![]() |
3 bifogad(e) fil(er)
Hej
Skrivet 29/11 07.50 Om någon redan laddat hem rutten, så tag bort dessa tre consistfiler från tågpaket_2 Dom råkade komma mä av misstag. Jag har laddat upp en fixad version nu. Länkar till xtracks och newroads http://msts.pointclark.net/msts/xtracks.zip http://msts.pointclark.net/msts/newroads.zip När jag testade aktiviteterna så kom mycket riktigt upp en skylt ,där de stod att den där förb****de ljudfilen saknades.;) Men som tur va, så hade ja fått filen av mazz, och visste hur ja skulle lägga in den, så ingen ska behöva svära över den filen nått mer:D Angående tågpaketen.... Även om ni har en del av dessa lok och vagnar, så rekommenderar jag att ni lägger in dom här "nya", dom är friserade, så att framesen skall flyta bättre. En del har även fått förbättrade texturer. Bara att skriva över. Anledningen att ja skickar mä alla lok och vagnar som ingår i aktiviteterna, är att det ska vara så enkelt som möjligt, även för en nybörjare att få allt att fungera. Även om ni som kanske har testat betan av rutten, tycker att den "duger", så kan ja säja att skillnaden är enorm, alla årstider, nattbelysning och en massa nytt godis mm. :) |
Snyggt o proffsigt! :tumupp:
GRATTIS till releasen! Och TACK för ditt slitande med att få till en fantastiskt vacker rutt :D |
Jo, prövade den, ser bra ut. Nu måste jag bara surfa runt i RE och aktivera alla vattentorn och kolstationer. ;)
/Jonatan |
Ser jäkligt bra ut!!
Du har fått mig att installera MSTS igen. :) Laddar ner nu, och jag kommer inte bli besviken. |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Nej, du kommer INTE att bli besviken:) Men ett småfel har lyckats komma in i en av dsons aktiviteter, men de kommer en liten patch. Sen så lägger ja in alla fel NI hittar, så att de blir perfekt, innan rutten ger sej ut i den "stora världen, typ BB",mm. hehe:cool: Så hör av er om ni hittar några fel..:) |
Hjälp!
Jag får inte ens igång rutten, får bara send to bill medelande!:( :mad:
Har prövat med: Ma,Tmx,T43,T44, och testat olika start platser men icke sa nicke det vill sig inte.:( Så nu önskas hjälp med problemet. |
Kontrollfråga, har du installerat BÅDE trainset och consists från det som var med i denna version?
För att isolera felet, kan du ju alltid lyfta bort innehållet i ACTIVITIES, SERVICES och TRAFFIC. Skapa sedan en nya aktivitet och prova. Jag utgår ifrån att du har ordning på Xtracks o Newroads. :) |
Mazz Har lagt in con filer och tågsätten på sina platser, f.ö ligger felet redan i explore route, det är där det hänger sig.
Har senaste Xtracks 3.18 inlagt och samma sak med newroads 3.2. |
Hej!
Jag upplever samma problem som Sparkfot... Allting fungerar tills dess att rutten är laddad till hälften, sen stannar alltihop och Send to Bill dyker upp. Har provat allt som jag kommer på....Men problemet kvarstår i såväl explore Route som i Aktiviteterna. Tacksam för all hjälp jag kan få... P.s Av det jag sett av rutten har Hawk överträffat sig själv... Hur bär han sig åt??? Helt fantastiskt!!!! Längtar efter att få köra......D.s Mvh Kenneth "Knubbsälen" Andersson |
Ok, har ni provat att ta bort aktiviteterna, så som jag skrev i förra inlägget? Även om det inträffar i explore har jag för mig att msts kollar hur consister relativt aktiviteter står till.
Det gäller ju att isolera problemet, är det rutten i sig eller är det global eller är det aktiviteterna/consiterna. |
Citat:
|
Hej!
Jag har provat att ta bort och ominstallerat rutten samt alla tågset, Consist,Aktiviter,Paths,Services,Traffic,X-tracks 3.18 samt New Roads 3.2 men tyvärr Send to bill dyker upp på samma ställe som tidigare. Det blir ingen skillnad om man plockar bort aktiviteterna m.m. De andra rutterna: Trollhättan,KMJ samt original rutterna fungerar som dom ska..... Stort tack till Mazz för hjälpen.... Kommer någon på var i detta "skumma" problem ligger är jag tacksam för alla tips och lösningar! Mvh Kenneth "Knubbsälen" Andersson |
Hei
Jeg har samme problemet også, slettet dessverre den 1 utgaven før jeg lastet ned den nye så nå har jeg ingen nmj bane å kjøre på:( Mvh lukas |
Citat:
|
:) :) Hei
Nå fungerer ruten , jeg installerte kun routesmappen og ikke aktivitetene. Kjempefin rute Hawk, mange takk til deg:) Mvh lukas |
Citat:
vad dom båda dock är beroende av, är att dom för din installation har tillräckligt ny tsection.dat... Nu har Xtracks 3.18 kommit och en rutt som använder objekt som introducerades med den, kräver korresponderande tsection.dat. Eller motsvarande för Newroads... Så vem som ska installeras sist, beror på vem som just nu innehåller nyast tsection.dat. Låter man bli dom eländiga exe-filerna och installerar grejjerna manuellt istälet, så vet man vad som händer och skriver inte över en nyare tsection.dat. Summering och nytt förslag då. Har du alltid den nyaste tsection.dat är du lugn. Vet inte aktuell version nu faktiskt, men i senaste Xtracks-paketet bör den färskaste vara med. Annars kan man kolla på www.xtracks.tk Förslaget är då att hämta hem nyaste tsection.dat och skriv över den gamla. I global-foldern alltså. Inte alls säkert att detta är lösningen, men tillräckligt "hett" för att gardera sig. Jag ska själv lägga på rutten nu och se hur det går för mig. I ruttens readme bör det stå vilken version av tsection.dat som krävs, så blir det lätt att spåra sådana saker iallafall. Tips till Hawk inför stor-släppet. :) :) |
Hej!
Jag har laddat hem rutten för en stund sen och kört hela rutten. Allt fungerar bra! Jättesnyggt gjort av Hawk! |
Hej Hawk,
stort tack för en mycket fin rutt! Jag fick inga problem med Send to Bill, däremot fick jag felmeddelande om att KMW_SJ_HC2\SJ_Yo1p.eng saknas. Jag spårade referensen till consist-filen KMW_SJ_Yo1p.con. Ni som har problem med att få igång rutten kan ju prova att ta bort denna consist-fil. Mvh Mikael EDIT: Jag har Build 00031 av tsection.dat. |
Takk for en meget bra rute. Jeg hadde heller ingen problem med ruten bortsett fra at KMW_SJ_HC2\SJ_Yo1p.eng saknas.
|
hej:)
Problem är till för att lösas, ingen ska behöva ha några problem med NMJ:) Skriv bara exakt va era problem är, så ska vi fixa de. Ha d gott Länken till rutten är tillfälligt botrtagen |
Jao, samma här, rutten fungerar utmärkt. Så fin, så man blir svim-färdig... :)
Jag har tsection.dat build 00032, men som Mikalel512 så, han kör på 31-an, så ni som hade problem inledningsvis, kolla at ni har 31 eller bättre. Ta dessutom bort den consist-fil som Mikael512 spårade, KMW_SJ_Yo1p.con, så bör det vara frid o fröjd sedan. Jag antar att den consist-filen bara var en fripassagerare och inte används. Låter smalspårigt, dessutom... :) |
Hej
STOPP Lika bra att alla slutar att kadda hen NMJ v.1.0 Dessa problem måste lösas först.....:( |
Har också provat rutten nu...
Jag gjorde följande: Tog bort TRAINS och GLOBAL mapparna och la in orginal mapparna (så MSTS blev "orört" igen). Sen installera jag New Roads, Scale Rail och senste XTracks som är v3.18 (i den ordningen eftersom nyaste tsection-filen (Build 00035) finns i senaste Xtracks!). Sen installera jag NMJ och tågpaket 1 och 2. Starta MSTS och fick felmedelande om att KMW_SJ_HC2\SJ_Yo1p.eng saknas. Det är ju inte så konstigt eftersom KMW_SJ_HC2 inte finns med i nått av tågpaketen. Det är KMW_SJ_HC1 som finns i tågpaket 2! Detta löste jag genom att installera KMW_SJ_HC2. Den finns här: http://www.nklj.se/HC/ Och ja, det är dom smalspåriga rälsbussarna. Så man kan ta bort con-filen om man hellre vill det... Sen testa jag ett par aktiviteter och allt verka fungera bra. Rutten är ett rent mästerverk!!!! Och Dsons aktiviteter ska bli skoj att köra, hoppas det kommer fler!? Nu har jag lagt in tågen jag tog bort först och sen lagt in tågpaketen en gång till och även nu fungerar rutten som den ska. Betyg: Rutten får 12 ångvisslor av 10 möjliga. |
Kollade igenom innehållet och precis som sagts tidigare, så är det en smalspår-consist-fil med extra i paketet, så den måste bort. (om ni inte har smalspår-bussarna förståss...)
En consist som inte har ett korresponderande fordon blir strul, då blir MSTS förvirrad och lägger av. På det bara, en koll att er tsection.dat är nyare eller samma som build 00031. Sen rockar det nog på. :) |
En fråga bara, hur ser man att det är build 00031? Var hittar man det?
|
Du öppnar filen tsection.dat, som ligger i GLOBAL, med t.ex WordPad. Nästan längst upp i filen står angivet vilken build det är.
|
Jag laddade ner rutten igår men kopierade endast över rutten till MSTS och kopierade inte över aktiviterer, consists och trainset. Jag kan köra rutten och får inga felmeddelanden. Så gör jag med alla rutter jag laddat ner eftersom medföljande aktiviteter, consists och trainsets i 9 fall av 10 bara ställer till med problem, oavsett vem som gjort rutten. :)
Mycket snygg rutt Hawk! :tumupp: |
Jag laddade ner rutten igår också och testade ifall den skulle fungera hos mig, la in alla aktiviteter, medföljande tåg och consists.
Fick samma fel med den consist som Pierre och Mazz nämde. Kan också nämna att jag har en äldre XTracks installerad (Version v3.14) och därefter en tsection.dat (build 00029) samt senaste Newroads men rutten fungerar perfekt :tumupp: . Vill tacka Hawk för hans superba arbete med denna vackra rutt :p :D . |
Citat:
|
"...eftersom medföljande aktiviteter, consists och trainsets i 9 fall av 10 bara ställer till med problem, oavsett vem som gjort rutten."
Detta har inget med den som gjort rutten, utan den som gjort aktiviteterna! Oftast har man ju en massa tåg inlagda i TRAINS mappen och då kan det lätt bli problem att komma ihåg vilka tåg och tågpaket som används. Om man sen inte packar aktiviteterna, utan tar ut dom manuellt, så kan det saknas eller komma med extra consists. Bästa är att bara ha dom tåg som ska användas i aktiviteterna inlagda, när aktiviteterna ska göras. Det är ju faktiskt bara att göra en backup av TRAINS mappen innan och sen lägga in bara dom tåg som skall användas... OBS! Detta var inte menat som att klanka ner på dom som gör aktiviteter, utan istället ett tips för mindre strul! |
Jag installerade rutten, aktiviteterna och tågen och har inte fått något problem!
Rutten är fantastiskt snygg. |
Låter och känns som om det mesta är på plats, men det vore bra med en replik från Sparkfot och Knubbsälen, att lösningen fungerar för dom oxå, så det inte är någon annan kombination som skojar till det. :)
|
Hej!
Heureka!!! Efter sju sorger och åtta bedrövelser så har jag nu äntligen kunnat köra på rutten.... Fick plocka bort innehållet i mapparna: aktiviteter, Service, Traffic samt ta bort det mesta i Path mappen ( det som återstår är PAT filerna Eda, Mellebruk, Start1, Start2, Start3) Vet inte vad som är problemet.... ETT STORT OCH VARMT TACK TILL ALLA SOM HJÄLPT MIG!!!! Till Hawk och övriga inblandade i denna rutt: Tack för ett fantastiskt arbete, rutten är så snygg att man får dåndimpen, en fullträff på alla plan!!!!! Mvh Kenneth "Knubbsälen" Andersson |
Det är så själva f*n att alla andra ska lyckas men inte jag! Trots att jag gjorde som knubbsälen gjorde så funkar det endå inte så tog jag bort hela rutten för att lägga in den på nytt! Jag kollade även upp att jag har building: 0032 på tsi filen.:( :mad:
|
Citat:
Fungerade NMJ-beta för dig? |
Citat:
Dessa paths har jag kvar i mappen: Eda,Lunartfors2,Lunartfors,Mellebruk,Start 1-28, start-tusse,start-tusse2 (om det nu kan hjälpa till på något sätt). |
Ser att det kommit en ny version 1 av NMJ på servern. Den nya är mycket mindre, så vad har hänt?
Ska man ladda ner den, fast NMJ funkar för mig? |
Även jag har problem med 1.0. Efter att lagt in den och startar MSTS får jag Bill redan när halva MSTS startar upp. Har inte något av tågpaketen eller aktiviteter installerat. Mapparna ACTIVITIES, SERVICES och TRAFFIC är tomma. Har build 00031 Har lagt tillbaka betan och då funkar allt igen.
|
Helkonstigt problem!????
Har du tagit bort dom con-filer som inte skall vara där? Är det första versionen av version 1 av NMJ Hawk la upp, så är det 3 con-filer som ska bort. Har du den andra version 1 av NMJ, så skall en con-fil (KMW_SJ_Yo1p.con) bort. Testa också att lägga in senaste Xtracks. Heter XTracks v3.18 och har Build 0035 av tsection-filen... |
ÄNTLIGEEEEEEN! Funkar det för mig! Jag tog bort alla pathar utom Eda, Mellebruk, Start1, Start2, Start3 och vips så funka det!:)
Lista på fungerande och inte fungerande lok för mig på NMJ: Fungerande(hittils): T43,T44,Rc6 Icke fungerande(Hittils): EL16 |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:38. |