersom Comhem ordnat med monopol på telefonin också, det vanliga tele-jacket är avaktiverat och enbart IP-telefoni fungerar i grannskapet.

Så pass.... Får man göra så? :mad:

//Simon som har 24 mbit genom lokala kabel-tv-operatören och ibland hamnar på högre bitrate.

Schulz 2009-10-02 22:14

Citat:

Ursprungligen postat av _gege (Inlägg 192882)
Jo visst, men de har ju lovat mig 50mbit/s 24/7 vilket är långt ifrån vad jag har fått. Total downtime skulle jag uppskatta till säkert 30% de senaste månaderna vilket är uselt. När det väl fungerar så kommer det små härliga fryslagg ett par gånger i minuten också.

Då skall du absolut rapportera det till högre makter. ARN är väl rätt myndighet, men räknas det som brott mot marknadsföringslagen eller hur är det med den biten? Du lovades 50 Mbit men du fick en betydligt lägre eller ingen hastighet alls. Du ska ju iaf få igen summan du har betalat i onödan och därefter få bättre service samt någon form av plåster på såren. Dåligt!

Micke.L 2009-10-02 23:16

En klasskompis till mig blev påkörd av en bil idag på en moppe. Benet blev rätt mosat.. Brutet på flera ställen och skadat knä.

Sen det invecklade är att moppen var inte hans utan ägdes av en kille den andra nian och den var tyvärr trimmad + att den skadades ganska rejält vid påkörningen och startar inte..

Synd om båda killarna.

Olaf Lindström 2009-10-03 01:32

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 192958)
En klasskompis till mig blev påkörd av en bil idag på en moppe. Benet blev rätt mosat.. Brutet på flera ställen och skadat knä.

Sen det invecklade är att moppen var inte hans utan ägdes av en kille den andra nian och den var tyvärr trimmad + att den skadades ganska rejält vid påkörningen och startar inte..

Synd om båda killarna.

Lätt att predika om i efterhand men det är ett stort skäl till att inte trimma en moped, den som kör är vanligtvis inte mogen nog att köra runt i sådan hastighet det lätt blir vid trimning och framförallt så kör man ju utan något vidare skydd vilket lätt leder till onödiga skador vid olyckor.

Tråkigt som sagt men tänk på att inte köra runt trimmat utan ta det lugnt istället.:)(och ja, det går att köra otrimmat, tro mig)

Schulz 2009-10-03 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av Olaf Lindström (Inlägg 192965)
Lätt att predika om i efterhand men det är ett stort skäl till att inte trimma en moped, den som kör är vanligtvis inte mogen nog att köra runt i sådan hastighet det lätt blir vid trimning och framförallt så kör man ju utan något vidare skydd vilket lätt leder till onödiga skador vid olyckor.

Tråkigt som sagt men tänk på att inte köra runt trimmat utan ta det lugnt istället.:)(och ja, det går att köra otrimmat, tro mig)

En rejäl utbildning på även 30-moppar skulle vara lämplig då olyckor och missbruk av mopeder ökar. En utbildning som innehåller någon form av vett och etikett som tillrättavisar trafikreglerna samt konsekvenserna av att trimma mopederna vore att föredra. Det missbrukas rätt friskt här i södra Småland på den punkten. Det körs på gångutrymmen och andra ställen där de är förbjudna. En höjning av åldersgräns hade dock förmodligen inte hjälpt, höja till 18 är ju inte lönt precis.

Snart händer det en olycka!

/En som har unga mopedförares missbruksplats som arbetsplats.

Jared 2009-10-03 18:45

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz (Inlägg 192978)
En rejäl utbildning på även 30-moppar skulle vara lämplig då olyckor och missbruk av mopeder ökar. En utbildning som innehåller någon form av vett och etikett som tillrättavisar trafikreglerna samt konsekvenserna av att trimma mopederna vore att föredra. Det missbrukas rätt friskt här i södra Småland på den punkten. Det körs på gångutrymmen och andra ställen där de är förbjudna. En höjning av åldersgräns hade dock förmodligen inte hjälpt, höja till 18 är ju inte lönt precis.

Snart händer det en olycka!

/En som har unga mopedförares missbruksplats som arbetsplats.

Jag är rädd att hårdare regler inte hjälper speciellt mycket och det är trots allt redan förbjudet att trimma mopeder och det är höga straff på det men vad hjälper det?

Schulz 2009-10-03 23:04

Citat:

Ursprungligen postat av Jared (Inlägg 193015)
Jag är rädd att hårdare regler inte hjälper speciellt mycket och det är trots allt redan förbjudet att trimma mopeder och det är höga straff på det men vad hjälper det?

Det hjälper! Sätt en hög böteslapp så lär aldrig den skyldige trimma sin moppe längre. Dock krävs tätare rutinkontroller av polisen på mopeder i allmänhet.

Micke.L 2009-10-04 00:02

Min moped är också trimmad, dock inte jag som trimmade och jag ska ta bort trimmet.. Dock vet jag inte hur jag gör själv och det blir nog dyrt att göra det på verkstad :( Trimmet sliter också mer på moppens olika delar.

Bombardier Train 2009-10-04 11:09

Men fråga den som fixade trimmet, den personen borde ju veta. :rolleyes:

Micke.L 2009-10-04 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 193045)
Men fråga den som fixade trimmet, den personen borde ju veta. :rolleyes:

Har gjort det, det är massa olika delar som ska bytas. Just nu går den inte ens att starta eftersom en remskiva är nersliten. Så jag tror jag får lämna in den och betala så mkt det kostar..

Bombardier Train 2009-10-04 15:29

Synd. Men bra att du blir av med trimmet iaf! :tumme_upp:

Julian 2009-10-04 17:40

Brage torskade mot Gröndal idag. Dommaren var en katastrof:mad: Gröndals avgörande mål kom på solklar offside. Pinsamt för hela fotbollssverige att såna dommare för döma:tumner:

Schulz 2009-10-11 10:32

Sverige torskade mot danskarna, vilket var väntat enligt statistiken iaf. Tycker dem är värda att inte få spela VM då de inte har övertygat något förutom någon enstaka match. Matchen mot danskarna i Sverige var ett bottennapp. Skall det förbättras bör Lagerbäck gå och någon ny komma in som ser ljust på framtiden genom att låta yngre förmågor ta över. Liksom Henke, han är 38 och är fallfärdig. Låt honom spela i de lägre nivåerna.

alexfaldt 2009-10-12 09:28

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz (Inlägg 193568)
Sverige torskade mot danskarna, vilket var väntat enligt statistiken iaf. Tycker dem är värda att inte få spela VM då de inte har övertygat något förutom någon enstaka match. Matchen mot danskarna i Sverige var ett bottennapp. Skall det förbättras bör Lagerbäck gå och någon ny komma in som ser ljust på framtiden genom att låta yngre förmågor ta över. Liksom Henke, han är 38 och är fallfärdig. Låt honom spela i de lägre nivåerna.

Att kalla Henke för fallfärdig visar inte direkt på någon större uppfattning om vad en bra fotbollsspelare är.......

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:08.