Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Pisstråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20233)

simonbertilsson 2009-07-29 22:33

Våld, vilja, vaselin! ;)

Sparkfot 2009-07-30 01:17

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson (Inlägg 188969)
Våld, vilja, vaselin! ;)

Våld löser allt.;)

Erik.H 2009-07-30 13:18

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot (Inlägg 188976)
Våld löser allt.;)

Amen to that!

http://images.askmen.com/entertainme...die-hard_1.jpg

HemuleN 2009-07-30 17:03

Woho, andra rasade kylaggregatet på bara någon vecka!

http://pici.se/pictures/RbnLdWpVg.jpg

http://pici.se/pictures/BXYKkKICF.jpg

Genom att följa spåren kan man konstatera att det började ungefär halvvägs på den 75m långa sträckan mellan lastbryggan till uppställningsplatsen där jag skulle parkera. :applad:

simonbertilsson 2009-07-30 17:27

Heja Hultsteins! :applad:

Själv håller jag mig till Thermo King, eller i värsta nödfall Carrier.... :visslar:

Sparkfot 2009-07-30 22:00

Hemulen: Vad fasen gör du med kylagregaten egentligen?

simonbertilsson 2009-07-30 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot (Inlägg 189038)

Man behöver inte göra så mycket när aggregatet heter Hultsteins... ;)

Victor S 2009-07-30 23:13

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson (Inlägg 189040)
Man behöver inte göra så mycket när aggregatet heter Hultsteins... ;)

Säkert made in china också... :rolleyes:

simonbertilsson 2009-07-30 23:25

Citat:

Ursprungligen postat av Victor S (Inlägg 189047)
Säkert made in china också... :rolleyes:

Inte riktigt. Jönköping.... ;)

HemuleN 2009-07-31 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot (Inlägg 189038)

Det första rasade pga designfel då matarledningen och returledningen till smörjpumpen sitter för nära varandra och gnids sönder för att till slut spricka och tömma systemet på olja.
Den här gången vet jag inte då det bara smällde till och sen var all olja ute på gårdsplanen (Behöver jag säga att det var kul att se kollegorna halka runt hela dagen? :Fnissa:)

Victor S 2009-07-31 19:45

Verkar som att du haft en händelserik dag :grin:

simonbertilsson 2009-07-31 20:44

Jag satte mig i en lerpöl, som tydligen kallas för Båstad idag. Varför just i Båstad? Varför?

http://www.simonbertilsson.se/bilder...1/DSC00008.jpg

Schulz 2009-08-02 20:20

Köpte hem surströmming ikväll. Resultatet är att det smakar och luktar lika illa som folk säger. Bläää! :tumner:

Sparkfot 2009-08-02 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz (Inlägg 189228)
Köpte hem surströmming ikväll. Resultatet är att det smakar och luktar lika illa som folk säger. Bläää! :tumner:

Man lär sig av sina misstag.;)

Schulz 2009-08-02 23:54

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot (Inlägg 189243)
Man lär sig av sina misstag.;)

Precis! Jag har ju hört så mycket om det, att det ska smaka skit. Och visst stämmer det, men man måste ju alltid prova. Nu vet jag iaf att det aldrig mer blir något i surströmmingsväg! ;)

Mulle 2009-08-03 11:04

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson (Inlägg 189097)
Jag satte mig i en lerpöl, som tydligen kallas för Båstad idag. Varför just i Båstad? Varför?

http://www.simonbertilsson.se/bilder...1/DSC00008.jpg

Varför köra i gräset där det är lerigt? ;)

Jared 2009-08-03 11:31

Kom och tänka på att man kunde ha andvänt diffspärren men det kanske du gjorde?

simonbertilsson 2009-08-03 19:48

Mulle:
Den andra lastbilen som jag skulle lossa till stod på gräset. Det var bara att backa till...

Jared:
...och pressade boggien och försökte vagga mig loss, men jag satt fast. Diffspärren är tyvärr föga till hjälp när det är precis lika halt under båda hjulen. Den har dock räddat mig vid ett par tillfällen i vintras!

Bombardier Train 2009-08-13 10:23

Snart är sommarlovet slut. Fast det gör inte så mycket egentligen... :visslar::)

_gege 2009-08-15 00:08

Fick anledning att bruka Reginans utmärkta nödbromsegenskaper idag då en tjej valde, tillhörande cykel till trots, att vandra under bommarna. Tack vare omedelbar nödbroms från min sida lyckades hon unvika mig med styvt en halvmeter. Tyfonen gick i ett under ca. 10-15 sekunder och passerade henne med närmsta möjliga avstånd utan att kollidera i ca 70-80 km/h.

Allt detta skedde utan att hon ens så mycket som tittade åt mitt håll.(!) Vad är det för fel på folk?

Marcus Gustavsson 2009-08-15 00:30

Citat:

Ursprungligen postat av _gege (Inlägg 189867)
Fick anledning att bruka Reginans utmärkta nödbromsegenskaper idag då en tjej valde, tillhörande cykel till trots, att vandra under bommarna. Tack vare omedelbar nödbroms från min sida lyckades hon unvika mig med styvt en halvmeter. Tyfonen gick i ett under ca. 10-15 sekunder och passerade henne med närmsta möjliga avstånd utan att kollidera i ca 70-80 km/h.

Allt detta skedde utan att hon ens så mycket som tittade åt mitt håll.(!) Vad är det för fel på folk?

de-evolutionen är en teori jag arbetar på, för du vet, evolutionen vart förra århundradet, skönt att det gick bra iaf.

ekankal 2009-08-15 00:54

Citat:

Ursprungligen postat av _gege (Inlägg 189867)

Mardrömms scenario, tack å lov med lyckligt slut.

Kanske att hon var ett "offer??!!" för dagens mode, pratar man inte i biltelefon, så lyssnar man på musik i den i stället, totalt omedveten om vad som händer runt omkring.

Schulz 2009-08-15 01:19

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 189871)
Mardrömms scenario, tack å lov med lyckligt slut.

Kanske att hon var ett "offer??!!" för dagens mode, pratar man inte i biltelefon, så lyssnar man på musik i den i stället, totalt omedveten om vad som händer runt omkring.

Jag tror att, trots uppmaningar om att det är farligt att beträda spår och spårområde när dem är avspärrade av bommar, hon var helt i sin egen lilla tankevärd. Det är tråkigt att inte ungdomar lär sig att ta sitt ansvar för sig själv och andra. Det leder tyvärr till döden i många fall, när det sunda förnuftet inte sitter som det ska. Det är inte fel på varken föräldrar eller skolan, ungdomar påverkas tyvärr av mycket annat (ex. media, grupptryck).

Tur det inte slutade olyckligt i det här fallet, men om hon hade träffats och hade överlevt med fysiska bestående men för livet hade hon nog fått sig en enorm tankefunderare.

_gege 2009-08-15 13:14

Jo verkligen otäckt. Det jag reagerade på avr inte att hon sprang i spåret, för det gär många. Inte heller det faktum att hon hade lurar i öronen, det har de flesta. Däremot så gick hon från sida till sida utan att titta en enda gång! :confused: Jag får för mig att jag gör det på ren reflex, men jag kanske har fel. :)

ekankal 2009-08-15 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av _gege (Inlägg 189899)
Däremot så gick hon från sida till sida utan att titta en enda gång! :confused: Jag får för mig att jag gör det på ren reflex, men jag kanske har fel. :)

Det gör man väl av ren överlevnadsinstinkt, är väl nästan detsamma som reflex, åtminstånne när man passerar typ obevakade jvg-övergångar och vanliga vägar.

_gege 2009-08-15 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 189915)
Det gör man väl av ren överlevnadsinstinkt, är väl nästan detsamma som reflex, åtminstånne när man passerar typ obevakade jvg-övergångar och vanliga vägar.

Jo precis. Det intressanta i sammanhanget är att inte en enda som springer i spår skulle göra samma sak på exempelvis en motorväg, vilket tyder på att respekten för järnväg är alldeles för låg. :mad:

Schulz 2009-08-15 21:03

Hade jag gått över en obevakad övergång utan att ha kollat åt något håll rent reflexmässigt så hade jag gått tillbaka och gjort om detta. Det kan tyvärr sätta sig som en vana att inte ha koll på vad som händer i omgivningen.

ekankal 2009-08-15 21:20

Kanske vore dags för banverket att köra någon form av info./reklam om att tåg har en oherrans mycket längre bromssträcka än vad bilar/lastbilar har.
Verkar som folk har missat det totalt när man hör och läser om sådan här galenskap.

Sparkfot 2009-08-15 21:47

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz (Inlägg 189933)
Hade jag gått över en obevakad övergång utan att ha kollat åt något håll rent reflexmässigt så hade jag gått tillbaka och gjort om detta. Det kan tyvärr sätta sig som en vana att inte ha koll på vad som händer i omgivningen.

Det är alltid lätt att vara efterklok.;)

Schulz 2009-08-15 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 189936)
Kanske vore dags för banverket att köra någon form av info./reklam om att tåg har en oherrans mycket längre bromssträcka än vad bilar/lastbilar har.
Verkar som folk har missat det totalt när man hör och läser om sådan här galenskap.

Dem skulle fått gratis reklamplats, för det räddar ju tydligen liv!

Victor S 2009-08-16 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 189936)

Hade de inte en sådan för ett tag sedan? http://www.youtube.com/watch?v=hrZ40qXcjxs

Bombardier Train 2009-08-19 17:27

Idag fick jag en datorkrachs, så nu dröjer det nog länge innan jag kan hålla på med simulatorerna... :mad::vetej:

bönan 2009-08-20 21:38

Ja, jag har också datakrasch och firman jag har anlitat är expeptionellt långsamma av sig. De har haft burken i nästan två veckor och har säkert inte ens börjat än!:mad: Och så började skolan idag igen, men nu när man har börjat på högstatiet är det i alla fall inte lika långt till skolan längre...

Kristian 2009-09-02 19:09

I förrgår stack jag tidigare från jobbet för att åka till en bilhandlare, jag hade just gjort färdigt AL6-lådan under motorvagnen och skulle ta en fika innan avfärd. Naturligtvis glömde jag kvar min verktygsvagn stående till hälften under motorvagnen.

Vad hände när motorvagnen sedan sänktes ned (han som sänkte kollade inte ordentligt)? Jo, min lilla vagn fick 27 ton över sig och ser numera ut som ett V. :o

Egentligen var det rätt kul. Jag har inte skrattat så mycket som jag gjorde morgonen därpå. :D

Conny_87 2009-09-02 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av Kristian (Inlägg 190828)
I förrgår stack jag tidigare från jobbet för att åka till en bilhandlare, jag hade just gjort färdigt AL6-lådan under motorvagnen och skulle ta en fika innan avfärd. Naturligtvis glömde jag kvar min verktygsvagn stående till hälften under motorvagnen.

Vad hände när motorvagnen sedan sänktes ned (han som sänkte kollade inte ordentligt)? Jo, min lilla vagn fick 27 ton över sig och ser numera ut som ett V. :o

Egentligen var det rätt kul. Jag har inte skrattat så mycket som jag gjorde morgonen därpå. :D

Haha det där har jag också lyckats med. Att sänka vagnen på ett föremål.
C20 Vs Pall = Vinst för C20. Om någon undrar hur en rak pall ser ut så ska jag se om jag kan hitta den. Tror den ligger i källaren...:vetej:

Eric B 2009-09-03 14:55

Jag argumenterar för min åsikt, till förbannelse i sopvagen men det är sååå meningslöst efter som att det bara förekommer en typ av åsikt på sopvagnen och jag tillhör sannerligen inte dem som delar detta. Likt förbannat kan jag inte låta bli att stå upp för det :p

Bombardier Train 2009-09-05 11:38

Har jobbiga problem med MSTS... :( :tumner:

alexfaldt 2009-09-05 17:00

....att det ska vara så jävla svårt att hitta en vettig bil!

Eric B 2009-09-05 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av alexfaldt (Inlägg 191032)
....att det ska vara så jävla svårt att hitta en vettig bil!

Tillslut hittar du en. Vad är kraven?

alexfaldt 2009-09-05 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av Eric B (Inlägg 191034)
Tillslut hittar du en. Vad är kraven?

20 - 30 000:-, gärna svensk, ac, farthållare......plus att jag inte vill åka över hela landet efter den.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:27.